Spencer vysvetľuje ich pohľad na exkluzivity a aj to prečo nepracujú na VR headsete

Cieľom Microsoftu je postaviť hráča do centra diania. Nechcú hráčov orezávať o hry. Dodáva, že VR nie je oblasť, na ktorú sa momentálne zameriavajú.

pridal Gam_er 13.2.2020 o 13:21 pod hardware
Spencer vysvetľuje ich pohľad na exkluzivity a aj to prečo nepracujú na VR headsete

HARDWARE > NOVINKY >

Phil Spencer sa znova rozrozprával o novej konzole Xbox Series X. Najnovšie vysvetľuje napríklad to, prečo sa spoločnosť Microsoft rozhodla vzdať sa akýchkoľvek exkluzivít na Series X, aspoň počas prvých rokov konzoly alebo prečo ju chcú uviesť práve počas vianočnej sezóny.

Všetko odštartovalo rozhodnutie v roku 2016 na Xbox Spring Showcase, kedy Microsoft povedal, že sa rozhodol vydať všetky svoje hry na Xbox, ale aj na počítače s Windows 10. Toto bol začiatok novej vízie, zameranej na nových hráčov, namiesto zamerania sa na konkrétne zariadenie:

"Všetko sa to začalo v roku 2016. Viem, že sme trochu zmiatli ľudí, dokonca aj niektorých ľudí z vlastného tímu. No pracovali sme ako vedúci tím a myslel som si, že práve my určujeme to, ktorým smerom sa vydáme. Myslel som si, že je dôležité stáť si za svojim a priniesť aspoň nejaký plán, aby sa veci začali hýbať. Oznámili sme nové veci a ľudia si mohli povedať, že chápu, ako zapadajú do našej vízie. 

Vízie, ktorá stavia do stredu všetkého práve hráčov, nie jedno konkrétne zariadenie. A dnes ľudia hrajú hry na tone rôznych zariadení. Práve to je niečo, čo skutočne viedlo k hernému rastu. Myslím, že dnes už to vyznie ako klišé, ale aj vtedy som hovoril, že hry hrá 2 miliardy hráčov. Očakáva sa, že v najbližšom desaťročí sa tento počet zdvojnásobí na 4 milióny. Je to rast nášho priemyslu, ktorý znova vedie k našim výtvorom, pretože práve tie lákajú nových hráčov. 

Myslím si, že našou úlohou ako platformy, je vytvoriť čo najširšiu platformu pre hráčov, v ktorej si môžu nájsť širokú škálu hier, ktoré chcú hrať. Aby mohli nájsť naozaj skvelé hry, ktoré chcú hrať sami alebo so svojimi priateľmi. Snažíme sa však umiestniť hráča do stredu a povedať mu, že ak sa chce hrať so všetkým čo k tomu patrí na gauči a televízore alebo na PC, tak mu dáme možnosť to urobiť. Ak ste niekto, kto hrá hry a nevlastníte ani nechcete vlastniť konzolu či PC, tak pre vás máme Project xCloud. 

Dokonca sa to všetko týka aj obchodných modelov, pretože nie každý si môže dovoliť vybehnúť von a minúť 60 dolárov za novú hru. Ľudia chcú hrať viac hier. V tomto prípade sa pozeráme na Xbox Game Pass, ktorý je skutočným obchodným modelom a dáva hráčom možnosť vybudovať si vlastnú knižnicu. Myslím, že sme sa zároveň počas rokov priblížili aj k správnemu modelu na PC.

Keď sa pozrieme na tento ekosystém, povedal by som, že tu máme najnovšie hry, ktoré úplne najlepšie vyniknú na hi-end počítačoch. Niektoré z tých istých hier sú však schopné bežať aj na niekoľko rokov starých PC. To znamená, že dnes sú vývojári plne schopní využiť hardvér, ktorý stojí pred nimi. Je zrejmé, že sme túto stratégiu vytvorili s radom Xbox One X. Pri jeho návrhu sme začali s tým, že chceme postaviť hernú konzolu, ktorá prinesie to najlepšie, čo k televízii vieme dodať. Zároveň sme chceli vývojárom a tvrcom ponúknuť jedinečné podmienky, aby mohli prinášať tie najlepšie herné svety. 

V dnešnom svete vidíme, že ľudia chcú hry hrať so svojimi priateľmi. Chcú mať k dispozícii najväčší výber hier a vývojári chcú mať možnosť využívať to najlepšie z technológie, ktorá je k dispozícii."

Neskôr sa Spencer vyjadril aj k svojmu zdanliovo anti-VR vyhláseniu, kedy povedal, že medzi fanúšikmi Xboxu neexistuje dopyt po virtuálnej realite:

"Pravdepodobne som zveličoval a nesnažil som sa atakovať ľudí, ktorí milujú VR. Ryan Payton, môj dobrý priateľ, sa momentálne pripravuje na vydanie Iron Man VR. Okrem neho však existuje veľa ľudí, o ktorých viem, že pracujú na VR hre, ktorá je naozaj dobrá a ja sa to nesnažím nepodporovať. Chcel som si len s našimi zákazníkmi vyjasniť, na čo konkrétne sa zameriame. Ak niekto odo mňa čakal, že pri uvedení Xboxu Series X ohlásime aj VR headset, chcel som len povedať, že to neurobíme. Chápem, že niektorí ľudia by to chceli, no musíme sa zamerať na veci, ktoré aktuálne robíme.Najsilnejším zdrojom je tím a jeho schopnosti. 

VR samo o sebe nie je také jednoduché, ako ho pripojiť ku konzole. Musíte zmeniť systém a množstvo iných vecí. Tímy vo Valve, Sony či Oculuse na tom pracujú už dlho. Poznajú úplnosť tejto problematiky, čo vlastne znamená podpora platformy. Je zrejmé, že VR je dnes v systéme Windows veľké. Sme Windows firma a nikdy si nezatvárme oči vtedy, keď majú prísť veľké veci. Osobne neverím, že VR mizne. Práve naopak dúfam, že narastie. Hlavným bodom v mojom vyhlásení nebolo odrádzať iných od prác na VR, ale len upresniť, na čo sa práve teraz zameriavame."





Páči sa mi! (+6)







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Stropné reproduktory pre dolby... (3)
Zdravím. Je tu niekto, kto sa vyzná do audio techn...
|Ssd sata + hdd + m2 ssd ? (7)
Ahojte, mam uz par rokov zapojene Ssd sata na ktor...
|Zháňam labo variety kit 01 pre... (1)
Mal by niekto na predaj Labo Variety Kit 01 (Toy-c...
|Dragons dogma 2 (2)
Zdravim, mam otazku ohladne DG2 a to ze ako mam pa...
|Metro séria (6)
Chcem sa len opýtať pre zaujímavosť Metro hry sú u...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20664)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk