Gamescom 2019: Vo vojnovej stratégii Unity of Command II dôjdete až do Berlína |
Na Gamescome sme sa nepustili len do veľkých akčných hier, ale vyskúšali sme si aj menej známe tituly.
Na Gamescome sme sa nepustili len do veľkých akčných hier, ale vyskúšali sme si aj menej známe tituly. Medzi nimi bola aj chorvátska vojnová ťahovka Unity of Command II, ktorej demo sme si mohli vyskúšať a taktiež vyspovedať jedného z vývojárov. Ten nám hru predviedol aj vo videu, kde môžete vidieť nielen jej audiovizuál, ale aj základné herné princípy a mechanizmy.
Unity of Command II je historická vojnová ťahovka zameraná na obdobie 2. svetovej vojny. Konkrétne tu začínate v roku 1943, pričom dôvodom práve na tento rok je to, že práve vtedy výraznejšie začali kampane Spojencov v Európe. Vašou úlohou v hre bude dostať sa až do Berlína, pričom vás na ceste tam čaká 29 bojov a tie by vám podľa odhadov mali v kampani zabrať 25 až 30 hodín. Musíte si ale dávať pozor, lebo ak jednotky stratíte, zostanú stratené aj v ďalšej bitke a vy tak musíte regrútovať nové jednotky. Práve jednotky sú historicky presné a zodpovedajú dobe, kedy sa dané boje odohrávajú.
Každá jednotka tu predstavuje divíziu a každý šesťuholník predstavuje rozlohu 16 kilometrov. Na obrazovke tak síce vidíte napríklad či troch 3 vojakov, no v skutočnosti tam tých jednotiek je trošku viac. Boje taktiež vychádzajú z histórie a čo ma prekvapilo najviac, tak sa v priebehu nášho dema udialo aj relatívne dosť neočakávaných vecí. Napríklad sa umelá inteligencia nesprávala tak, ako samotný vývojár očakával a aj keď to už mala prehraté, dokázala svojim ťahom prekvapiť.
Do bojov tu navyše vstupuje viac prvkov. napríklad na mape stále nájdete rozbité jednotky. Tie tu majú nejaký vplyv, no v boji už nie sú až tak použiteľné, dokážete ich však napríklad zajať. Obrovský vplyv tu má línia zásovobania, ktorú si jednoducho musíte permanentne strážiť, prerozdeľovať zdroje a podporovať, aby ste svoje jednotky v každom kúte mapy mali dobre zásobené. Naopak nepriateľ sa vám môže pokúsiť prerušiť líniu a odrezať tak niektoré jednotky od zásob. Bez nich sú totiž jednotky kontinuálne slabšie až nakoniec neaktívne. Kvôli tomu si naozaj treba dávať pozor v otvorenom priestore.
Sledovať tiež musíte svoj vlastný stav, aby ste do boja mohli nasadzovať nové jednotky, pričom peniaze sú tu nahradené prestížou. Buffovať sa môžete prostredníctvom kariet, no musíte vedieť, kedy ich nasadiť, keďže ich počet je obmedzený a ich efekty sú rôznorodé, no zároveň poslúžia na ďalšie 3 scenáre. Vaše jednotky postupne získavajú skúsenostné body a to isté platí aj pre veliteľstvo, ktoré môžete vylepšovať.
Už aj z hore uvedených vecí ste možno usúdili, že sa autori pokúšajú aj o slušnú mieru znovuhrateľnosti. No ňou to nekončí, keďže tu nájdete napríklad aj offline tabuľky pre porovnávanie skóre, no hlavne multiplayer. Ten môže fungovať na jednom PC v hotseat režime pre dvoch hráčov, prípadne aj online taktiež vo dvojici. A tento mesiac sa snáď o hre dozvieme viac, keďže autori naplánovali uzavretú betu.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 108
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 33
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >












