Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

GDC štatistiky nám každý rok ukazujú trendy u vývojárov.

pridal saver 25.1.2020 o 14:33 pod hry
Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

HRY > NOVINKY >

GDC anketa nám každý rok ukazuje trendy vo vývoji a znovu to vedie PC a mobily. Konkrétne na PC pripravuje hru 56% vývojárov, na mobily 39%. Nasleduje aktuálna generácia PS4 a Xbox One s 25 a 23 percentami. Switch má 17% a pekne už povstali Xbox Series X a PS5 a 9% a 11%. 

Zo zaujímavostí má xCloud 3% a Stadia 6%. VR je na slušných 14%. 

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Čo sa týka očakávaní na to, kde vyjde ich ďalšia hra, tam už percentá nových platforiem stúpajú

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Exkluzívne pre nextgen platformy bude vyvíjať len 5%, 34% pre obe.

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Čo sa týka podpory store na PC, vývojári si myslia, že 15% by bola adekvátny podiel Steamu pri predaji ich hier. Len 6% si myslí, že aktuálnych 30% je v poriadku. 40% vývojárov je presvedčených, že Epic Store bude úspešný, 35% si myslí, že možno bude úspešný. Len 7% si myslí, že nebude. Pri Stadii si len 11% myslí, že bude úspešná. Pri Apple Arcade 20%

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Android je najpopulárnejší mobilný systém s 50% oproti 48% pre iOS.

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Čo sa týka rozdelenia AR a VR, 25% vývojárov si myslí, že VR bude dominantné do piatich rokov, 32% si vybralo AR, 19% si myslí že sú rovnako dôležité. Z VR headsetov na ktoré práve vyvíjajú, je najpopulárnejší Oculus Rift s 25%, Quest má 24%, HTC vive 20%, PS VR má len 10%, Valve Index 8%.

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Crossplatform multiplayer sa zdá, že bude populárnejší, crossplatform pre Xbox One a PS4 vyvíja 11% vývojárov, pre PC 24%, Switch 7%, mobil 22%.

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Čo sa týka financovania, až 51% si financuje hru sami, crowdfunding klesol na 6% a novinkou je financovanie majiteľom platformy Game Pass/Apple arcade, ktoré má 7%. Pričom 8% bude pre tieto služby hru vydávať. 

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Prezradili aj koľko hodín uplynulý rok robili týždenne

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Rozdelenie veľkých firiem a malých firiem je vyrovnané

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína

Prezradili aj to, aký model financovania použijú

Vývojári najviac vyvíjajú na PC, mobily sú druhé, vývoj na nextgen začína





Páči sa mi! (+2)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19912)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk