FIREFALL

FIREFALL

Prvé kroky v novej MMOFPS

Dojmy

Aj napriek tomu, že pripravovaný mix tímovej MMO akcie s RPG elementmi FireFall má za sebou pomerne turbulentnú históriu a hlavne známe vývojárske mená, tak sa drží skôr mimo zorného poľa a už roky sa v tichosti a pomaly vyvíja. Na koniec svojej púte sa ešte stále nedostala. Za hrou totiž stojí štúdio Red 5 Studios, ktoré založil Mark Kern. Jeho meno sa spája napríklad so StarCraft, Diablo 2, Warcraft 3 či World of Warcraft. Spolu s Red 5 na FireFall pracovali dlhé roky, ohlásili ju však až v roku 2010 na akcii PAX, v roku 2011 na PAX naživo aj predviedli a v roku 2012 na PAX oznámili, že servery  budú bežať naplno. Prepúšťanie a opätovné najímanie zamestnancov, zatváranie pobočiek, odkúpenie firmy, aj otváranie nových. To je história, ktorá sa na hre nezmazateľne podpísala.

PAX 2013 je už takpovediac za rohom, hry sme sa však doteraz nedočkali, otvorená beta nikde, no autori dávajú počas posledných víkendov aspoň drobnú šancu vyskúšať si, ako sa ich titulu po toľkých patáliách darí. Zatiaľ bez dátumu vydania, bez bližších podrobností, aj bez ďalších prísľubov, ktoré by sa nemuseli naplniť. Len s víziou free2play distribúcie s podporou online nakupovania a s veľmi zaujímavou hrateľnosťou.

FireFall vás zavedie 200 rokov do budúcnosti, kedy ľudstvo objaví nový zdroj energie. Kryštály Crystite zásadným spôsobom pomáhajú technologickému pokroku a to až tak, že sa začal kolonizovať vesmír. Na udržanie mieru medzi Zemou a kolóniou Alpha Prime bola vybudovaná obrovská vesmírna loď Arclight. Tá však pri svojom štarte stroskotala späť na Zem a vyvolala energetickú búrku, ktorá zničila väčšinu planéty. Život existuje len v oku búrky. Niečo na planéte zmutovalo, vytvorili sa nepriateľské frakcie a ako by to nestačilo, tak z tejto búrky vzišli stvorenia zvané „The Chosen“, ktoré sú úplne novou hrozbou pre zvyšky ľudstva.

Do tohto sveta prichádzate vy. Je už dávno zabehnutý, všetko tu funguje a vy sa musíte učiť princípy prežitia. Najskôr sa ocitáte vo veľkom a otvorenom prostredí, ktoré predstavuje to, čo zo sveta zostalo. Svet sa ešte ďalej delí na niekoľko menších častí, ktoré reprezentujú rôzne prostredia. Od džunglí, cez pobrežné oblasti, až po kopce, kde nachádzate mestá či menšie základne. Tu sa môžete spawnovať po úmrtí a spravovať všetko, na čo len môžete pomyslieť. Postavu, výbavu, craftovanie, no jednoducho všetko.


Po vytvorení postavy by ste sa mali najskôr oťukať sériou PvE misií, ktoré môžete plniť buď osamote alebo v kooperácii s ďalšími hráčmi. Úvodné misie sa sústredia najmä na to, aby vás zoznámili hlavne s princípmi hry a s tým, čo má pre vás prichystané. Hlavne teda získavanie zdrojov. Postupne však prituhuje a ako prechádzate prostrediami, tak má každé pripravenú vlastnú sadu misií, ktoré zatiaľ tvoria hlavnú náplň PvE. Misie sú dynamické a tak ich môžete spustiť aj ich objavením v prostredí. Neskôr sa objavia aj obranné misie či boje proti špecifickým nepriateľom.

Ďalším významným prvkom v rámci PvE hrania a kooperatívnej činnosti je ťažba. Na ťaženie si z orbity musíte nechať spustiť ťažobné zariadenie Thumper. Spustením ťažobného cyklu privolá na seba agresívnu faunu. Vašou úlohou pri ťažení je brániť ho, kým sa s ťažbou neskončí. Thumper je limitovaný množstvom hitpointov aj kapacitou na ťaženie. Postupne sa môžete dopracovať k lepším Thumperom. Rozhodne nepatria medzi jediné veci, aké si môžete z orbity povolať alebo odomknúť. Nájdete tu napríklad skenovacie kladivo a ďalšie pomocné objekty.

Po mape sa nemusíte presúvať len po vlastných, ale môžete sa obrátiť aj na niektoré z dostupných dopravných prostriedkov. Hra zatiaľ z vozového parku veľa neukázala, no vieme, že sa v nej nachádza aj ľahká motorka LCV. Oveľa častejším spôsobom je preletieť sa s „rogalom“ z jedného z vyvýšených bodov na mape. Musíte však najskôr nájsť plošinu s rogalom. Najčastejším dopravným prostriedkom je jetpack. Podobne ako napríklad v sérii Tribes, aj tu môžete jednoducho lietať na krátke vzdialenosti. Chýba len to lyžovanie.

V mestách narazíte na PvP hub, kde sa môžete postaviť do rady na súboje proti ostatným živým hráčom, nie len proti prostrediu. Bohužiaľ doslovne. Čakačky na PvP súboje sú nekonečne dlhé a zahŕňajú tri režimy. Klasický TDM ponúka pre začiatok štyri mapy a stavia proti sebe dva tímy. Detailnejšie pravidlá sa líšia podľa máp, tu sa však proti sebe postavia pätice hráčov. Režim Sabotage ponúka len jednu mapu, na ktorej sa bojuje o kontrolné body. Jeden tím útočí, druhý bráni a má výhodu v časovom náskoku. Po odohraní jedného kola sa úlohy obrátia. Po jednej mape má aj režim Harvester, ktorý sa sústredí na obsadzovanie a kontrolu bodov. 

Vo FireFall si svoju postavu môžete upravovať, na výber máte z niekoľkých tried, pričom sa nemusíte sústrediť len na jednu. Každá trieda má v základe dve zbrane, jednu špeciálnu schopnosť a líšia sa aj v schopnostiach. Základnou útočnou triedou je Assault, ktorý dokáže vypustiť mobilnú útočnú vežu. Úlohu medika plní trieda Biotech. Inžinier toho síce veľa neznesie, no za to pomôže pri konštrukciách. Recon vybavený sniperkou je skvelou podpornou triedou, neskôr sa navyše dokáže aj maskovať. Ťažkou triedou je Dreadnaught, ktorý sa dokáže zmeniť na malý tank. Schopnosti aj zbrane si postupne vylepšujete v rámci pomerne bohatého stromu, pričom sa však zameriavate len na niektoré vetvy. V boji vám poslúžia aj rôzne balíčky, ktoré si môžete dokúpiť. Od základných ako lekárničky a náboje až po tie najzložitejšie.

FireFall beží na výrazne modifikovanom Offset Engine, ktorý reálne doteraz nikdy nedostal šancu ukázať sa. Hra nevyzerá vôbec zle, za čo vďačí cel-shadovému výtvarnému štýlu. Bohužiaľ optimalizácia zatiaľ nie je jej najsilnejšou stránkou, je neprimerane hardvérovo náročná. Našťastie sa nastavenia dajú pomerne široko škálovať, tak môžete znížiť úroveň tak, aby ste hrali plynulo. Škaredo, no plynulo. Bugov by ste v aktuálnej fáze našli takisto veľa od kolízie polygónov, po nestabilitu herného kódu.

FireFall predstavuje zaujímavý mix akcie a drobných RPG prvkov, vyžitie v PvE aj PvP, nakoniec o jej prípadnom úspechu rozhodne aj vyváženie free2play modelu.



napísal matus_ace 1.3.2013
Páči sa mi!
FIREFALL


FireFall
PC

Vývoj: Red 5 Studios / Red 5 Studios
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19541)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk