Hĺbková analýza Forzy 4 |
Digital Foundry sa pozrelo na neustále sa zlepšujúcu technológiu vo Forza 4.
Digital Foundry sa pozrelo na neustále sa zlepšujúcu technológiu vo Forza Motorsport sérii a konkrétne na aktuálnom štvrtom pokračovaní. Hra znovu funguje na stabilných 60 fps, bez spomelení bez tearingu a s vylepšenými detailami oproti Forze 3. Hra k tomu dostala 4xMSAA, 16 vozidiel na trati, vylepšený model nasvietenia, miestami viac detailov na trati.
Hra prakticky počas jazdy nikdy neklesne s framerate pod 60 fps, ani pri kolíziách, ani pri maxime vozidiel na trati, nikdy nevypne v-sync, jediný pokles o 2 fps zaznamenáme počas prepínania medzi pohľadmi na vozidlo. Samozrejme v hre nastávajú aj situácie, kedy by konzola nedokázala udržať stabilný framerate a vtedy engine automaticky obmedzuje určité detaily, napríklad refreshovanie spätných zrkadielok sa zníži na 30 fps, rovnako odlesky na karosérii sa generujú v 30 fps alebo sa zníži MSAA.
Najvýraznejšou zmenou v grafike je pridanie image based HDR v nasvietení, ktoré reflektuje okolité prostredie na intenzitu jasu vozidla, čo vytvára realistický dojem z vozidla v každom type prostredia. Túto metódu prvýkrát použil Criterion v Need for Speed: Hot Pursuit, ale v 30 fps, kde k tomu zapracoval aj dynamické svetelné zdroje, forza má pre potrebu rýchlosti nasvietenie predpripravené čím obmedzuje napríklad plynulú zmenu dňa. Samotný efekt veľmi pekne vynikne v prezentácii vozidiel pred závodmi, alebo v detailnom autovista móde, kde nevyniká len svetlo, ale aj detaily materiálov.
Porovnali aj Forzu 4 s GT5, kde GT5 síce funguje aj v upscalovanom 1080p rozlíšení, ale tearuje a klesá s framerate pod 50 fps aj pri 720p rozlíšení. GT5 má menej detailov na tratiach, a zdá sa im, že Forza ho prekonala aj vo zvukoch a ovládaní, ale zase GT5 má stále lepšie kokpity, nočné jazdy a počasia a samozrejme viac typov eventov. Celkovo však obe hry hodnotia ako silné v svojich špecifických oblastiach a obe technicky excelujú.
Nakoniec bude zaujímavé sledovať kam sa posunie Forza 5 a či ju ešte uvidíme na Xbox360, alebo už na novej konzole, prípadne možno bude na oboch.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 109
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 200
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 89
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67
- Aký herný PC desktop kúpiť na jeseň 2025? Za 1000, 1200, 1400 alebo 2000 eur? 37
- Witcher - séria 4 - recenzia na seriál 51 zobraziť viac článkov >
|
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Turn 10 Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||















