Hĺbková analýza Forzy 4 |
Digital Foundry sa pozrelo na neustále sa zlepšujúcu technológiu vo Forza 4.
Digital Foundry sa pozrelo na neustále sa zlepšujúcu technológiu vo Forza Motorsport sérii a konkrétne na aktuálnom štvrtom pokračovaní. Hra znovu funguje na stabilných 60 fps, bez spomelení bez tearingu a s vylepšenými detailami oproti Forze 3. Hra k tomu dostala 4xMSAA, 16 vozidiel na trati, vylepšený model nasvietenia, miestami viac detailov na trati.
Hra prakticky počas jazdy nikdy neklesne s framerate pod 60 fps, ani pri kolíziách, ani pri maxime vozidiel na trati, nikdy nevypne v-sync, jediný pokles o 2 fps zaznamenáme počas prepínania medzi pohľadmi na vozidlo. Samozrejme v hre nastávajú aj situácie, kedy by konzola nedokázala udržať stabilný framerate a vtedy engine automaticky obmedzuje určité detaily, napríklad refreshovanie spätných zrkadielok sa zníži na 30 fps, rovnako odlesky na karosérii sa generujú v 30 fps alebo sa zníži MSAA.
Najvýraznejšou zmenou v grafike je pridanie image based HDR v nasvietení, ktoré reflektuje okolité prostredie na intenzitu jasu vozidla, čo vytvára realistický dojem z vozidla v každom type prostredia. Túto metódu prvýkrát použil Criterion v Need for Speed: Hot Pursuit, ale v 30 fps, kde k tomu zapracoval aj dynamické svetelné zdroje, forza má pre potrebu rýchlosti nasvietenie predpripravené čím obmedzuje napríklad plynulú zmenu dňa. Samotný efekt veľmi pekne vynikne v prezentácii vozidiel pred závodmi, alebo v detailnom autovista móde, kde nevyniká len svetlo, ale aj detaily materiálov.
Porovnali aj Forzu 4 s GT5, kde GT5 síce funguje aj v upscalovanom 1080p rozlíšení, ale tearuje a klesá s framerate pod 50 fps aj pri 720p rozlíšení. GT5 má menej detailov na tratiach, a zdá sa im, že Forza ho prekonala aj vo zvukoch a ovládaní, ale zase GT5 má stále lepšie kokpity, nočné jazdy a počasia a samozrejme viac typov eventov. Celkovo však obe hry hodnotia ako silné v svojich špecifických oblastiach a obe technicky excelujú.
Nakoniec bude zaujímavé sledovať kam sa posunie Forza 5 a či ju ešte uvidíme na Xbox360, alebo už na novej konzole, prípadne možno bude na oboch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 38
- RECENZIA: Gears of War: Reloaded 59
- GTA VI má dostať realistickú fyziku vody 82
- Procesor pre PlayStation 6 handheld naznačený, plus prísť má aj PS6 S verzia 136
- Najväčšie ohlásenia a predstavenia z Gamescomu 22
- Battlefield 6 predstavil svoje PC možnosti a požiadavky a priblížil Portal 51
- DOJMY: Clive Barker's Hellraiser: Revival 17
- DOJMY: The Outer Worlds 2 25
- Septembrové hry 28
- Atari kúpilo päť Ubisoft titulov 18 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Turn 10 Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|