Hĺbková analýza Forzy 4

Digital Foundry sa pozrelo na neustále sa zlepšujúcu technológiu vo Forza 4.

pridal saver 18.10.2011 o 21:20 pod hry
Hĺbková analýza Forzy 4

HRY > NOVINKY >

Digital Foundry sa pozrelo na neustále sa zlepšujúcu technológiu vo Forza Motorsport sérii a konkrétne na aktuálnom štvrtom pokračovaní. Hra znovu funguje na  stabilných 60 fps, bez spomelení bez tearingu a s vylepšenými detailami oproti Forze 3. Hra k tomu dostala 4xMSAA, 16 vozidiel na trati, vylepšený model nasvietenia, miestami viac detailov na trati.

Hra prakticky počas jazdy nikdy neklesne s framerate pod 60 fps, ani pri kolíziách, ani pri maxime vozidiel na trati, nikdy nevypne v-sync, jediný pokles o 2 fps zaznamenáme počas prepínania medzi pohľadmi na vozidlo. Samozrejme v hre nastávajú aj situácie, kedy by konzola nedokázala udržať stabilný framerate a vtedy engine automaticky obmedzuje určité detaily, napríklad refreshovanie spätných zrkadielok sa zníži na 30 fps, rovnako odlesky na karosérii sa generujú v 30 fps alebo sa zníži MSAA.

Najvýraznejšou zmenou v grafike je pridanie image based HDR v nasvietení, ktoré reflektuje okolité prostredie na intenzitu jasu vozidla, čo vytvára realistický dojem z vozidla v každom type prostredia. Túto metódu prvýkrát  použil Criterion v Need for Speed: Hot Pursuit, ale v 30 fps, kde k tomu zapracoval aj dynamické svetelné zdroje, forza má pre potrebu rýchlosti nasvietenie predpripravené čím obmedzuje napríklad plynulú zmenu dňa. Samotný efekt veľmi pekne vynikne v prezentácii vozidiel pred závodmi, alebo v detailnom autovista móde, kde nevyniká len svetlo, ale aj detaily materiálov.

Porovnali aj Forzu 4 s GT5, kde GT5 síce funguje aj v upscalovanom 1080p rozlíšení, ale tearuje a klesá s framerate pod 50 fps aj pri 720p rozlíšení. GT5 má menej detailov na tratiach, a zdá sa im, že Forza ho prekonala aj vo zvukoch a ovládaní, ale zase GT5 má stále lepšie kokpity, nočné jazdy a počasia a samozrejme viac typov eventov. Celkovo však obe hry hodnotia ako silné v svojich špecifických oblastiach a obe technicky excelujú.

Nakoniec bude zaujímavé sledovať kam sa posunie Forza 5 a či ju ešte uvidíme na Xbox360, alebo už na novej konzole, prípadne možno bude na oboch.





Hĺbková analýza Forzy 4
Páči sa mi!

Zaradené pod: xbox, ati






Xbox 360

Vývoj: Microsoft / Turn 10
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 14. október 2011
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cyberpunk 2077 (4)
ahoj nevie niekto náhodou prečo keď niečo zoberiem...
|Epic games /fc 24 (1)
Cauko chcel by som sa opýtať,ak si zakúpim v epic ...
|Win 11 24h2 a ryzen 5700x (3)
ahoj :) mate skusenost niekto teraz s novou aktual...
|Thrustmaster t598 (8)
https://shop.thrustmaster.com/en_gb/t598-uk-playst...
|Predam ps 5 + 2 x ovladac + hr... (0)
Ahojte . Predam PS5. Zakladnu verziu s 2 ovlada...
|Svet, ukrajina, vojny ... (27600)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk