Na začiatku bola neochota a nekonečné jednania o použití cover verzií v hre dodávanej s trápnou plastovou perifériou. Teraz musia výrobcovia hudobných hier odhadzovať nohavičky zo strany kapiel, ktoré sa chcú dostať na soundtrack hry. V hernom priemysle zúri nefalšovaná rocková revolúcia a generované zisky priťahujú ako magnety napríklad Guns'N Roses, Van Halen či ďalšie známe mená.
Podľa Irvinga Azoffa, šéfa Front Line Management (vlastní aj hudobný label Front Line), majú „všetky kapely podpísané zmluvy, alebo sú v jednaní s jednou, druhou alebo oboma spoločnosťami naraz." Tými stranami nie sú nik iný ako MTV a Activision, silní partneri multimiliónových značiek Rock Band a Guitar Hero.
Okrem uvedených identifikoval Azoff aj The Eagles a Steely Dan, kapely, ktoré takisto chcú využiť príležitosť a privyrobiť si nejaký ten chechták. Rockové formácie získajú za zmluvu tučnú sumičku za skladby a navyše hrozí, že dostanú aj bonusy z predaja. Ako sa už neraz ukázalo, stačí jedna chytľavá skladba, aby ľudia vyšli do ulíc a kúpili si album dovtedy neznámej kapely. Dokonca sa začína povrávať, že Aerosmith môže zarobiť viac na datadisku ku Guitar Hero ako na doposiaľ predaných albumoch.
Môžeme teda v najbližšej budúcnosti očakávať herný obsah zaoberajúci sa výhradne tvorbou jednej kapely? Guitar Hero Aerosmith je prvou lastovičkou, ale už teraz sa dá hovoriť o ďalších datadiskoch. Príde aj na AC/DC a Led Zeppelin?