COMMAND & CONQUER: RED ALERT 3

COMMAND & CONQUER: RED ALERT 3

Ak vás hryzie zvedavosť, nakŕmime ju informáciami o tom, čo vás na jeseň čaká a neminie v RA3

Dojmy

K hitom tohtoročnej jesene bude určite patriť aj najnovší Command & Conquer. Klasická strategická séria po tretíkrát hlási červený poplach. Multiplayerová beta verzia nám dovolila poodhaliť obsah Red Alert 3, takže ak vás hryzie zvedavosť, nakŕmte ju nasledujúcimi informáciami.

V Red Alert 3 budú tri frakcie. Prítomnosť Spojencov nikoho neprekvapí, Sovieti sú samozrejme nutnosťou. Trojicu dopĺňa Impérium vychádzajúceho slnka, ktoré ma korene v oriente. Každá frakcia má nielen odlišné jednotky, ale aj svojský systém výstavby, hoci základy zostávajú nezmenené už od čias prvej hry zo série. Takže na všetko budete potrebovať surovinu, ktorú získate ťažbou z pozemných, ale aj podmorských ložísk. Tú transportujú ťažobné vozidlá. K prevádzke budov a obranných systémov  potrebujete dostatok energie z elektrární. To stačí na to, aby ste o dušu stavali a produkovali pozemné, námorné a vzdušné jednotky, ktorými sa pokúsite poraziť svojich nepriateľov.


Základnou vojenskou budovou sú baraky, kde nájdete u všetkých troch frakcií príbuzné jednotky, teda štandardnú a protilietadlovú pechotu, zvieratá, čo slúžia ako skauti a na odhalenie skrytých nepriateľov a samozrejme inžinierov. Tí opravujú škody, ale predovšetkým okupujú neutrálne, prípadne nepriateľské budovy a tak zabezpečia prísun extra surovín, alebo ovládnu súperove objekty. Každá strana má aj veliteľa (veliteľku), čo je nebezpečný živel, postrach pechoty a demolátor nepriateľských budov, schopný zničiť behom krátkej chvíle celú základňu. Popri týchto zložkách majú veľmoci aj unikátne druhy pechoty. Napríklad u Sovietov poteší dobre známa tesla pechota s ničivými výbojmi a iste tušíte, že sa teda zachovali aj tesla veže.

V továrňach sa vyrábajú rôzne vozidlá a tam už sú rozdiely medzi jednotkami jednotlivých frakcií výraznejšie. Najmä ríša vychádzajúceho slnka má diametrálne odlišný sortiment robotických jednotiek a walkerov, ktorí tu nahradzujú absentujúce letectvo. Lietadlá sú opäť najmä dominantou Spojencov, ktorí majú viac druhov stíhačov a rýchlych bombardérov. Sovieti sa vrátili aj s pomalými, ale mimoriadne ničivými vzducholoďami Kirov. Tie sa teraz dajú zrýchliť, avšak zrýchlený presun im spôsobuje poškodenie.

Významnú úlohu v hre hrá voda a námorné zložky. Po hladine alebo popod ňou sa môže presúvať väčšina jednotiek. Dokonca sa tu dá stavať viacero budov, vrátane bojových veží a ťažobných staníc, kam sa presúvajú rovnaké ťažobné autá, aké fungujú na pevnine, keďže sú obojživelné. Námorné sily sú miestami až príliš silné, napríklad spojenecké lietadlové lode majú veľmi ničivý efekt a nepriateľ len sťažka nadobudne dostatočnú obranu proti výsadku niekoľkých lodí, čo rýchlo dokážu vyplieniť celú základňu. Spravidla bez ponoriek nemá obranca veľkú šancu na záchranu objektov, ktoré môžu byť často aj dosť ďaleko od pobrežia.

Command & Conquer: Red Alert  3

Väčšina jednotiek a niekedy aj budov má jednu unikátnu schopnosť, ktorá vyvolá špeciálny efekt, zmení mód streľby alebo upraví parametre. Samozrejme nechýbajú super zbrane a unikátne doplnky, ktoré si tentoraz sprístupňujete skúsenostnými bodmi. Investujete v niekoľkých kategóriách, zručnosti sa stupňujú a voľby sa zobrazujú v prehľadnom menu. Po kúpe novej technológie či zbrane sa aktivujú na novo zobrazenej ikone a po použití vyžadujú určitý časový limit, aby ich bolo možné opätovne použiť. Jedná sa o rôzne dočasné štíty pre techniku, ničivé toxické výpary, odkrytie vybraného územia či bomby.

