PRIHLÁS

Microsoft a Nvidia predstavili DirectX 12 Ultimate aj s lepším raytracingom DXR 1.1

Ešte pred dnešnými prednáškami Microsoft predstavuje Ultimate verziu DX12.

pridal saver 19.3.2020 o 18:14 pod software
Microsoft a Nvidia predstavili DirectX 12 Ultimate aj s lepším raytracingom DXR 1.1

SOFTWARE > NOVINKY >

Microsoft sa na novú generáciu pripravil a prinesie DirectX 12 Ultimate, ktoré v sebe zahrnie ako PC, tak aj Xbox Serie X a zároveň bude mať v sebe raytracing a podporu Nvidia RTX  kariet. Nvidia totiž spolu s Microsoftom pracovala na DXR 1.1 špecifikácii. Pôjde samozrejme aj na AMD kartách.

Podrobne sa na to Microsoft pozrel vo svojom devblogu a rovnako Nvidia vo svojom, kde je to viac rozpísané pre laikov.

Čo je dôležité, DX12 Ultimate prinesie v sebe dôležité grafické funkcie pre novú generáciu a to DirectX Raytracing, Variable Rate Shading, Mesh Shaders a Sampler Feedback

Raytracing je už rozbehnutý, teraz sa dostane do verzie DXR 1.1 a ešte sa bude vylepšovať o nové funkcie, ktoré umožnia vývojárom zrýchliť svoje enginy, ale zároveň ešte zreálniť. Výpočty budú presnejšie. Pre hráčov je však dôležité, že aj vylepšený raytracing budú podporovať všetky RTX karty (a aj nové RDNA2)

Microsoft a Nvidia predstavili DirectX 12 Ultimate aj s lepším raytracingom DXR 1.1

Variable Rate shading je už známy a umožní zrýchliť obraz s tým, že nebude neustále vysokou kvalitou renderovať aj shadery, ktoré nie sú dôležité.

Microsoft a Nvidia predstavili DirectX 12 Ultimate aj s lepším raytracingom DXR 1.1

Veľmi dôležitá funkcia bude Mesh Shaders, ktoré dokážu vylepšiť detaily objektu priamo v GPU cez mesh shadery.

Microsoft a Nvidia predstavili DirectX 12 Ultimate aj s lepším raytracingom DXR 1.1

Sampler feedback pre zmenu zaistí menej stutteringu obrazu, rýchlejšie nahrávania a lepšiu vizuálnu kvalitu. Keďže umožní nahrávať textúry len vtedy, keď sú potrebné. To bude veľmi dobrá funkcia spojená s novými rýchlymi SSD diskami. Zároveň Sampler Feedback umožni Texture Space Shading techniku.

Microsoft a Nvidia predstavili DirectX 12 Ultimate aj s lepším raytracingom DXR 1.1

Kľúčové vlastnosti DXR 1.1:

  • GPU Work Creation  - teraz umožňuje Raytracing. Umožní to používať shadery na raytracing bez nutnosti vracania sa späť do CPU. Bude to užitočné na shaderový raytracing, kde sa môže pripraviť raytracing práca pre GPU
  • Streaming enginy -  teraz môžu efektívnejšie nahrať nové raytracingové shadery popri tom, ako ich potrebujú na obraz.
  • Inline raytracing - je alternatívna forma, ktorá umožňuje vývojárom možnosť kontrolovať raytracing proces. Je to teraz dostupné v shaderovom štádiu, vrátane compute shaderov a pixel shaderov. 





Páči sa mi! (+7)





Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #122


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Remote play (1)
Môžem hrať hru na ps4 keď ju mám na pc (windows 7)...
| Dotykový telefón pre seniora (2)
Čaute, máte niekto skúsenosti s dotykovým telefóno...
| Ps4 pro - hry niesú na celú ob... (3)
Mám TV 55" Samsung UE55NU7172 a mám ku nej pripoje...
| This is us (1)
Ahojte! Vie mi, prosím, niekto poradiť, kde by som...
| Kingdom come: deliverence vs o... (2)
Ahojte, chcel by som sa spýtať, ktorú z vyššie uve...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk