TOM CLANCY'S GHOST RECON: BREAKPOINT

TOM CLANCY'S GHOST RECON: BREAKPOINT

Dojmy z PvP časti hry

Dojmy

Ubisoft sa snaží dopĺňať akčný žáner hier svojou Ghost Recon sériou už od roku 2001. V tej dobe ešte nová generácia konzol bola domovom pre úplne nový počin francúzskeho vydavateľa, s ktorým však chce prinášať zábavu aj po osemnástich rokoch. Pre Ubisoft ide o pomerne stálu značku, ktorá vychádza takmer pravidelne a doteraz bez zásadnejšej prestávky. V roku 2019 sa tak o slovo hlási opäť, a to s titulom Ghost Recon: Breakpoint. Ako to už býva zvykom, väčšie štúdiá s takýmito pravidelnými značkami nemajú potrebu oznamovať hry aj viac rok dopredu. Preto sme sa o Breakpoint dozvedeli len v prvej polovici tohto roka, pričom už vtedy tvorcovia naznačili, že sa budú držať toho, s čim začali pri zatiaľ poslednej časti s podtitulom Wildlands.

Vydanie hry je naplánované už na budúci mesiac, pričom len koncom minulého týždňa autori spustili uzatvorenú betu, v ktorej sa, samozrejme, snažia vyladiť všetky drobnosti pred vydaním plnej verzie. My sme si túto betu, pochopiteľne, vyskúšali a hneď v sobotu aj priniesli naše dojmy či zhrnutie toho, čo vlastne ponúka. Jej obsah pozostával hlavne z dvoch príbehových misií a taktiež možnosti kooperácie. Autori si očividne dávajú záležať aj na tejto časti hry, aby dokázali eliminovať čo najviac problémov. V tomto článku sa však s vami chceme podeliť o dojmy z dema, ktoré sme si mohli vyskúšať ešte na Gamescome.

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

V stánku Ubisoftu býva zvykom, že sa dá nahrávať záznam z hrania, preto aj v rámci tohto článku si môžete pozrieť zostrihaný záznam z toho, čo som videl a mohol si vyskúšať na stretnutí. Ako už asi viete, multiplayerový režim Ghost Recon: Breakpoint pozostáva z verzie PvP a v zostave 4 na 4. Práve túto časť hry som si v rámci nášho stretnutia na Gamescome mohol vyskúšať. Hral som približne šesť kôl, a to na dvoch mapách. Vybrať som si, pochopiteľne, mohol zo všetkých dostupných druhoch postáv, ktoré ponúkali rôzne možnosti a výhody. K dispozícii boli teda štyri postavy. 

Assault je štandardne vybavený zbraňami na boj z diaľky. Sharpshooter má svoju špecializáciu práve v zneškodňovaní nepriateľov na veľké vzdialenosti a preto je jeho spojencom snajperka. Panther taktiež prezrádza svoje špeciálne schopnosti zo svojho názvu - najlepšie mu ide maskovanie, a preto je jeho ideálne miesto medzi kríkmi či v lesoch. Najviac technicky vybavenou jednotkou je však Medic, ktorý skrýva vo svojej výbave aj drona. Hráčom Wildlands je však táto výbava veľmi dobre známa a autori tu nejaké zásadné zmeny nepriniesli. Čo sa týka máp, v hre ich bude dostupných pri vydaní šesť, pričom všetky budú podporovať nočnú verziu a taktiež dážď. Hrať tak môžete aj za plného dažďa a v noci, čo sme si taktiež vyskúšali. Hre to, samozrejme, pridáva úplne inú atmosféru a orientácia je taktiež značne náročnejšia.

Ukryť sa niekde v teréne je ale zas oveľa jednoduchšie. Na takéto prípady tu síce sú aj okuliare pre nočné videnie, no nie sú zaručeným riešením problému. Ešte by som upresnil, že všetky kolá sme hrali výhradne s triedou Assault. Náš prevažne slovensko-český tím bol naozaj dobre zostavený, no a keďže sme hrali proti ďalšej štvorici vývojárov a nám sa celkom darilo, nechceli sme na našom výbere nič meniť. Síce sme sa mohli pozrieť len na dve mapy, no skúsili sme dve úplne odlišné prostredia. 

Prvá mapa nás zaviedla na kraj pevniny, do prístavu, ktorý bol prepletený prirodzenými prekážkami - betónovými budovami či samotnými prepravnými kontajnermi.Druhá mapa už ponúkla úplne odlišný pohľad, nakoľko bola zasadená do moderného prostredia, do menšieho komplexnú moderných stavieb, ktoré však boli umiestnené uprostred lesa. Okolie tak pokrýval prírodný porast či samotné stromy, išlo o ideálne miesto pre snajperov alebo Pantherov. Dizajn máp ponúkal rôzne možnosti pre hráčov, ktoré sa dali využiť pri postupe k nepriateľom. V daždi a tme sme si mohli vyskúšať prvú spomínanú mapu v prístave, druhú nám, bohužiaľ, ukázali len v dennej verzii a za pekného počasia. Ako som ale spomínal vyššie, pre hru je zmena počasia zásadná, do značnej miery ovplyvňuje aj vašu stratégiu. Multiplayer je hlavne o nej, o spolupráci a, samozrejme, aj o nejakých tých skúsenostiach a presnosti, no bez komunikácie to skrátka nejde. Teda môžete to skúsiť, no budete v značnej nevýhode.

Hernú stránku sme si rozobrali už v zhrnutí dojmov z bety, pričom tento názor sa zhoduje s tým, čo sme mohli zažiť v ukážke multiplayeru. Hra je naozaj veľmi dynamická, plynulá. Ovládanie je veľmi príjemné a presné, pričom doplnenie možností o skrývanie dodáva ďalší rozmer, ktorý sa dá veľmi dobre využiť doslova za behu. Z hrania som mal teda naozaj dobrý pocit a prakticky mi v zápale boja nenapadli žiadne výhrady. Niektorí z prítomných novinárov sa síce sťažovali na menšie bugy, no v mojom prípade som nezaznamenal žiadne problémy, čo je určite pozitívne, vzhľadom na viaceré sťažnosti hráčov aj pri aktuálnej uzatvorenej bete. Uvidíme, ako na tom bude plná verzia, no snáď sa jej takéto problémy taktiež vyhnú.

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

Ghost Recon: Breakpoint na mňa pôsobil naozaj dobre. Síce som si vyskúšal len dve mapy a v pomerne jednoduchom multiplayerovom PvP režime, no šlo o dobrú zábavu a čas strávený v stánku štúdia prebehol naozaj rýchlo. Ťažko povedať čo to spraví v celkovom zúčtovaní po vydaní plnej verzie, nakoľko tá je najmä o kampani a kooperácii. Mne sa ale táto časť páčila, a to aj napriek slabšej grafike pri maximálnych nastaveniach. Áno, hra nevyzerá vyslovene zle, no tí, ktorí sú zvyknutí na špičkovú grafickú stránku pri výkonných grafických kartách môžu byť sklamaní. Zámerne som sa pri hraní spýtal, či je grafika na maximálnych nastaveniach a odpoveď bola kladná.


napísal play3man 10.9.2019
Páči sa mi!
TOM CLANCY'S GHOST RECON: BREAKPOINT


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 4. október 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (2)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (24)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk