Days Gone Remastered ukazuje svoje možnosti prístupnosti |
PS5 verzia Days Gone prichádza a ukazuje svoje úpravy prístupnosti.
Bend Studio predstavilo rozšírený prehľad možností prístupnosti, ktoré budú súčasťou pripravovanej remasterovanej verzie hry Days Gone pre PlayStation 5. Novinky sa opierajú o pôvodný základ z roku 2019, no podľa tvorcov bolo cieľom posunúť možnosti prispôsobenia ešte ďalej, aby bol zážitok z jazdy po rozbitej ceste čo najdostupnejší pre čo najširšie spektrum hráčov.
Vo vizuálnej oblasti ponúka remaster výrazné zlepšenia titulkov – hráči si môžu vybrať z jedenástich rôznych farieb textu aj mien hovoriacich postáv. Navyše tieto farby možno navzájom kombinovať. Pozadie titulkov už nie je obmedzené len na jednoduché zapnutie či vypnutie, ale teraz si možno vybrať z viacerých variant – priehľadné, stmavené, svetlé alebo úplne čierne pozadie, podľa osobných preferencií alebo potrieb čitateľnosti.
Veľkým vylepšením je aj nový režim vysokého kontrastu (High Contrast Mode), ktorý nadväzuje na pôvodné zjednodušené HUD rozhranie. V Days Gone Remastered môžu hráči aktivovať jednu z dvoch predvolených schém (Primary a Secondary), alebo si kontrastné farby pre postavu, spojencov, nepriateľov a interaktívne objekty nastaviť manuálne. Cieľom je zvýšiť čitateľnosť prostredia a dôležitých herných prvkov pre hráčov s rôznymi vizuálnymi potrebami.
Tieto a ďalšie nastavenia sú prístupné už počas prvého spustenia hry cez tzv. „Initial Setup“ obrazovku, čo znamená, že hráč nemusí hľadať prístupnostné možnosti až v hlbokých menu. Hlavné menu zároveň obsahuje nový panel s náhľadom nastavení, takže zmeny možno okamžite vidieť bez nutnosti vstupu do samotnej hry.
Na zvukovej strane prináša Days Gone Remastered dve úplne nové funkcie. Prvou je UI Narration, teda hlasový popis používateľského rozhrania, ktorý nahlas číta položky menu a ďalšie ovládacie prvky. Táto možnosť bude po prvom spustení automaticky zapnutá, no hráč ju môže kedykoľvek vypnúť. Druhou novinkou sú zvukové upozornenia na zberateľské predmety. Hráč môže zapnúť špeciálny zvukový signál, ktorý sa ozýva pri priblížení sa k niektorému z viac než 240 zberateľských objektov v otvorenom svete. Tento signál je sprevádzaný haptickou odozvou ovládača DualSense, ktorá sa zosilňuje, keď sa hráč k objektu blíži.
Hrateľnosť bola takisto prispôsobená. Hráči si môžu kompletne remapovať ovládanie podľa svojich potrieb – a to nielen na klasickom ovládači DualSense, ale aj na špecializovanom ovládači PlayStation Access. Nová funkcia Game Speed umožňuje upraviť rýchlosť hry na 75 %, 50 % alebo dokonca 25 %, čo môže výrazne pomôcť v stresových momentoch, napríklad pri boji s hordami Freakerov. Práve hordy sú jedným zo základných pilierov hrateľnosti a nový Horde Assault Mode si kladie za cieľ urobiť tento aspekt hry dostupnejší pre všetkých hráčov.
K menším, no praktickým zmenám patria napríklad možnosť automatického centrovania kamery pri útoku, úprava intenzity vibrácií, zmena zorného poľa (FOV) alebo zobrazenie trvalého bodu v strede obrazovky, čo pomáha pri orientácii. Vylepšený bol aj systém QTE – teda rýchlych interaktívnych sekvencií. Pôvodne bola možnosť automatického splnenia týchto sekvencií dostupná len na najľahšej obtiažnosti, no po novom ju možno zapnúť v ktoromkoľvek režime, vrátane Survival II.
Väčšina týchto funkcií bude dostupná aj pre hráčov na PC, hoci niektoré – ako napríklad UI Narration – nebudú kompatibilné s rozšírením Broken Road DLC. Na plné využitie haptických funkcií bude na PC potrebný kompatibilný ovládač a pri DualSense bude nutné káblové pripojenie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 294
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 110
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 45
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 28
- X-Files reboot je už v príprave 65 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS5 Vývoj: Sony / Bend Studio
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|