Prechod dimenziami z Ratchet & Clank: Rift Apart by údajne zvládla aj PS3 |
SSD z PS5 nie je pre hru nevyhnutné, tvrdí zakladateľ TT Games Jon Burton
Burton, ktorý založil štúdio Traveler’s Tales v roku 1989 a režíroval mnoho ich hier, vyvracia mýty o Ratchet & Clank: Rift Apart od štúdia Insomniac Games na svojom YouTube kanále Coding Secrets, kde označuje niektoré vyjadrenia vývojárov za zavádzajúce. Nielenže portály objavujúce sa v hre nepotrebujú pre svoje fungovanie výkon SSD z PS5, ale taktiež tvrdí, že výsledok by bolo možné dosiahnuť na dve generácie starom hardvéri.
Nehovorí, že PS5 nevyužíva pre efektívnosť rýchlosť SSD disku, ale označuje za nepravdivé tvrdenia o nemožnosti spustenia týchto veľmi krátkych, často iba skriptovaných častí celej hry na staršej generácii konzol.
Ľahké by boli na vytvorenie, pre ich zanedbateľnú veľkosť i scenériu, najmä bonusové „Vreckové dimenzie“. Následne Burton vysvetľuje techniky streamovania assetov a poukazuje na grafickú jednoduchosť spolu s generickými objektami, ktoré sa v týchto portálových malých svetoch nachádzajú. Preto nezaberajú veľa pamäte, rýchlejšie sa načítajú a teda to isté by dokázali aj staršie konzoly. Rovnako by sa najzaujímavejšie časti hry v podobe niekoľkonásobných skokov medzi dimenziami dali utiahnuť inteligentným využívaním vyrovnávacej pamäte.
Hra teda pracuje najefektívnejšie ako môže práve vďaka malým alebo neinteraktívnym vopred načítaným sekciám, ako napríklad úsek prechádzania trhlinami. Kým nehráte, hra má dostatok času načítať ďalšiu hrateľnú sekciu. Teda medzi dvoma hrateľnými sekciami držanými v pamäti sa zobrazí krátka nehrateľná časť v trhline, aby ste si prechod nevšimli, ale taktiež aby nedošlo k žiadnym bugom. Práve na toto podľa neho slúži SSD, ktoré zabezpečí, aby sa všetko dialo tak, ako má.
Avšak už aj počiatočné tvrdenia spojené s predstavením hry o nemožnosti spustenia na inom systéme ako PS5 boli pri vydaní zjemnené práve režisérom hry Mikom Dalym. Ten uviedol, že hra ako Rift Apart by bola síce spustiteľná aj na PS4 systémoch, avšak vizuál by na tom veľmi utrpel.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Júlové hry 17
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 30
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Zomrel Julian McMahon, ktorý stvárnil Doctora Dooma 19 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Vývoj: Sony / Insomniac Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|