Grafické funkcie pre plné DX12 karty predstavené |
Microsoft na svojej DX12 GDC prezentácii predstavil sériu funkcií, ktoré dostanú karty s podporou DX feature level 12 a 12.1.
Microsoft na svojej DX12 GDC prezentácii predstavil sériu funkcií, ktoré dostanú karty s podporou DX feature level 12 a 12.1. Nevieme zatiaľ, či sú to všetky funkie, keďže sa zatiaľ nezmienili o možnosti používať Nvidia a AMD karty naraz, podporu pre SFR, spojenú pamäť pri SLI alebo Crossfire systémoch. Vyzerá, že sa teraz zamerali na grafické funkcie, kde už predtým predstavil nové DX11.3 funkcie kompatibilné s DX11 kartami:
DX12 a DX12.1 API následne vylepšia tieto funkcie (teda karty GTX900 a R300):
Prakticky to vylepšuje vývojárom prácu s grafikou a hlavne rýchlosť. Špeciálne môžeme do budúcnosti očakávať používanie Tiled Resources, čo je prakticky multitexturing ako ukázalo Rage, len teraz priamo s hardvérovou podporou.
Microsoft prešiel aj k výkonu, kde ukázal zmenu framerate reálnej hry pri priamej konverzii z DX11 na DX12 a to na príklade Fable Legends, kde ako hovoril, zisky sú 20%. Ukazuje to aj na videu a naznačuje tým, že z 900p rozlíšenia to s rovnakým framerate spraví 1080p (zrejme odkaz pre Xbox One).
Mimo toho je dôležitá funkcia ExecuteIndirect Command Further, ktorá ide aj na DX11 kartách, ako aj Bindless resources módy. To odprezentoval Microsoft na GDC, kde ukázal DX11 mód asteroidov, ktorý po prepnutí na DX12 boostol framerate na 75 fps, cez bindless resources s predpripravenými textúrami to stúplo na 81 a vďaka ExecuteIndirect, ktoré umožní vyslať do karty naraz viac príkazov sa to zvýšilo ešte na 89 fps.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Ghost of Yōtei 186
- RECENZIA: Dying Light The Beast 73
- RECENZIA: EA Sports FC 26 16
- DOJMY: Crimson Desert 8
- Forza Horizon 6 bola oficiálne ohlásená 63
- Ghost of Yotei dostáva recenzie 28
- Wolverine dostal trailer a ohlásil aj čas vydania 95
- Kojima priniesol prvý teaser na svoju novú hru OD 53
- Xiaomi predstavilo Xiaomi 17 sériu pre Čínu 63
- Článok: GSC Game World o evolúcii S.T.A.L.K.E.R. 2 a o tom, čo bude ďalej 28 zobraziť viac článkov >