Evolve má potenciál, prináša niečo iné ako ostatné multiplayerovky |
Autori na druhý deň alpha testu dokázali Evolve slušne rozbehať (teda matchmaking už funguje) a skutočne má hra niečo do seba.
Autori na druhý deň alpha testu dokázali Evolve slušne rozbehať (teda matchmaking už funguje) a skutočne má hra niečo do seba. Minimálne ponúka Evolve úplne iný zážitok z multiplayeru ako pri iných hrách. Nejde tu totiž o boj, ide tu o lov.
Celá atmosféra vyzerá ako vystrihnutá z predátora, len s tým rozdielom, že štyria hráči nelovia malého neviditeľného predátora, ale veľké monštrum, ktoré ovláda piaty hráč. Zatiaľ čo štyri hráči vždy dostanú jeden zo štyroch classov, v ktorých sa priebežne vylepšujú, piaty hráč dostane monštrum, ktoré si tiež postupne zlepšuje.
Presnejšie vždy je na bojisku päť classov, každý z hráčov má pridelený svoj a každý má na bojisku úlohu. Je tam vždy jeden útočník, jeden medik, support a trapper (určený na chytanie monštra to pascí) a nakoniec samotné monštrum. Úlohy sa prideľujú už pri matchmakingu a to podľa preferencii každého z hráčov. Ak napríklad si len jeden z hráčov vybral monštrum ako prioritu a až následne povyberal ďalšie classy, dostane priamo monštrum. Ďalšie classy fungujú rovnako, pričom každý z classov má niekoľko typov postáv ktoré majú iné zbrane, pri monštre je niekoľko typov monštier s inými vlastnosťami.
Samotná hrateľnosť je o love a taktike ako o samotnom boji, mapa je totiž veľká a ešte pred bojom budete musieť monštrum nájsť, či už podľa stôp, alebo podľa iných signálov ako napríklad vyplašených vtákov. Náledne už musíte s tímom spolupracovať na jeho dolapení, trapper sa snaží chytiť monšturm do pasce, popritom útočník a support dodávajú primárnu paľbu a medik ich priebežne lieči. Monštrum sa medzitým snaží rovnako taktizovať, utekať, rozdeliť nepriateľov, takticky ich likvidovať a popritom sa kŕmiť a rásť a získavať tak nové možnosti.
K tomu rázovitý terén si vyžaduje používane jetpackov, ktoré ponúkajú prehľad nad situáciou a aj rýchlejší presun. Celé to dodáva hre na dynamike a zároveň odlišuje hru od bežných fps multiplayeroviek. Máte z toho jednoducho iný pocit, aj keď je dôležité zvyknúť si na iný prístup ako aj na odolnosť monštra.
Zatiaľ vyzerá, že autorom sa podarí zadefinovať nový štýl kooperácie podobne ako to spravili pri svojej predchádzajúcej Left 4 Dead sérii. Tohto štýlu 4vs1 sa už chytá niekoľko ďalších firiem a uvidíme ako sa vyvinie.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 104
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 47
- Nové zľavy pred Vianocami 28
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 51
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 70
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >
|
PC
PS4 Xbox One Vývoj: 2k games / Turtle Rock Studios Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||
























