Autori pôvodne neplánovali pokračovanie Mortal Kombat po prvej časti |
Jeden z autorov série hovorí, že ich úspech prvého dielu prekvapil. Síce nebol plánovaný ako niečo, čo bude pokračovať, no hráči to chceli. Túžba po Star Wars tak išla bokom.
Je ťažké si predstaviť svet bez značky Mortal Kombat, keďže séria nás svojou existenciou sprevádza už tri dekády. Odvtedy priniesla veľa úspešných i neúspešných titulov na poli filmovej a hernej scény. Čo sa týka hier, dlho sa o značku starali autori štúdia Midway Games až dovtedy, kým ju nekúpilo Warner Bros. Interactive v roku 2009 spolu s autormi hry. Odvtedy séria zažíva zlaté časy.
Keď v roku 1992 vyšiel prvý diel, zrejme ani samotní autori nečakali, že sa z neho stane taký hit. Svedčí o tom aj fakt, že pôvodne malo ísť o jednorazovú záležitosť bez plánov na pokračovanie. Namiesto toho sa autori sústredili na oveľa väčšiu značku a teraz sme pôvodné štúdio mohli poznať ako autorov niečoho úplne iného.
K situácii sa vyjadril dizajnér John Tobias, ktorý má síce za sebou bohatú hernú históriu, no najviac sa preslávil práve titulom Mortal Kombat pod vedením Eda Boona. Okrem dizajnu mal na starosti aj príbeh. Sám priznáva, že v štúdiu po vydaní prvej hry série neplánovali pokračovanie:
"Spomínam si, že som mal voľnú predstavu o tom, kam by príbeh mohol smerovať v prípade pokračovania. Nemysleli sme si však, že pokračovanie ešte vôbec vznikne. Keď sme dokončili prvú hru, v skutočnosti sme mysleli na to, čo chceme robiť ďalej. A naozaj sme chceli robiť Star Wars hru. Tlačili sme vedenie k tomu, aby nás pustili k Star Wars hre. Ale samozrejme, Mortal Kombat zasiahol veľa ľudí, ktorí chceli, aby vzniklo pokračovanie."
Je zaujímavé, že Mortal Kombat by zrejme nikdy nedosiahol taký úspech, keby jeden z jeho tvorcov stále nemal v hlave Star Wars motívy:
"Hovorili sme o tom, že nad Shang Tsung bude v prvej hre ešte cisár. Zmienili sme tento fakt bez toho, aby sme si o tejto postave povedali viac detailov. Hráči si tento fakt spojili a povedali si, že tu ešte existujú veci, o ktorých nevedia. Pamätám si, že vo mne podobné pocity zanechali aj Star Wars, kde sme tiež videli Cisára a Impérium. Vtedy sme sa však k jeho postave nedostali do hĺbky. Vlastne ste o ňom nič detailné nevedeli, až kým neprišlo Empire Strike Back.
Až vtedy vám došlo, že tu naozaj bol cisár. Keď tieto veci autori odhalili, bol to skvelý a premyslený ťah. Tiež si pamätám, že sme chceli, aby hráči mali pocit, že je tu naozaj väčší svet. Chceli sme im dať pocit, že Mortal Kombat je väčší, než si mysleli."
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 31
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis ukazuje 30 rokov vývoja grafiky v hrách 28
- LEGO výpredaje začali 7 zobraziť viac článkov >











