PRIHLÁS

Analýza výkonu ARC Raiders na PC

Digital Foundry sa pozrelo na ARC Raiders, ktorý bežia prekvapivo dobre aj napriek Unreal enginu 5. Je to vďaka orezaniu vizuálnych možností enginu, čo samozrejme sťahuje kvalitu vizuálu.

pridal saver 9.11.2025 o 17:38 pod hry
Analýza výkonu ARC Raiders na PC

HRY > NOVINKY >

Online strieľačka ARC Raiders, si rýchlo získala pozitívne reakcie hráčov a najnovšie aj analytikov výkonu z Digital Foundry. Autori z Embark Studios, už má skúsenosti s Unreal Engine 5 na titule The Finals, kde zaujal pokročilou deštrukciou prostredia, no v prípade ARC Raiders však vývojári zvolili netradičný prístup - z hry odstránili niektoré kľúčové prvky Unreal Engine 5, ako Lumen, Nanite či Virtual Shadow Maps (VSM), aby dosiahli vyššiu plynulosť a stabilitu.

Výsledky testov ukazujú, že hra škáluje výkon naprieč procesorovými vláknami oveľa lepšie než väčšina iných UE5 titulov. Pri uzamknutí obnovovacej frekvencie má hra extrémne čisté grafy časovania snímok, bez typických zásekov pri kompilácii shaderov. Menšie trhanie pri presune (tzv. traversal stutter) síce pretrváva, no je výrazne potlačené a správa sa predvídateľne - namiesto zastavovania sa prejavuje len ako jemné „trhanie“ pohybu kamery.

V testoch zameraných na GPU hra dosahovala vysoký výkon, ktorému vďačí za nevyužitie náročných technológií ako Lumen či Nanite. To síce znamená menšiu záťaž pre grafické karty, ale samozrejme aj vizuálne kompromisy.

Grafické slabiny

Najväčšími problémami sú tiene a osvetlenie. Mnohé objekty tieň vôbec nevrhajú, rozlíšenie tieňov je nízke a pri pohybe po otvorenom svete sa objavujú chyby pri prechodoch medzi úrovňami detailu. Embark síce používa vlastný systém probe-based RTXGI, ktorý sa vyhýba typickému rozmazaniu z Lumen implementácií, no trpí inými chybami - chýbajúce nepriame tiene, presvitanie svetla či nesprávne odrazy.

Systém reflekcii navyše pôsobí zastarano, keďže sa spolieha len na screen-space reflekcie a cubemapy.

ARC Raiders teda obetoval časť vizuálnej kvality v prospech plynulosti a škálovateľnosti, čo je vzhľadom na jeho online charakter pochopiteľné. Hra beží výborne aj na slabších zostavách a ponúka stabilný výkon bez shader stutteru - čo dokázalo na UE5 len niekoľko hier. 

Ak si budete chcieť výkon ešte zvýšiť zamerajte sa na dva parametre a to Dynamic RTXGI, ktorý znížite z Ultra na High a GI Resolution - znížiť z Ultra na High. Získate 24% výkonu bez výraznejšej straty kvality.





Páči sa mi! (+4)







PC
PS5
Xbox Series X|S

Vývoj: Embark
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 30. október 2025
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Nováčik (5)
zdravim ludia. viete my prosimvas poradit kde by s...
|Monitor (14)
Zdravím, zvažujem kúpu nového monitora videl by so...
|Slúchadlá s mikrofónom (0)
Servus potrebujem poradiť, pustil som sa do Arc Ra...
|Nový tv - potrebujem poradiť (12)
Zdravím je tu niekto kto sa vyzná v televízoroch a...
|Upgrade pc (5)
ahojte.je rozumne upgrade v tejto dobe z amd 7 580...
|Filmy filmy filmy film... (48130)
O filmoch. Hádam chápete....
|Sector hraje ... (128198)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Zberatelske a akcne figurky (h... (1865)
Zbierate akcne figurky? Pochvalte sa svojou zbierk...
|Screenshots (65015)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Hudba (1)
Fórum určené pre hudobné témy...
|Svet, ukrajina, vojny ... (47537)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk