STILL LIFE

STILL LIFE

Tvorcovia úspešnej Syberie vymenili dobrodružnú výpravu za pátranie po sériovom vrahovi. Čítajte dojmy z dema.

Dojmy

Kanadské vyvojárske štúdio Microids sa spája hlavne s vynikajúcim epickým putovaním právničky Kate Walker na ďaleký sever v dvojici adventúr Syberia. Po odchode tvorcu tejto série Benoíta Sokala, sa vracajú Microids v Still Life k mysticizmu a tajomnu, základy ktorých položila nelinárna detektívka Post Mortem. Od zábavy pre celú rodinu k dospelešiemu podávaniu násilia s dávkou vulgarizmu a čierneho humoru.

Ako bude celá hra vyzerať a čo všetko sľubujú autori sa dočítate v staršom preview. Dnes si rozpitváme dojmy z hrania nedávno uvoľnenej hrateľnej ukážky. Tím Microids nech bol akokoľvek oslabený odchodom výtvárníka Sokala, vedel, že základom výbornej adventúry je špičková vizuálizácia a magnetický príbeh. Spomínaným mysticizmom je návrat k nelineárnemu, ale vydarenému pokusu Post Mortem, z ktorého si požičali hlavnú postavu, vyšetrovateľa Gusa McPhersona. Táto postava zapadla do príbehu Still Life, pretože autori chceli mať v hre skúsenejšieho detektíva a navyše z iného časového obdobia.

Still Life bude mať dve dejové línie a dva herné charaktery. Okrem Gusa budete ovládať aj jeho vnučku Victoriu, ktorá vyštudovala najlepšie školy a potrebuje získať prax v teréne. Korene starého otca je na nej poznať hlavne v zmysle pre detail a tak dostane na vyriešenie prípad sériového vraha. Tento oriešok je pre mladú a neskúsenú detektívku priťažky a návšteva rodinného domu ju zavedie až k starých spisoch Gusa. V 75 ročných dokumentoch nájde spojitosť s jej prípadom! Temné prsty minulosti siahajú až do prítomnosti a zakrývajú desivé tajomstvo.

Still Life
Still Life
Still Life

Temný príbeh Still Life sa paralelne odohráva v dvoch časových obdobiach v dvoch metropolách navzájom spojených práve 75 ročnou zložkou s poznámkami. V modernom Chicagu sa budete pohybovať s Victoriou a v Prahe v roku 1920 s Gusom, ktorý sa snaží uniknúť pred svojou minulosťou a reputáciou detektíva. Keď však narazí na ženu svojho života Idu Skalíčkovú, rozhodne sa prípad zmasakrovaných prostitútok, ktorý otriasa stovežatým mestom, vyriešiť.

S rovnakým rukopisom sú kántrené výhradne ženské telá aj v Chicagu. Vrah po sebe prakticky nikde nezanechá žiadne stopy a stále je krok pred políciou. Still Life má obsahovať iba dve miesta činu, jedno v Prahe a jedno v Chicagu a práve sem sa pozriete v hrateľnej ukážke. Demo otvára fenomenálna úvodná animácia sprevádzaná hudbou, ktorá sa vám zaručene dostane pod kožu. V zmesi rýchlo striedajúcich sa záberov a titulkov odhalíte analógiu s fenomenálnymi technikami Jacka Rozparovača a siluetu vraha v cylindri pohybujúceho sa pod rúškom tmy v uliciach.

Hrateľná ukážka je, ako to už v dnešnej dobe býva pravidlom, krátka. Nemôžeme predsa chcieť po autoroch, aby uvoľnili jednu pätinu hry ako v prípade Sherlocka Holmesa. Still Life sa drží princípov point-n-click adventúr, obsahuje však nenásilne vsunuté akčné prvky. Victoria prichádza na miesto činu veľkým jeepom, na kapote ktorého by rada videla agentka Claire detektíva Millera, ktorému precvičila žalúdočné svaly mŕtva žena naložená vo vani. Už z prvých dialógov je jasné, že hra dostala oprávnene pečiatku +17. Rozhovory plné vulgarizmov neobsahujú však témy, na ktoré sa môžete pýtať.

Still Life
Still Life
Still Life

Nový systém dialógov využíva na zvolenie tém ľavé a pravé tlačítko myši, s ktorými prakticky vediete rozhovor. Ľavým idete priamo a bez servítok na vec, pravým sa uštipačnými poznámkami dozvedáte niečo o osobe, s ktorou sa rozprávate. Nelinearita dialógov ako v prípade Post Mortem sa nekoná, práve naopak. Still Life je neskutočne lineárna hra, každá činnosť nadväzuje na seba a napr. bez zobrania všetkých dôkazov, nespadne schodisko pri opúšťaní polorozpadnutej budovy.

Po krátkom zoznámení sa s postavami a dialógovým systémom prichádza na radu nový prvok a to celoobrazovkový 3D inventár a zbieranie dôkazov. Luminolom budete pod UV svetlom odhaľovať krvou napísané odkazy, pinzetou zbierať tkaniny a vatové tyčinky namáčať do kaluží krvi. Dôkladnú analýzu miesta činu korunuje fotografovanie každej stopy, ktoré sa stane po čase otravné. V inventári si každý predmet môžete preskúmať na celej obrazovke rotovaním alebo priblížením výhľadu. Z nepochopiteľných dôvodov autori urazili inteligentný kurzor a ponížilo ho na úroveň polodementný. Aby ste totiž použili predmet je nutné otvoriť inventár, vybrať predmet, vybrať činnosť a potom použiť! Na podobnom desivom princípe bude fungovať aj vzájomné kombinovanie a pravdepodobne sa zdĺhavé vyberanie činností stane nedostatkom na inak výbornej hre.

Na druhej strane je príjemné sledovať, že herné princípy, ktoré overila kritika a hráči, fungujú rovnako dobre. Postavu ovládate myšou (alebo klávesnicou) kozmeticky upraveným kurzorom zo Syberie, hra používa identický font v titulkoch rozhovorov a beží na rovnakom engine. Microids nasadili s renderovanými sekvenciami kvalitu poriadne vysoko a nemienia v nej upustiť ani pri predrenderovaných pozadiach či práci s tieňmi a svetlom. A niet sa čomu čudovať, grafiku má na svedomí tím ľudí, ktorý je zodpovedný za prekrásne renderované pozadia a animácie v oboch dieloch Syberie.

Still Life
Still Life
Still Life

V Still Life však nemohli autori popustiť uzdy fantázii ako v toľko omieľanej Syberii. Still Life sa odohráva v skutočnom svete a budete sa pohybovať v realistickom, aj keď temnom a niekedy až surrealistickom prostredí súčasnosti. Pozadia sú tradične na vysokej úrovni, neuškodilo by im však vyššie rozlíšenie. Animácie postáv sú na tom o poznanie horšie, chýba im plynulosť. Victoria pri behu mierne nadskakuje ako šťastná roztlieskávačka na spartakiáde a pri chôdzi na niektorých obrazovkách doslova pláva. Tento nedostatok nie je kritický a v plnej verzii môže byť odstránený. Na backgroundoch je viacej interaktívnych miest, ktoré sa Victoria nebojí okomentovať svojím zmyslom pre čierny humor. Nešetrí ním nikoho a nájdete ho nielen v rozhovoroch. Skúste sa v deme pozrieť do misy WC alebo na strhnutú stenu v rozpadajúcom sa dome.

Osobne som zvedavý na hudobnú stránku, ktorá počas intra exceluje. Ak bude takýchto trackov v hre viacej a budú sa spúšťať práve vo chvíli, keď to hráč nebude čakať, máme tu zaručené behanie zimomriavok po tele.

Still Life je hrou pre dospelých, už teraz je jasné, že bez dobrého marketingu, ktorý Microids chýba po prepustení zamestnancov, nebude z tejto hry bestseller. Rovnako je jasné, že hlavná postava sa nedostane so svojím vyberaným slovníkom do povedomia, tak ľahko ako sladká Kate. S cielením hry pre dospelejších hráčov je jasný smer, ktorým chcú Microids zaujať publikum. Rozhodne sa na temnú detektívku tešíme.


napísal spacejunker 4.3.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
STILL LIFE


PC

Vývoj: Microids / Microids
Štýl: Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 14. apríl 2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19987)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk