TITANFALL 2

TITANFALL 2

Oplatí sa čakať na Titanov?

Dojmy

Aj keď sa na túto hru možno až tak veľmi nepamätáte, prípadne ste ju možno ani nehrali, Titanfall bola výborná multiplayerovka. Mala svoje chyby a taktiež jej chýbal aspoň nejaký príbeh, ktorý by využil potenciál sveta, no aj tak zaujala zábavnou akciou, prepracovanými pohybmi a manévrami, no hlavne možnosťou privolať si na bojisko Titana, do ktorého kokpitu ste sa jednoducho dostali a mohli rozpútať peklo na bojisku pre svojich nepriateľov. Aj preto mnohí fanúšikovia jednotky očakávajú jeseň, kedy na trh príde Titanfall 2.

Dajme teraz bokom trošku nešťastnú stratégiu EA, ktorá vydá svoje dve najsilnejšie jesenné hry s odstupom necelého mesiaca. Aj keď ich nemá zmysel porovnávať, keďže je každá zameraná na iné spektrum mutliplayerového FPS publika, budú si navzájom konkurovať. Dôležitejšie je, že možno aj práve toto prinútilo štúdio Respawn, aby do hry investovalo ešte viac úsilia. Vývojársky tím sa poriadne rozrástol a hra nakoniec prinesie aj príbehovú kampaň v singleplayeri, na ktorú hráči čakajú už od predstavenia jednotky. No a veľkých zmien sa dočká aj multiplayer.

O zmenách už pravdepodobne viete aj vy, ak ste sa zapojili do víkendového testu a poznáte pôvodnú hru. Ak nie, pokúsim sa vám ich ilustrovať na tom, čo sme si mohli sami vyskúšať na nedávnom Gamescome. K dispozícii sme mali režim Bounty Hunt na mape nazvanej Boomtown, ktorá predstavovala menšie mestské prostredie, ktoré však už bolo zničené. Pohybovali sme sa tak pomedzi ošarpané a nižšie budovy na mape, ktorá bola menšia ako tie v pôvodnej hre, no mali sme to bližšie do akcie a dostali sme sa k nej už pár chvíľ po oživení.


A už tu autori prezentujú ich nové zameranie s dvojkou. Ako sa už aj sami vyjadrili, chceli zobrať svoj koncept a trošku ho orezať, aby sa dostali k čo najčistejšej hrateľnosti. Tú v hre tvoria piloti a Titani a ich možnosť zasiahnuť do rýchleho boja. Aj preto sú mapy hustejšie a menšie, aby ste sa naučili viac pracovať s jednotlivými mechanizmami ako bežných postáv, tak aj mechov. Musíte sa naučiť kryť, využívať prostredie a situácii prispôsobiť taktiku. Akcia síce budí dojem, že je neustála, avšak rozhodne nie je bezhlavá a nemôžete len jednoducho utekať vpred a dúfať, že sa vám zadarí. Mapy sú naozaj bohatšie, takže s tým musíte počítať.

Ďalšou zaujímavou zmenou je čiastočné odstránenie umelou inteligenciou kontrolovaných vojakov, ktorí boli výraznou súčasťou prvej hry. Rovnako ako automatická pištoľ aj oni pomáhali nováčikom dostať sa do hry. Rýchlejšie ste sa tak na nich mohli naučiť hrať a nedostávali ste len výprask od skúsenejších hráčov. Zároveň na väčších mapách vypĺňali priestor, keďže akcia bola viac rozťahaná. Ani jedno z toho teraz už nebude v takej miere treba. AI vojaci tak teraz zostanú už len v jednom z režimov. Automatickú pištoľ sme si zatiaľ vyskúšať nemohli.

Aj napriek tomu sa dá do hry stále veľmi rýchlo ponoriť. A aj keď má veľmi veľa špecifík, hráčom akčných hier to nepotrvá dlho a už budú rozdávať jeden headshot za druhým. Môže za to najmä intuitívne ovládanie a vlastne aj spracovanie herných mechanizmov. Vracia sa jetpack, ktorým prekonávate výškové prekážky a pomáha rozširovať vertikálnu hrateľnosť, pričom umožňuje niekoľko pre hru dôležitých manévrov. Rovnako sa vracia aj behanie po stenách, ktoré nielen dobre vyzerá, ale napomáha rýchlosti hry a sú na tom postavené rýchle presuny po mape, napríklad do úkrytov pred nepriateľskou streľbou.

Ak ste hrali tech test, určite ste si všimli, že je jednou z noviniek aj hák, ktorý tiež používate na presun po mape. No v jeho prípade nejde len o zbytočné duplikovanie možností pohybu. Do konceptu hry totiž pekne zapadá vedľa jetpacku a behu po stenách ako ďalšia alternatíva, ktorá sa hodí do určitých situácií. Avšak oproti ostatným dvom si na hák treba dlhšie zvykať. Musíte správne pochopiť hybnosť, ktorú vďaka háku a pritiahnutiu získate a taktiež to, ako ju využiť vo svoj prospech. Zo začiatku je tak možné, že sa s ním nedostanete tam, kam sa dostať chcete, no časom sa to poddá. Taktiež pridáva nové možnosti pri obrane a aj útoku na Titanov. Bleskovo vás odtiahne priamo z rany, no ojedinele vás aj dokáže dostať priamo na mechov.

Toto sú všetko veci, ktoré bohato využijete pri Bounty Hunte. V určitých bodoch zápasu oba tímy dostanú nejakú úlohu, napríklad zničiť Titana druhého tímu a podobne. Splnenie týchto úloh vám postupne pridáva peniaze k vašej odmene. Tie ale dostávate aj za zabíjanie nepriateľských pilotov. V určitom momente sa potom na mape otvorí „banka“, ku ktorej sa tímy snažia prebojovať a vybrať si tam svoju odmenu. Na záver vás ešte čaká ďalšia úloha, podľa toho, ako sa vám darilo. Jeden z tímov musí uniknúť. Druhý má zas za úlohu utekajúcich hráčov zastaviť a zabrániť im v úteku.

Akcia je stále veľmi zábavná a jasne v nej badať poriadne modernizované korene z prvej časti. A čo je najlepšie, stále máte skvelý pocit aj z Titanfallu. Keď hráte zápas, postupne zbierate body, ktoré vám umožňujú na mapu povolať svojho Titana. A ten moment, kedy tak spravíte, je opäť zážitkom. Zvolíte miesto, nasleduje krátke odpočítavanie a už len sledujete, ako kovový gigant padá z oblohy a máte možnosť doň naskočiť. Počkáte na načítanie používateľského rozhrania a idete do boja, pričom skutočne cítite tú silu v rukách.


Ani Titanov však nemôžete povolávať bezhlavo. Vedia vám zachrániť krk, no často ich dokážete privolať aj zbytočne, keďže aj keď disponujú veľkou palebnou silou a obrannými mechanizmami, môžete to pokašlať a piloti majú nástroje na to, aby vás zlikvidovali. Vyberáte si z niekoľkých dostupných Titanov, pričom v deme sme mali k dispozícii dvoch – silnejšieho a pohyblivejšieho. Postupne si ich môžete výrazne upravovať a využívať aj špeciálne schopnosti, nie iba dvojicu hlavných zbraní. Osobne som si veľmi obľúbil laserovú pascu, kedy okolo svojho Titana môžete vytvoriť akési pole, ktorého lúč chráni váš stroj pred tým, aby ho niekto prepadol, no môžete ním aj lapiť nepriateľských Titanov.

Dve zbrane, granáty a nejaké tie špeciálne schopnosti (cez perky) má vo výbave aj každý z pilotov, pričom aj v tomto prípade Respawn zapracovali na možnostiach úpravy vybavenia a výzbroje pilotov, takže aj tentoraz máte veľa priestoru na realizáciu. Navyše v hre funguje aj akési minilevelovanie, čo je asi najlepšie označenie toho, že si jednotlivé zbrane v zápasoch postupne zlepšujete. To ešte viac podtrháva dôležitosť vyladenia vášho pilota. Navyše musíte počítať aj s tým, že sa iné režimy hrajú rozdielne, takže sa treba prispôsobiť aj tomu.

Vizuálne to s Titanfallom 2 zatiaľ nevyzerá na veľký progres oproti predchádzajúcej časti, no to neznamená, že by sa na hru pozeralo zle. V porovnaní s takým Battlefieldom 1 tak bude hra ťahať za kratší koniec, ale neurazí. Príjemne poteší časticovými efektmi, ktorých si do sýtosti užijete pri výbuchoch, prípadne aj pri páde Titanov. To je moment, kedy vás usadí aj zvuková stránka, takže to celé zvýrazňuje majestát obrovských mechov padajúcich z orbity. A o tom je celá hra. O tom pocite, ktorý zažijete, keď do už aj tak zábavného boja povoláte svojho kovového pomocníka a užívate si chvíle strávené na bojisku s ním. A ak ste nestihli test minulý víkend, nemusíte nariekať. Tento víkend sa môžete zapojiť do ďalšieho.


napísal matus_ace 25.8.2016
Páči sa mi!
TITANFALL 2


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: EA / Respawn Entertainment
Štýl: Akcia / Multiplayer
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 28. október 2016
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #117


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Fifa 20 (0)
Online hranie...
| Vyber klavesnice a myši (5)
čaute , dajte mi nejake tipy na dobremechanicke kl...
| Triple screen - 27" asus vg278... (1)
Zdravím ! Uvažujem nad triple screen-om s týmit...
| 23-25 pacovy monitor (6)
Vedel by niekto poradit? Zhanam FHD monitor. Znack...
| Kontrola zostavy (6)
Skladám PC pre bratranca. Len pre kontrolu hádžem....
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk