The Outer Worlds 2 sa naplno predstavil |
Obsidian hlbšie predstavil svoj Outer Worlds 2.
Počas Xbox Games Showcase 2025 bol oficiálne ohlásený dátum vydania hry The Outer Worlds 2 a to na 29. októbra. Zároveň Obsidian venoval hre aj celý stream, v ktorom priblížil množstvo noviniek. Napríklad potvrdil aj návrat pohľadu z tretej osoby, popri základnom fps pohľade:
Vývoj, postava a RPG systém
Creative Director Leonard Boyarsky potvrdil, že pokračovanie dostalo väčší rozpočet a viac času na vývoj, vďaka čomu ide o oveľa komplexnejšie a reaktívnejšie RPG ako prvý diel. Hráči tentoraz nebudú len anonymní cestovatelia – postava je agentom Earth Directorate, čo pripomína „vesmírneho šerifa“. Hráč si však bude môcť vybrať svoj pôvod – napríklad Ex-Convict, Gambler, Lawbringer, Professor, Renegade či Roustabout.
Obsidian zrušil tradičné atribúty a zameral sa na významné vlastnosti (traits). Medzi nimi sú pozitívne aj negatívne efekty. Napríklad:
- Lucky: +5 % šanca na kritický zásah a špeciálne príležitosti
- Nimble: +25 % rýchlosť pri prikrčení a šprinte
- Dumb (negatívny): uzamkne 5 z 12 skillov, ale ponúkne špeciálne dialógy
- Negatívna vlastnosť umožňuje pridať ďalšiu pozitívnu
Nasledujú zručnosti ako Speech, Sneak, Science, Observation, Guns, Melee atď., ktoré ovplyvňujú nielen boj, ale aj rozhovory a špeciálne RPG interakcie. Prítomný je aj rozšírený perk systém inšpirovaný Fallout: New Vegas – napríklad:
- Pickpocket: umožňuje kradnúť od NPC
- Heavy Handed: silnejšie útoky nablízko s efektom knockdownu
- Serial Killer: šanca, že zabití ľudia zanechajú srdce, ktoré zvyšuje max. HP
Flaw systém a reaktivita
Do hry sa vracia aj Flaw systém, ktorý definuje postavu cez nevýhody s vedľajšími účinkami:
- Bad Knees: rýchlejší pohyb, ale hlučné vstávanie z podrepu
- Sungazer: väčší rozptyl zbraní, no liečenie počas dňa
- Overprepared: +50 % zásobník, ale debuff po jeho vyprázdnení
Hra kladie dôraz na reaktivitu – ako hráč rieši prekážky, bude mať dosah na svet a vzťahy. Napríklad na stráženom moste môže hráč vyjednať priechod výmenou za jedného zo spoločníkov, čo ovplyvní vzťahy s ostatnými. V hre bude 6 spoločníkov.
Prostredie, frakcie a svet
Dej sa odohráva v izolovanej slnečnej sústave Arcadia, ktorú spravuje autoritárska frakcia The Protectorate. V sústave sa objavujú priestorovo-časové trhliny, pravdepodobne spôsobené technológiou skip drive, a úlohou hráča ako agenta Earth Directorate bude zistiť, čo sa deje. Rôzne frakcie majú odlišné názory na riešenie krízy.
V hre sa objaví aj rádiový systém podobný Fallout New Vegas. Každá z veľkých frakcií má vlastnú stanicu a rádio bude reagovať na činy hráča, čím bude svet reagovať na hráča.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Armáda SR nakupuje konzoly, Call of Duty a ďalšie hry za 40 000 eur 74
- Battlefield 6 ukázal prvý trailer s kampaňou 91
- Battlefield 6 ukazuje gameplaye z pre-aplha testu 94
- Sony pravdepodobne začne vydávať exkluzívne PlayStation hry na Xbox a Nintendo Swi 154
- Battlefield 6 svojimi PC požiadavkami prekvapí 75
- Sony žaluje Tencent, Light of Motiram je podľa nich kópiou Horizonu 95
- Battlefield 6 sa predstavil prvým trailerom 73
- Hangar 13 už pracuje na ďalšej Mafii, hoci The Old Country ešte nevyšla 31
- Death Stranding 2 po mesiaci prináša prvé štatistiky 66
- RECENZIA: Achilles: Survivor 11 zobraziť viac článkov >