Microsoft a Nvidia predstavili DirectX 12 Ultimate aj s lepším raytracingom DXR 1.1 |
Ešte pred dnešnými prednáškami Microsoft predstavuje Ultimate verziu DX12.
Microsoft sa na novú generáciu pripravil a prinesie DirectX 12 Ultimate, ktoré v sebe zahrnie ako PC, tak aj Xbox Serie X a zároveň bude mať v sebe raytracing a podporu Nvidia RTX kariet. Nvidia totiž spolu s Microsoftom pracovala na DXR 1.1 špecifikácii. Pôjde samozrejme aj na AMD kartách.
Podrobne sa na to Microsoft pozrel vo svojom devblogu a rovnako Nvidia vo svojom, kde je to viac rozpísané pre laikov.
Čo je dôležité, DX12 Ultimate prinesie v sebe dôležité grafické funkcie pre novú generáciu a to DirectX Raytracing, Variable Rate Shading, Mesh Shaders a Sampler Feedback.
Raytracing je už rozbehnutý, teraz sa dostane do verzie DXR 1.1 a ešte sa bude vylepšovať o nové funkcie, ktoré umožnia vývojárom zrýchliť svoje enginy, ale zároveň ešte zreálniť. Výpočty budú presnejšie. Pre hráčov je však dôležité, že aj vylepšený raytracing budú podporovať všetky RTX karty (a aj nové RDNA2)
Variable Rate shading je už známy a umožní zrýchliť obraz s tým, že nebude neustále vysokou kvalitou renderovať aj shadery, ktoré nie sú dôležité.
Veľmi dôležitá funkcia bude Mesh Shaders, ktoré dokážu vylepšiť detaily objektu priamo v GPU cez mesh shadery.
Sampler feedback pre zmenu zaistí menej stutteringu obrazu, rýchlejšie nahrávania a lepšiu vizuálnu kvalitu. Keďže umožní nahrávať textúry len vtedy, keď sú potrebné. To bude veľmi dobrá funkcia spojená s novými rýchlymi SSD diskami. Zároveň Sampler Feedback umožni Texture Space Shading techniku.
Kľúčové vlastnosti DXR 1.1:
- GPU Work Creation - teraz umožňuje Raytracing. Umožní to používať shadery na raytracing bez nutnosti vracania sa späť do CPU. Bude to užitočné na shaderový raytracing, kde sa môže pripraviť raytracing práca pre GPU
- Streaming enginy - teraz môžu efektívnejšie nahrať nové raytracingové shadery popri tom, ako ich potrebujú na obraz.
- Inline raytracing - je alternatívna forma, ktorá umožňuje vývojárom možnosť kontrolovať raytracing proces. Je to teraz dostupné v shaderovom štádiu, vrátane compute shaderov a pixel shaderov.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Severokórejský infiltrátor odhalený v Amazone vďaka oneskoreniu klávesnice 26
- Nové zľavy pred Vianocami 35
- Najväčšie hry v roku 2026 51
- Avatar 4 a Avatar 5 majú potvrdené dátumy, trojka už má za sebou prvý víkend, v kt 56
- Mega výpredaj roka už začal 26
- Aká je ponuka TV? Ktorý televízor kúpiť na Vianoce? 29
- Steam Replay 2025 ukázal, že hráči trávia len okolo 14% času pri nových hrách 55
- Jeden kupujúci dostal pekný darček od Amazonu, namiesto dvoch SSD mu prišli dve kr 47
- Epic dnes rozdáva parádnu RPG Disco Elysium 19
- Najhoršie filmy roka podľa Metacritic 40 zobraziť viac článkov >

















