O FarCry 2 toho bolo i na Sectore popísané neúrekom, všeobecný popis preto preskočíme a vrhnime sa rovno do akcie, ktorú sme zažili na GC. Prezentácia mala dve diametrálne odlišné témy: predvedenie jednej misie a predstavenie level editora.
Začnime misiou. Naša úloha: získať rozbušku do bomby. Tá by sa mohla nachádzať vo vraku spadnutého vrtuľníka, ale má to jeden háčik v podobe ozbrojenej skupiny hliadkujúcej na mieste leteckého nešťastia. Nasadáme do auta a vyberáme sa smerom k helikoptére. Určiť smer je jednoduché, GPS v kombinácii s mapou nás nenechajú zablúdiť. Keďže zámerom autorov je neustále nás držať v čo najtesnejšom kontakte s virtuálnou Afrikou, mapa sa napríklad otvára v reálnom čase pod volantom, čo trochu znepríjemňuje šoférovanie, ale vyzerá to realistickejšie. Kvôli maximálnemu vtiahnutiu do hry musel tiež napríklad tím programátorov vyriešiť problém, ako obrovský svet dynamicky streamovať priamo počas hrania tak, aby nám život ani raz neznepríjemnil nápis loading. Podarilo sa.
Cesta k vrakovisku prebieha bez zdržovania, teda až na niekoľkých príliš sebavedomých pirátov, ktorí sa nás pokúsili zastaviť. Nič s čím by si AK-čko a plameňomet nedokázali poradiť. Mimochodom plameňomet je šikovná hračka, ani netreba zapáliť nepriateľov samotných, stačí len strategicky ošmahnúť trs suchej trávy a potom si už stačí iba počkať, ako sa rozširujúci požiar a suchý africký vietor postarajú o nepriateľov bez nášho zásahu.
Rozbušku samozrejme získame, stojí nás to síce jednu zbraň (pri boji sa pokazaila), a jeep tiež schytal pár guliek (treba ho opraviť, tzn. otvoriť kapotu a niečo zašraubovať), lenže zachvíľu ho aj tak vymeníme za čln, takže nám to môže byť celkom ukradnuté. Blížime sa k mostu a posledná stráž pred bombou nám nechá pocítiť, aká nebezpečná je v skutočnosti Afrika. Našťastie v tom najhoršom nás príde zachrániť priateľ z minulosti, odtiahne nás do bezpečia a ochráni nás, kým sa spamätáme (v hre sa zrejme nebude dať zomrieť, vždy v kritickej chvíli sa budeme môcť spoľahnúť na podobnú záchranu). Celú prezentáciu si môžete v kľude vychutnať v kamerovanom videu.
Potom už prišiel čas na prezentáciu editora. Práca s ním je veľmi jednoduchá. Jeden z chlapíkov z Ubisoftu dokonca povedal, že aj jeho priateľka dokáže štandardný level pozliepať za pár hodín. Nemáme mu prečo neveriť. Aby nám Ubisofťáci predviedli univerzalitu editora, pomohli si predpripravenou mapou s motívom gigantických dokov (takže editor zvládne aj iné prostredia ako hustý prales). Vytvorenie levelu od začiatku je ako hranie sa v paintbrushi - nakreslíte si štetcom džungľu a ona naozaj inteligentne vznikne džungľa (stromy, tráva, kríky, rastliny), rovnako intuitívne sa pracuje s cestami, vodnými plochami, reliéfom terénu atď.
Do mapy treba nastrkať pár domov, áut, zbraní, čohokoľvek, nastaviť svetelné podmienky, určiť dennú dobu, počasie a ďalšie drobnosti. Vďaka geniálnej funkcii je možné ihneď sa prepnúť do FPS pohľadu a mapu si doladiť do dokonalosti. Pred ponúknutím vašeho výtvoru priateľom na zhodnotenie už treba spustiť poslednú vychytávku - validáciu. Tá ošahá celú mapu a upozorní vás na logické nezrovnalosti, ako spawnpointy ponorené pod úroveň zeme, nepoužiteľné vozidlá a podobne. Vyzerá to dobre, čo poviete? Prezentáciu editora si môžete v plnej dĺžke pozrieť tu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko zhabalo majetok prevádzkovateľovi World of Tanks v krajine, hráčov však uisť 61
- CD Projekt prvý raz ukázal The Witcher IV 345
- Mladý James Bond sa ukázal na prvom videu k 007 First Light hre 76
- Resident Evil 9: Requiem bolo predstavené, rovno dostalo dátum 125
- RECENZIA: Tainted Grail: The Fall of Avalon 11
- Fake AI startup používal k odpovediam 700 indických inžinierov 25
- Assassin's Creed Black Flag remake prichádza, možno bude čoskoro predstavené 41
- Summer Game Fest začne večer o 23:00 88
- Unreal Engine 5.6 ukázal nové funkcie 67
- RECENZIA: F1 25 14 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|