Grafické štatistiky kampaní na Kickstarteri a Indiegogo od roku 2011 |
Dáta zahŕňajúce celkovo 400 000 kampaní spracovala a zverejnila stránka Shopify.com
Hlavne posledné dva roky sa s crowdfundingovými kampaňami doslova roztrhlo vrece a prakticky každý deň sa na weboch ako Kickstarter alebo Indiegogo objaví niekoľko desiatok až stoviek nových nádejných projektov, ktoré čakajú na vašu pomoc. Za približne tri roky, kedy spomínané stránky začali veľmi rýchlo stúpať do povedomia ľudí sa týmto spôsobom dokázalo pomôcť rôznym projektom, ktoré by bez podpory ľudí nikdy nevznikli. Pre príklad môžeme uviesť české RPG od Dana Vávru, Kingdom Come: Deliverance.
No väčšina zo spustených kampaní sa úspešného konca nedočkalo, no koľko že to je v priemere? Odpoveď na túto a aj ďalšie podobné otázky priniesol web Shopify.com. Dáta k spracovaniu boli pripravené firmou HiveWire, pričom zahŕňajú 400 000 kampaní z Kickstarter a Indiegogo.
Celková suma, ktorá bola vybraná pomocou crowdfundingu za rok 2011 sa vyšplhala na 138 miliónov amerických dolárov, no v roku 2013 bola táto suma približne deväťkrát väčšia - 1.17 miliardy dolárov. Podľa dostupných štatistík tiež predpokladajú sumu pre rok 2015, ktorá by mala byť oproti roku 2013 takmer štvornásobná - 4.35 miliardy dolárov. Ak by vás zaujímalo, do akého mesta išlo najviac peňazí, tak je to New York, pričom celosvetovo do všetkých kampaní prispelo až 20 713 669 ľudí.
V štatistikách môžeme tiež vidieť úspešnosť projektov podľa kategórie. Zo všetkých herných projektov sa podarilo vybrať 24%, ak by ste sa ale chceli pustiť do hudby či komixov, teoretická šanca na úspech je v týchto kategóriách o niečo vyššia a to 40%. Pri porovnaní oboch už spomínaných crowdfundingových webov je na tom Kickstarter takmer vo všetkých smeroch lepšie, no najhlavnejší je údaj o úspechu. Až 43,4% kampaní na Kickstarteri sa podarí dosiahnuť cieľ, pričom na Indiegogo skončí úspechom iba 9.8%.
Ak si teda náhodou plánujete založiť kampaň a chceli by ste uspieť, do vzorca úspechu si môžete zaznačiť ďalší dôležitý bod. Čím menšiu sumu si budete pýtať, tým máte väčšiu šancu, že uspejete - čo sa tak nejak dá očakávať. Až 61% kampaní pod 1000 dolárov skončilo úspechom. No a nakoniec niekoľko zaujímavostí:
- Zo všetkých úspešných kampaní bolo 37% založených ženami.
- Kampane, ktoré uspeli mali pripojené videá s priemernou dĺžkou 3:04, taktiež mali 9 stupňov odmien a trvali 35 dní
- Najčastejšie sumy, ktoré ľudia prispievajú sa pohybujú medzi $10-25
- Pri počte ľudí, ktorí do kampaní prispeli vychádza, že v priemere prispel každý $87
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 124
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 102
- Valve predstavilo Steam Frame, Steam Controller a Steam Machine 185
- Nolan priniesol fotky zo svojho nového filmu Odyssey 46
- Rockstar oficiálne ohlásil Red Dead Redemption pre Xbox, PS5 a Switch 2 spolu s mo 39
- RECENZIA: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 26
- Phil Spencer z Xboxu reagoval na kroky Valve - hovorí, že možnosti hráčov a vývojá 57
- Sony prináša oficiálny PlayStation monitor 48
- Bude Ubisoft odpredaný? 51
- Asus predstavuje exkluzívnu grafickú kartu ROG Matrix RTX 5090 s cenou 3 999 dolár 46 zobraziť viac článkov >