Spomínali sme rozdiely vo výstavbe. Na jednej strane poskytujú hráčovi dobrú voľbu, akým spôsobom chce vykonávať rozvoj základne, na druhej strane sú trochu mätúce. To v prípade, že hrávate za rôzne frakcie súčasne. Totiž zatiaľ čo u Spojencov označíte budovu a po jej výrobe ju umiestnite v teréne, u Sovietov je to presne naopak. Najprv zadáte umiestnenie budovy a až potom sa začne vyrábať. „Šikmookí“ to ešte viac zamotajú, pretože všetky ich budovy sa vyrábajú v hlavnom sídle vo forme mobilných vozíkov, ktoré hráč po vyrobení rozloží, kde sa mu to hodí.

V online hre sa objavila hŕstka máp pre dvoch až štyroch hráčov s možnosťou tímových bojov. Evidentne je väčšina máp sústredená na vodu a námorné jednotky, tu ale musím zopakovať, že zatiaľ nie sú dobre vyvážené. Po porážke či kapitulácii jedného hráča v tíme zostávajúci účastník preberá pod svoju kontrolu zbytok partnerových budov a vojsk. V hre je už viditeľná komunita fanatikov, ktorí si už dávajú nálepku „pro“ a veru je aj vidieť, že systém už majú v malíčku. Bežne robia zákernosti ako je blokovanie miest na výstavbu rafinérií pri vašej báze skautskými zvieratami hneď v úvode, alebo výsadky sústredené na likvidáciu ťažobných vozidiel. Samozrejme pomalší prístup zdrojov vám môže byť a často je osudný.

Úprimne povedané, multiplayer v Red Alert 3 má síce niečo do seba, ale neprináša nič prevratné a nemyslím, že tvorcovia v tomto smere ponúknu nejaký originálny mód, alebo nejaký kľúčový prvok. Tu má určite navrch multiplayerový režim vo World in Conflict. Osobne si viac sľubujem od hry pre jednotlivca, kde séria Command and Conquer odjakživa dominuje.


Pre informáciu, singleplayer ponúkne tri kampane za Spojencov, Sovietov a Ríšu vychádzajúceho slnka. V nich sa Sovieti vrátia v čase, aby eliminovali Alberta Einsteina, čo sa im aj podarí. Lenže po návrate do prítomnosti, zistia, že  nie je veľmi dôvod na oslavu. Spojenci sú síce oslabení, ale do hry vstupuje nové technologicky zdatné impérium. Tretia svetová vojna môže začať... V ťaženiach môžeme očakávať dobre navrhnuté bojové aj špionážne misie prepletené  filmovými videami so slušným hereckým obsadením. Podľa všetkého sa dočkáme osvedčeného štandardu z minulosti a nebudú sa opakovať lacné filmové scény, ktoré dosť sklamali v Command and Conquer 3: Tiberium Wars. Lákadlom bude aj kooperačné ťaženie.

Niet pochybností o tom, že Red Alert 3 nesklame. Avšak uvidíme, či sa bude pri hodnotení hry koketovať s tými najvyššími číslami, alebo to bude „len“ veľmi slušný nadštandard. Zatiaľ sa však veci uberajú dobrým smerom, len pozor na to námorníctvo...


napísal uni 3.9.2008
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Red Alert 3: Ackerman
| RED ALERT 3: ACKERMAN
[22.10.2008]
Red Alert 3: Natasha
| RED ALERT 3: NATASHA
[1.6.2008]
C&C Red Alert: redux
| C&C RED ALERT: REDUX
[13.9.2008]
C&C Red Alert 3: Soviet
| C&C RED ALERT 3: SOVIET
[24.10.2008]
C&C Red Alert 3
| C&C RED ALERT 3
[17.5.2008]
Red Alert 3: Superpowers
C&C Red Alert 3: Remix
| C&C RED ALERT 3: REMIX
[19.9.2008]
C&C Red Alert 3: Allied
COMMAND & CONQUER: RED ALERT 3


Xbox 360
PS3

Vývoj: EA / EA Czech / EA
Štýl: stratégia / realtime
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Herny monitor 27” (16)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (4)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
| Problém s ps4 (4)
Zdravím, moja PS4 Slim začala z ničoho nič blbnúť....
| Nový pc (2)
Chcem si poskladať PC. Zatiaľ som si vybral tieto ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk