PRIHLÁS

Hĺbková analýza Forzy 4

Digital Foundry sa pozrelo na neustále sa zlepšujúcu technológiu vo Forza 4.

pridal saver 18.10.2011 o 21:20 pod hry
Hĺbková analýza Forzy 4

HRY > NOVINKY >

Digital Foundry sa pozrelo na neustále sa zlepšujúcu technológiu vo Forza Motorsport sérii a konkrétne na aktuálnom štvrtom pokračovaní. Hra znovu funguje na  stabilných 60 fps, bez spomelení bez tearingu a s vylepšenými detailami oproti Forze 3. Hra k tomu dostala 4xMSAA, 16 vozidiel na trati, vylepšený model nasvietenia, miestami viac detailov na trati.

Hra prakticky počas jazdy nikdy neklesne s framerate pod 60 fps, ani pri kolíziách, ani pri maxime vozidiel na trati, nikdy nevypne v-sync, jediný pokles o 2 fps zaznamenáme počas prepínania medzi pohľadmi na vozidlo. Samozrejme v hre nastávajú aj situácie, kedy by konzola nedokázala udržať stabilný framerate a vtedy engine automaticky obmedzuje určité detaily, napríklad refreshovanie spätných zrkadielok sa zníži na 30 fps, rovnako odlesky na karosérii sa generujú v 30 fps alebo sa zníži MSAA.

Najvýraznejšou zmenou v grafike je pridanie image based HDR v nasvietení, ktoré reflektuje okolité prostredie na intenzitu jasu vozidla, čo vytvára realistický dojem z vozidla v každom type prostredia. Túto metódu prvýkrát  použil Criterion v Need for Speed: Hot Pursuit, ale v 30 fps, kde k tomu zapracoval aj dynamické svetelné zdroje, forza má pre potrebu rýchlosti nasvietenie predpripravené čím obmedzuje napríklad plynulú zmenu dňa. Samotný efekt veľmi pekne vynikne v prezentácii vozidiel pred závodmi, alebo v detailnom autovista móde, kde nevyniká len svetlo, ale aj detaily materiálov.

Porovnali aj Forzu 4 s GT5, kde GT5 síce funguje aj v upscalovanom 1080p rozlíšení, ale tearuje a klesá s framerate pod 50 fps aj pri 720p rozlíšení. GT5 má menej detailov na tratiach, a zdá sa im, že Forza ho prekonala aj vo zvukoch a ovládaní, ale zase GT5 má stále lepšie kokpity, nočné jazdy a počasia a samozrejme viac typov eventov. Celkovo však obe hry hodnotia ako silné v svojich špecifických oblastiach a obe technicky excelujú.

Nakoniec bude zaujímavé sledovať kam sa posunie Forza 5 a či ju ešte uvidíme na Xbox360, alebo už na novej konzole, prípadne možno bude na oboch.





Hĺbková analýza Forzy 4
Páči sa mi!

Zaradené pod: xbox, ati






Xbox 360

Vývoj: Microsoft / Turn 10
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 14. október 2011
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Výber monitora, rada (4)
Zdravím, potrebujem rady, mám zostavu i5-9400...
| s.t.a.l.k.e.r. enhanced editi... (2)
Nakoniec sa to podarilo. Ak by mal niekto nejake o...
|Monitor, klávesnica a myš ku n... (2)
https://m.alza.sk/asus-tuf-gaming-f15-fx506hc-hn39...
|Rada pri kúpe qd oled monitora (53)
Čaute, tak ste ma teda presvedčili nech idem do OL...
|Predám: playstation portable +... (0)
PREDÁM Playstation Portable a Prémiové hry LINK...
|Sector hraje ... (126325)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (63516)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Čo ma dnes potešilo ... (43417)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Hlavná diskusia (33)
O všetkom, respektíve ak máte nejaké otázky alebo ...
|Diskusia k hlasovaniu (sector) (11083)
Tu môžete rozviesť svoje zahlasovanie v sector hla...
|Svet, ukrajina, vojny ... (41483)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk