SHADOW WARRIOR 3

SHADOW WARRIOR 3

6.5

Neslávny návrat Lo Wanga

Číslo pri recenzii vidíte, podtitulok taktiež, takže je asi zbytočné skákať pred žeravou hlavňou a môžeme si povedať na rovinu, že nový Shadow Warrior je smutné sklamanie. A pritom je Lo Wang prototypom moderného hrdinu, trochu svojský, žiadny ideál, ale aj so svojimi chybami a neresťami je pripravený stáť na správnom mieste a v správnom čase. Dokázal to v prvej časti trilógie, keď s kamošom zo sveta démonov Hojim zachraňoval oba svety, aj v druhej, keď spoločne s Kamiko odvrátili katastrofu. Aj keď, bohužiaľ, v trojke vysvitne, že takto uvrhli svet do inej katastrofy a takisto, že tento diel z inak skvelej série je tiež takou malou katastrofou.

Aj keď príbehy v takomto akčnom štýle FPS ako je Doom alebo Serious Sam nebývajú veľmi stavané do popredia, Shadow Warrior je predsa len trochu iný, hlavne v prvej časti bol príbeh vlastne celkom solídny a druhý síce vykrádal sám seba, ale stále nebol z najhorších. Tretí diel časovo poskočí o kúsok vpred a svet je na pokraji úplného zničenia, čo nemá na svedomí nikto iný ako gigantický drak, ktorého Wang a Kamiko vypustili nedopatrením z inej dimenzie. Výsledok? Dokonca aj nesmrteľní bohovia, ktorí v našom svete žili po našom boku, sa stali žrádlom pre nenásytnú beštiu a všetka Chi technológia aj majestátne Zilla City je preč.

Po mnohých nevydarených pokusoch o zabitie monštra prichádza so sľubným plánom Orochi Zilla (áno, Wang a Zilla znova ťahajú za jeden povraz) a nástrojom tejto skazy sa má stať Hojiho maska, posledné memento, ktoré Wangovi ostalo po mŕtvom priateľovi. To ale znamená prebiť sa hordou démonov k čarodejnici Motoko a zachrániť ju. A ako je pri sérii zvykom, pôjde o poriadne šialenú a neustávajúcu jazdu v potokoch krvi, v daždi lietajúcich končatín a za sprievodu ohlušujúceho rachotu zbraní.

Shadow Warrior 3
Shadow Warrior 3 Hra vie vykúzliť vskutku pekné scenérie.
Hra vie vykúzliť vskutku pekné scenérie.


Shadow Warrior 3 Pozeraj Hoji, toto je náš nepriateľ.
Pozeraj Hoji, toto je náš nepriateľ.


Shadow Warrior 3 Kto by bol povedal. že Lo Wang a Zilla budú znova spojenci.
Kto by bol povedal. že Lo Wang a Zilla budú znova spojenci.





V tomto hra excelovala vždy a exceluje stále, porciovať démonov katanou, nabodávať ich pomocou vlny Chi na bodáky a strieľať všetko, čo sa mihne pred hlavňou, až sa rozpáli do červena. Okrem katany, samozrejme, nesmú chýbať dve Uzi, poriadna brokovnica, granátomet alebo vrhač shurikenov. Zbraní je však oveľa menej ako v druhej časti a takisto nečakajte žiadne elementárne vylepšovania, vkladanie gemov a úpravy pre každú zbraň, existujú skrátka tri vylepšenia. Čo sa vylepšovania samotného Wanga týka, je to približne rovnaké. Tri vylepšenia v štyroch kategóriách a to je všetko. Nízky počet zbraní ale trochu vyvažuje získavanie dočasných zbraní od vašich protivníkov, ktoré im pri špeciálnych popravách doslova vytrhávate z tela.

Jednému démonovi tak vytrhnete kladivo, ktoré má namiesto ruky, inému rovno oko, ktoré po hodení funguje ako ľadový granát, ďalší sa musí nedobrovoľne vzdať svojej harmonikovej zbrane, z ktorej vystreľujú ohňostroje. Aby ste túto popravu mohli vykonať, musíte ale zbierať po mŕtvych démonoch žlté orby, ktoré vám túto schopnosť nabijú. Okrem toho z nich získavate modré orby na doplnenie munície a červené na obnovenie zdravia, čo záleží od toho, či ich zabijete strelnou zbraňou, alebo nablízko rozsekáte katanou.

Hra vás takto núti používať oba druhy boja, len je obrovská škoda, že celý boj s katanou sa zredukoval na stláčanie jedného tlačidla. Preč sú útoky ovládané pomocou smerových tlačidiel, žiadne Chi výboje z čepele ani 360 - stupňové otočky, keď ste v obkľúčení. Podobným zjednodušením si prešli aj Chi schopnosti, z ktorých ostala len jedna, a to Chi vlna, ktorou môžete vrhnúť nepriateľa na bodáky alebo z útesu. Žiadne liečenie, bodáky zo zeme ani neviditeľnosť.

Aby sme boli presní a úprimní, takouto redukciou si prešli prakticky všetky časti hry. Najviac si to odniesli prostredia, ktoré sú síce krásne a dýchajú nádhernou orientálnou atmosférou, ale celý postup hrou je striktne, až tiesnivo lineárny a stačí malé odbočenie z cesty a nasleduje pád, ktorý je ešte k tomu aj fakt hlúpo animovaný. Lo Wang je ale ninja, a tak sa pohybuje ladne, rýchlo, skáče vysoko a ďaleko. A ak sú vzdialenosti pre bežného ninju predsa len priveľké, použije jednu z mála noviniek, a to vystreľovací hák, ktorý ale tiež môže použiť iba na špecifické zelené kruhy, ktoré sú naukladané po ceste alebo v arénach.

Celý priebeh hrateľnosti je teda približne rovnaký. Idete striktne vpred, skáčete cez priepasti, hákom prekonávate dlhšie vzdialenosti, občas po zelených viničoch šplháte po stene, alebo po nej bežíte a sem-tam sa zas niekam dlho šmýkate. Keď prídete na otvorené priestranstvo, cesta za vami aj pred vami sa uzavrie, musíte vystrieľať a vykynožiť všetko, čo sa v aréne hýbe a môžete pokračovať ďalej. Popritom sa vlastne relatívne dosť často (hlavne v tomto žánri) spustí prestrihová scéna, ktorá posúva príbeh vpred. Častokrát sa však spustí uprostred parkour skákania po skalách, alebo aj popri boji a to vie nepekne narušiť tempo hrania.

Niežeby tieto scénky samotné neboli zábavné, prízemný a nekorektný humor je Lo Wangov obľúbený a hlavne v tandeme s Hojim sú títo dvaja nekonečnou studnicou humoru ako vystrihnutého z Hollywoodskych buddy filmov. Dve veci sa ale zmenili. Prvou je výmena dabingového herca pre hlavnú postavu, ktorý sa síce snaží a očividne si rolu aj užíva, ale pôvodný hlas mi osobne predsa len sedel viac, aj keď je to skôr otázkou zvyku a vkusu. Okrem toho sa mi ale zdá, že Wang stratil šťavu a jeho vtipy sa čiastočne pretransformovali zo skutočne nekorektných na narážky na popkultúru a búranie štvrtej steny.

Shadow Warrior 3
Shadow Warrior 3 Laserová show po vrhnutí špeciálneho granátu z nepriateľových vnútorností.
Laserová show po vrhnutí špeciálneho granátu z nepriateľových vnútorností.


Shadow Warrior 3 Lietať na vybuchujúcich balónoch - démoni sú hlúpi.
Lietať na vybuchujúcich balónoch - démoni sú hlúpi.


Shadow Warrior 3 Naozaj robí to, čo sa zdá, že robí.
Naozaj robí to, čo sa zdá, že robí.





Celú túto jazdu absolvujete za nejakých 6 až 7 hodín a to aj na najvyššej obťažnosti, ktorá takisto oproti starším hrám prešla redukciou a osobne som viac umieral pri pádoch počas lineárneho parkour postupu ako potom v arénach s nepriateľmi. Vyššie nastavená cena (aj keď oproti iným väčším hrám je stále lacnejšia) hre tiež nepomáha a hra skončí prakticky v najlepšom. Osekaný je aj počet bossov, scvrknutý na dvoch. A na epický moment, kedy počas posledného boja hral Stan Bush so skladbou Warrior, takisto rovno zabudnite.

Jediný skutočný posun tak vidím v grafickom spracovaní, ktoré, ako som už spomínal, vyčarovalo krásne, atmosférou dýchajúce scenérie. Rovnako pekne sú spracované aj monštrá, detaily zbraní aj Wangove špinavé nechty na rukách. A to sme celú hru recenzovali cez streamovaciu službu GeForce Now, ktorej podporu hra hneď v prvý deň dostala, spoločne s podporou DLSS, ktoré viete zapnúť aj v rámci hrania cez stream. Čo sa hrania takýmto spôsobom týka, samozrejme, nie je to hranie cez vlastný HW a mnoho záleží od stability a rýchlosti pripojenia. Občasné záseky pri hraní by som ale skôr pripočítal kvalite môjho internetu a nie službe samotnej, pretože keď som hral mimo špičky, napríklad v noci, žiadne narušenie plynulosti pri hraní som nepostrehol a hranie bolo prakticky totožné ako na dedikovanom HW.

S rastúcou kvalitou pripojenia sa vytrácali aj neduhy spôsobené prenosom obrazu cez streaming (tzv. „duchovia", strata kvality antialiasingu a podobne) a aj hra s takouto rýchlou hrateľnosťou sa hrala prakticky rovnako ako doma na PC alebo konzole. Pre porovnanie som dokonca hral na obidvoch platených prístupoch (lacnejšie Priority a drahšie a lepšie RTX 3080). Hlavne na RTX 3080 prístupe išla hra takmer na nerozoznanie od hrania na vlastnom HW, pretože pri tomto predplatnom máte k dispozícii špeciálne servery, podporu vyšších rozlíšení (1440p na PC, 1600p na Mac, 4K na Nvidia Shield) aj podporu až do 120fps.

Shadow Warrior 3
Shadow Warrior 3 S granátometom konečne rozpútam to pravé peklo.
S granátometom konečne rozpútam to pravé peklo.


Shadow Warrior 3 Tomuto narástli zajačie uši, lebo to skrátka k tejto sérii patrí.
Tomuto narástli zajačie uši, lebo to skrátka k tejto sérii patrí.


Shadow Warrior 3 Ukážka toho, že urobiť obrázok cez GeForce Now a hrať cez Geforce Now je obrovský rozdiel.
Ukážka toho, že urobiť obrázok cez GeForce Now a hrať cez Geforce Now je obrovský rozdiel.




Veľmi som váhal, akou známkou a záverečným verdiktom hru ohodnotiť. Nový Shadow Warrior má bližšie k prvému dielu, počtom zbraní, nepriateľov, lineárnejším postupom aj menším počtom upgradov a úprav. Pre mnohých hráčov otravné RPG prvky z druhej časti tu nenájdete, ale zmizli aj skvelé veci, ako variabilita boja s mečom, Chi schopnosti, prieskum prostredí a hľadanie cestičiek, rôznych tajomstiev, alebo easter-eggov. Dopadlo to teda tak, že sa autori tak veľmi chceli priblížiť jednoduchšej prvej hre, až latku kvality podliezli a osekali finálnu hru na kosť. A najlepšie o tom vypovedá fakt, že po dohraní posledného Wangovho dobrodružstva som okamžite dostal chuť radšej sa vrátiť k starším Shadow Warrior hrám.


napísal Decain 11.3.2022
Páči sa mi! (+3)
6.5
Vo svete
7.1
Ohodnotiť
SHADOW WARRIOR 3
+ rýchla, brutálna a živočíšne akčná hrateľnosť
+ unikátne Gore popravy a zbrane, ktoré viete takto získať z každého nepriateľa
+ pekné scenérie a nádherná orientálna atmosféra
+ chémia a vtipy Lo Wanga a Hojiho (aj keď zvykol mať Lo Wang v minulosti viac šťavy)
+ hranie cez GeForce Now vyzerá takmer na nerozoznanie a rovnako dobre ako na vlastnom hardvéri
- neskutočne, až tiesnivo lineárne
- krátke a k tomu nezodpovedajúca cenovka
- oproti minulým dielom menej všetkého, zbraní, nepriateľov, upgradov a slobody
- veľmi osekaný boj s katanou a používanie Chi
- priveľa prestrihových cén, ktoré sú síce zábavné, ale kazia tempo hry
- nízka obťažnosť


RECENZIE HRÁČOV
icon
6.5
????    6.3.2022
+: Pekne scenerie: Originalni protivnici: Dobry gunplay+/-: Optimaliza... zobraziť

PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Devolver Digital / Flying Hog studios
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 1. marec 2021
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (2)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19748)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk