FINAL FANTASY VII REMAKE

FINAL FANTASY VII REMAKE

Square Enix chce replikovať úspech legendy

Dojmy

Žijeme vo zvláštnom období, ktoré v mnohých ľuďoch evokuje pocit akéhosi déjà vu. Po desiatkach rokoch sa vracajú módne výstrelky, hudobné kapely a rovnako aj hry, ktoré si obľúbili milióny ľudí po celom svete a teraz zažívajú svoj comeback. Aj keď by sme si egoisticky mohli myslieť, že to tvorcovia robia len pre nás nostalgikov, skutočnosť je taká, že všetky tieto klenoty minulosti je potrebné predstaviť aj mladému publiku, ktoré ich vníma ako zvučné, no preň ešte neopozerané značky. V tomto duchu dostáva remake aj legenda z roku 1997. Final Fantasy VII príde v budúcom roku ako nová hra podľa známej predlohy. Na Gamescome nám vývojári zo Square Enix ukázali, že majú v pláne urobiť omnoho viac ako len grafický update.

Týmito slovami začal producent Yoshinori Kitase prezentáciu, na ktorej novinárom ukázali prvých 20 minút v hre. Prizvukoval, že ide o nový pohľad na Final Fantasy VII. Nie je to remake originálu 1:1 ani grafický remaster. Kitase uviedol, že ide o úplne nový zážitok pre nových hráčov. O Final Fantasy VII preto nemusíte vedieť vôbec nič, aby ste si hru užili. Môžete sa do nej vrhnúť, akoby to bol nový titul v sérii Final Fantasy. Podľa autorov sa pri vývoji hry riadili troma konceptmi - inovácia, výzvy a prekvapenie hráčov. Na hre majú pracovať nielen noví vývojári, ale aj členovia pôvodného tímu, ktorý má na svedomí originálny titul z roku 1997. Budeme dúfať, že vďaka nim sa im napriek náloži noviniek podarí udržať esenciu FFVII, aby neskĺzli len do novej Final Fantasy hry s ukradnutým príbehom.

Hráči v remaku znovu prežijú cestu hlavného hrdinu Clouda Strifa od citovo chladného žoldniera k hrdinovi, na ktorého sa môžu jeho priatelia spoľahnúť. Príbeh Final Fantasy je jedna veľká a napínavá emocionálna jazda, ktorá stojí na skvele napísaných a dodnes ikonických postavách, ktoré nás aj v roku 1997 dokázali ako kôpka polygónov presvedčiť o svojej autentickosti. Sme preto zvedaví, či Square Enix pridá pôvodnému scenáru novú vrstvu a ako sa pohrá s dialógmi a možnosťami, ktorých bolo vo FFVII obrovské množstvo. Zatiaľ len vieme, že hráči sa v remaku znovu pozrú do mesta Midgar na udalosti, pri ktorých sa Cloud stal najatou posilou eko teroristickej skupiny AVALANCHE, ktorá ho potrebuje na sabotáž jedného z Mako reaktorov, ktoré odčerpávajú životnú energiu planéty. 


Tvorcovia remaku zvolili prieskum aj súboje v pohľade 3. osoby, aby si hráči užili dynamické a vizuálne impozantné bitky. Po tom, ako nám pustili úvodné prestrihové scény prerobené v novom engine nám predviedli ovládanie hlavnej postavy, Clouda. Súbojový systém kombinuje útoky v reálnom a čase a taktický režim, pri ktorom sa čas spomalí a postavám môžete zadávať ďalšie pokyny. Základné útoky viete pospájať do komba a presekať sa tak nepriateľmi v reálnom čase. Postupne sa postave začne napĺňať ATB (Active Time Battle) ukazovateľ, k čomu prispievajú najmä úspešné Cloudove útoky. Po jeho naplnení dokážete aktivovať taktický režim, kde postave prikážete použiť schopnosť, kúzlo alebo predmet. Vývojári nám predviedli Cloudov dobre známy Braver útok a prebojovali sme sa cez dve vlny stráží a ich psov.

Aj napriek prvotnému dojmu, že v hre sa primárne bojuje v hack-and-slash štýle, autori pripomínajú, že iba sekaním bitky nevyhráte a s najväčšou pravdepodobnosťou tak väčšinu času strávite v taktickom režime, ako ste boli zvyknutí v pôvodnej hre. Pri nepriateľoch do hry vstupuje aj ich ukazovateľ sústredenia, ktorý im naplníte prostredníctvom čo najväčších škôd. Po naplnení ostanú nepriatelia dočasne omráčení, čo pre vás predstavuje ideálnu príležitosť na útoky bonusovým poškodením. Ukázali nám aj unikátne postoje, ktoré ovplyvňujú, ako sa postava správa pri boji. U Clouda je to operator a punisher mód. Kým operator vám poskytne rýchly pohyb a dynamické útoky, punisher mód urobí Clouda pomalšieho s omnoho silnejšími útokmi. 

Počas súbojov môžete kedykoľvek prepínať medzi postavami vo vašej partii. Na Gamescome sme okrem Clouda videli aj Barreta, ktorý prináša podporu z diaľky prostredníctvom strelnej zbrane s rýchlymi útokmi aj silnejšími výstrelmi. V taktickom režime dokážete plynule prepínať ovládanie postavy, aj keď kameru máte na inej postave. Chcete s Cloudom dokončiť útok, no medzitým potrebujete, aby sa Barret vyhol prichádzajúcemu laseru od bossa v podobe robotického škorpióna? Všetko to dokážete s pár tlačidlami cez prehľadné rozhranie a v prípade potreby si viete na tlačidlách gamepadu vytvoriť skratky pre akcie, ku ktorým chcete mať čo najrýchlejší prístup.

Pohľad tretej osoby prináša aj nové možnosti objavovania známeho sveta FFVII. Môžeme podrobne preskúmať Midgar so steampunkovým nádychom, aký si pamätáme z pôvodnej hry, pričom prostredie je popretkávané náhodnými stretmi s nepriateľmi. Aj napriek novému engine a grafickým možnostiam v Square Enix neinklinovali k fotorealizmu a najmä postavám zachovali ich originálny anime nádych, ktorý k sérii patrí. Hra však vyzerá úžasne a vďaka technologickým možnostiam sme sa skutočne dožili toho, že Final Fantasy VII už vyzerá ako hrateľný film Advent Children. Autori sa pochválili plynulým prechodom medzi dialógmi s postavami a akciou, aby ste skutočne viac hrali, ako sa pozerali. Postavy majú vďaka technológií motion capture realistickú mimiku tváre a pre novú hru boli vybraní aj noví dabingoví herci.

Ako nám bolo naznačené, Final Fantasy VII remake bude obrovský. Už počas prvých minút hrateľnosti nám autori ukázali, že dokázali spracovať aj lokality, ktoré v pôvodnom FFVII neboli dostupné. Ukázať však rozsiahly svet FFVII na úrovni súčasných hier nie je ľahký oriešok a preto stále ostávame trochu skeptickí voči tomu, čo všetko v hre nakoniec uvidíme s ohľadom na neuveriteľné obrovské produkčné náklady súčasných hier. Autori však už teraz realisticky priznali, že 3.3.2020 si na dvoch Blu-ray diskoch zahráme len časť pôvodného príbehu. Konkrétne dej sa bude bude odohrávať len v Midgare. Čo sa bude s remakom diať potom, ostáva záhadou aj pre samotných vývojárov. Zatiaľ sa chcú sústrediť na predstavenie hlavných postáv a po zhodnotení predajov uvidia, či a ako budú ďalej pokračovať.

Remake Final Fantasy VII sa javí ako zatiaľ najambicióznejší projekt tejto série, pretože Square Enix si naložil neskutočne náročnú úlohu priniesť úplne nový pohľad na milovanú klasiku. Súbojový systém podobný Final Fantasy XV, no s taktickými prvkami, môže byť nakoniec skutočne ideálnou kombináciou pre skalných fanúšikov aj nováčikov. Hra zatiaľ z prezentácií pôsobí ako splnený sen, no fanúšikovia by sa mali držať pri zemi, pretože tento projekt môže Square Enix skutočne prerásť. Už teraz vieme, že prvý diel remaku nám ukáže len udalosti v Midgare. Ak budú vývojári pokračovať v expanzii v podobnom duchu, na finále hry si možno počkáme aj ďalších 20 rokov. Final Fantasy VII Remake tak možno bude rovnako významným míľnikom ako pôvodná hra a definuje budúcnosť Square Enix na desiatky rokov dopredu. Teraz len budeme dúfať, že sa tvorcovia tejto výzvy nezľaknú a dotiahnu hru do epických rozmerov, aké si zaslúži.



napísal Tanya 9.9.2019
Páči sa mi! (+2)
FINAL FANTASY VII REMAKE


PS4
Xbox One

Vývoj: Square Enix / Square Enix
Štýl: RPG
Dátum vydania: 3. marec 2020
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (22)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (8)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
| Problém s ps4 (4)
Zdravím, moja PS4 Slim začala z ničoho nič blbnúť....
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk