GHOST RECON BREAKPOINT

GHOST RECON BREAKPOINT

5.5

Vitajte na ostrove Auroa

Recenzia

Ubisoft pokračuje vo svojej Ghost Recon sérii, ktorú začal už takmer pred dvadsiatimi rokmi. Počas generácii mala séria rôzne prepracovania, rôzne taktické alebo viac akčné zamerania, pričom v poslednej Widlands časti Ubisoft hru otvoril a spravil z nej veľmi zaujímavú sandboxovú kooperačnú akciu. Neskôr pridal aj multiplayer a zábavné eventy, ako napríklad misiu s predátorom. Teraz po štyroch rokoch vydáva Ghost recon Breakpoint, ktorý stavia na rovnakom základe, ale už viac tlačí na online hranie.

Žiaľ, ak ste očakávali od pokračovania viac realistickejšiu hru ako minule, to tu nenájdete. Autori nabrali zvláštny kurz a hoci sa snažia zostať v taktickej hrateľnosti, v určitých prvkoch sa prikláňajú viac k online prepojeniam a prekvapivo „looter shooter" hrám. Hra totiž pridáva levely postavy, loot dropy a nechýbajú aj raidy.  Nápad by to eventuálne nemusel byť zlý, ale problémom je jeho realizácia. Tá zastala niekde v polovici a celé to dopadlo zvláštne. Veľmi to pripomína situáciu Just Cause 4, ktoré rovnako pre nedotiahnutosť skončilo slabšie ako Just Cause 3. Toto je však ešte horšie, keďže Ubisoft sa pustil do mnohých veľkých zmien, veľa z nich nedotiahol a je otázne, koho vlastne hrou chcel osloviť. 

V hre nás teraz tvorcovia pritiahnu na priam futuristický ostrov Auroa, ktorý si obsadil miliardár a nalákal tam ľudí za pokojným a vyrovnaným životom v súlade s prírodou a technológiami. Vyskytol sa však problém. Z jeho dronov sa stali zbrane, ktoré zničili loď v blízkosti ostrova. Nikto nevie prečo a čo bude ďalšie. Práve preto sú tam vyslané Ghost Recon jednotky, ktoré majú situáciu vyriešiť. Tie sú však hneď po príchode zničené. Duchovia, ktorí sa zachránili, nachádzajú miestny odboj a začínajú svoj boj proti presile.

Ghost Recon Breakpoint
Ghost Recon Breakpoint Tak teda vitajte na ostrove Auroa.
Tak teda vitajte na ostrove Auroa.


Ghost Recon Breakpoint Ostrov je veľký, hornatý a mapa a menu extrémne neprehľadné.
Ostrov je veľký, hornatý a mapa a menu extrémne neprehľadné.


Ghost Recon Breakpoint Príbeh veľmi dobre ťahá Jon Bernthal.
Príbeh veľmi dobre ťahá Jon Bernthal.





Príbeh je tu prekvapivo slušne prepracovaný. Už to nie je len naháňanie kartelu ako vo Wildlands, ale rieši sa problém vo vnútri Ghost jednotky, keďže jeden z vašich radov teraz vedie bojové jednotky nepriateľov a zobral so sebou veľa „ghostov". Hlavného nepriateľa tu stvárnil Jon Bernthal, herec známy z Punishera, a prakticky na svojich pleciach nesie celý príbeh aj atmosféru titulu. Je však na to sám. Ostatné postavy sú nevýrazné a skôr len do počtu. Je to škoda, ale príbeh stále dokáže ukázať zaujímavý svet megakorporácie, ktorá má silu, peniaze, nápady, ale niekedy sa spojí so zlými ľuďmi a následne to už nevie zvrátiť.

Vy sa do tohto sveta dostávate ako jeden zo zostrelených „duchov" a ocitáte sa v centre miestneho odboja skrytom v kopcoch. Tu nájdete postavy, od ktorých budete dostávať prvé misie, tu viete vstupovať do multiplayeru a aj obchodovať.  Nie je to však len vaše súkromné miesto. Autori z toho teraz spravili prakticky online lobby, kde vidíte pohybovať sa ostatných hráčov. Dôvod na niečo také je otázny, zrejme sa snažili kopírovať MMO hry. Je to zvláštny a reálne zbytočný prídavok. Na druhej strane je to jediná spoločná online oblasť. Akonáhle miesto opustíte a vystúpite späť do sveta, už budete sólo, respektíve s tromi kooperačnými priateľmi, s ktorými môžete začať čistiť ostrov od nepriateľov.

Základ je tu prakticky podobný ako pri Wildlands, teda rozsiahle prostredie, kooperačný tím, misie, likvidovanie cieľov, používanie rozmanitých vozidiel. Ale ďalej sa to začína postupne rozchádzať. Prvý rozdiel je absencia AI tímu pre singleplayer hráča. AI síce v minulej hre bola tupá, strácala sa v prostredí a potom teleportovala k vám, ale napriek tomu v boji pomohla. Musíte sa tak spoliehať sami na seba, čo je v tomto svete dosť drsné. Dostávate sa totiž do prostredia preplneného nepriateľmi, ktorí nielenže sú ostrostrelci, ale majú aj štipku taktiky. Pritom to, čo nemajú v hlave,  nahrádzajú svojim počtom. Akoby to nestačilo, používajú ozbrojené drony, ktoré keď vás zamerajú, veľmi ťažko sa likvidujú. Na prežitie v tomto svete budete potrebovať taktiku a eventuálne stealth.

V singleplayeri čakajte drsnú hrateľnosť s tým, že bude najlepšie vystrieľavať nepriateľov z diaľky alebo sa zakrádať a postupovať stealth systémom. Autori sa snažili naznačiť, že sa sústredili aj na túto možnosť a survival prvky, ale mimo vyváľania sa v blate alebo skrytia sa v tráve tu toho veľa nie je. Samotný stealth postup funguje len minimálne, nepriatelia vás často zbadajú aj keď to nečakáte, pošlú na vás drony a už sa ich zbavíte len ťažko. Drona síce máte aj vy ale je veľmi slabý a pokiaľ si neodomknete ďalšie možnosti, veľmi zle zachytáva nepriateľov a musíte sa s ním poriadne nalietať, aby ste si ich označili. 

Nevyhnutne to celé nie je zlé, keďže headshoty tu fungujú spoľahlivo a sú základom prestreliek. Viete si to pekne užiť, ak sa sústredíte na čisté zabíjanie a eventuálne pomalé vyvražďovanie celého kempu, zbieranie informácii a prípadne vypočúvanie svedkov. Akonáhle vás však odhalia, často sa boj zmení na nekontrolovaný chaos. Nepriatelia vás neustále zasahujú, drony lietajú okolo a šijú to do vás, nestíhate sa liečiť, nemôžete utiecť, lebo máte zranenie a len pomaly krívate. Citeľne je to dizajnované na kooperáciu, kedy si budete so svojím tímom pomáhať, môžete mať rôzne triedy - snajper bude podporovať zo zadu, ďalší môžu útočiť zblízka. 

Zbrane sú základom akčnej hry a Ubisoft to zrejme zobral doslova. V hre sú ich tony a nie ani preto, že by boli rôzne, ale preto, že sú levelované. Tu sa zrejme tvorcovia snažili zapracovať systém, ktorý veľmi dobre fungoval v posledných Assassinoch, alebo náznak bol aj v novom Far Cry, ale je otázne, čo si presne predstavovali pod zapracovaním levelov v tejto hre. Totiž zapracovali levely len na vybavenie postavy, teda zbrane a oblečenie, ale nie na nepriateľov. Tí sú stále rovnakí a stále ich dáte dole jednou strelou. Dôvod levelov je otázny a zdá sa, akoby to ostalo spracované niekde na polceste. Je to ďalšie z otáznych rozhodnutí v dizajne hry. Cieľová skupina looter shooter hráčov je iná ako cieľová skupina taktických hráčov.

V každom prípade to znamená aj to, že neustále meníte zbrane za lepšie, ktoré získate z dropov padnutých nepriateľov alebo truhlíc rozmiestnených v prostredí. Pre fanúšikov zbierania je to zaujímavé, zároveň je to oživenie, keď sa vám neustále menia zbrane a aj postava, keďže aj každá časť oblečenia je levelovaná a neustále sa prezliekate. Raz tak máte na hlave level 50 prilbu, následne level 51 čiapku alebo niekedy neskôr bojové rukavice 120 a následne ich vymeníte za gumené rukavice 121 alebo za hocičo, čo sa náhodne vygeneruje v ďalšej truhlici s vyšším levelom. Ak ste chceli od pokračovania väčšiu realitu, tu ju nenájdete. Rovnako ak máte obľúbené zbrane, zabudnite na ne. Budete ich neustále meniť. Pritom si ich vždy musíte poupravovať, aby vám sedeli - optiku, tlmiče, nafarbiť si ich. Zbrane môžete aj mierne vylepšovať zo súčiastok, ktoré získate zo starých zbraní.

Ghost Recon Breakpoint
Ghost Recon Breakpoint Multiplayer má zatiaľ len základnú ponuku dvoch režimov a pár máp.
Multiplayer má zatiaľ len základnú ponuku dvoch režimov a pár máp.


Ghost Recon Breakpoint Online lobby je zvláštny prídavok do otvoreného sveta.
Online lobby je zvláštny prídavok do otvoreného sveta.


Ghost Recon Breakpoint Samotná akcia je taktická a v istých ohľadoch dobre dotiahnutá.
Samotná akcia je taktická a v istých ohľadoch dobre dotiahnutá.





Levely dopĺňajú schopnosti a perky, ktoré si postupne odomkýnate za zozbierané XP pointy. Schopnosti budú aktívne stále, ale je tu množstvo perkov, z ktorých si môžete vybrať na použitie len tri. Množstvo odomknutí tak končí ako zbytočných. Pridávajú silu, presnosť, výdrž, rýchlejšie nabíjanie a rôzne kombinácie vylepšení. Schopnosťami zase vylepšujete svoj dohľad na nepriateľov, možnosti drona. Väčšinou však len nevýrazné prvky, akoby sa autori báli pridať niečo poriadne a viac-menej ich vylepšenia cítite len minimálne. 

Popri nových zbraniach si postupne odomkýnate aj vozidlá, konkrétne oboje si môžete kupovať za získané peniaze v prostredí. Vozidlá viete nájsť v teréne, no určite budete chcieť mať vlastné, ktoré budete môcť vyvolať na požiadanie. Tie si musíte kúpiť a určite sa najviac oplatí kúpiť ozbrojená helikoptéra. Totiž vzhľadom na to, že prostredie ostrova je extrémne hornaté a priam nevhodné na presun vozidlami, helikoptéra tu je základ.  Pritom ozbrojená helikoptéra vám zaistí akčný vstup na bojiská. Možno nie je taká účinná ako headshoty z vašej zbrane, ale stále lepšie ako nič a viete dobre zlikvidovať množstvo nepriateľov predtým, ako niekam vstúpite (hlavne rotačným guľometom, rakety sú extrémne neúčinné, ak nimi nepriateľov netrafíte priamo do hlavy). Samozrejme, v prípade ak nechcete skúsiť tichý taktický vstup na bojisko.

Zároveň pre čo najrýchlejšie dosiahnutie svojich cieľov je dobré odomkýnať si ohniská po celom ostrove. Hneď ako si v nich založíte oheň, sú vaše a môžete sa tam kedykoľvek teleportovať (ak teda nie ste v boji).  Môžete si k nim môžete privolať ľubovolné vozidlo, hlavne helikoptéru a vydať sa na ďalšiu misiu. Viete tu však aj vyrábať lekárničky, upravovať si zbrane, zapínať si časové bonusy, ako napríklad rýchlejší dron na hodinu.

Je toho prekvapivo veľa a prekvapivo veľa vecí je priam zbytočných. Pritom ďalšia kopa vecí, ktoré zrejme nikdy nepoužijete, je zamotaná v extra neprehľadnom menu hry. Ingame menu je ukážkou toho, ako nemá také menu hry vyzerať. Prvé hodiny sa v tom ako-tak snažíte vyznať a po desiatich hodinách vám stále niekde bude svietiť návod na používanie ďalších menu, v ktorých ste ešte neboli.  Špeciálne výber misii a zobrazenie postupu sú extra zle riešené a aby ste si nemysleli, že hráte nejakú jednoduchú prestrelku, autori pridali aj nejaký pseudodetektívny systémom odhaľovania dôkazov. Často musíte v menu hľadať informácie, ktoré si máte prečítať, aby vám hra vôbec otvorila ďalšiu misiu. Vytvára to len chaos, ktorého je už v hre viac ako dosť aj bez toho. Toto mohlo fungovať v Assassinovi, ale tu je to úplne zbytočné.

Ghost Recon Breakpoint
Ghost Recon Breakpoint Krajina je príliš členitá a jediný rozumný pohyb po nej je na helikoptére, je to však pôsobivý pohľad.
Krajina je príliš členitá a jediný rozumný pohyb po nej je na helikoptére, je to však pôsobivý pohľad.


Ghost Recon Breakpoint Autori do hry zapracovali nezmyselné levely zbraní a oblečenia.
Autori do hry zapracovali nezmyselné levely zbraní a oblečenia.


Ghost Recon Breakpoint Misie budú jednotvárne, budete len kontaktovať ľudí a získavať údaje z počítačov.
Misie budú jednotvárne, budete len kontaktovať ľudí a získavať údaje z počítačov.





O samotných misiách si nemusíte robiť ilúzie, podobne ako vo Wildlands sú jednoduché, málokedy nájdete špeciálne naskriptovanú misiu. Väčšinou musíte len vyvraždiť nejaký kemp, dostať sa k nejakému človeku alebo informácii, aby ste sa s ňou vrátili späť k predchádzajúcemu človeku a ten vás pošle zas za niekým iným.  Niekedy sa zdá, že keby v hre dali týmto ľuďom mobily, ušetrili by ste 20 hodín hrateľnosti. Vedľajšie misie pre frakcie sú podobné, ani likvidovanie boss nepriateľov nie je odlišné. Tiež ich musíte vypátrať cez niekoľko ľudí, aby ste  ich nakoniec lokalizovali, dali im headshot a išli ďalej.

Mikrotransakcie tu nechýbajú, Ubisoft umožňuje kúpiť si kredity na kúpenie ďalších zbraní alebo vozidiel, tie však viete ľahko získavať aj v hre, ale sú tu aj balíky zbraní a vozidiel a skinov, ktoré si môžete kúpiť za prémiovú menu, zastupiteľnú za peniaze. Alebo sú tu aj Time saver mechaniky, kde plánuje Ubisoft predávať skill pointy, XP balíky na rýchlejšie levelovanie (na chvíľu tam pri spustení boli, ale prídu do hry až neskôr). Zatiaľ sú tam len vylepšenia na zbrane. Povedal by som, že tieto veci nevyhnutne nepotrebujete používať. Hra to nevyžaduje a všetko získavate popri hraní. 

Výrazne to neovplyvňuje ani multiplayer, kde znovu bojujú 4 vs 4 tímy Ghostov v rôznych módoch a na rôznych mapách. Ponúkajú drsné pomalé a viac stealth boje, kde rovnako headshoty sú základ. Je to oddych od otvoreného prostredia hry plného AI nepriateľov. Pustíte sa do ničenia a obraňovania kontrolných bodov alebo čistej deathmatch likvidácie. Zatiaľ na šiestich mapách s rozmanitou ponukou nastavení, či už počasia, obdobia dňa alebo iných podmienok. Môžete si zapnúť aj zmenšovanie bojového poľa.

Ghost Recon Breakpoint
Ghost Recon Breakpoint Helikoptéry často končia v explóziách, ale nevadí stačí sa teleportnúť do najbližšieho tábora a necháte si pristaviť novú.
Helikoptéry často končia v explóziách, ale nevadí stačí sa teleportnúť do najbližšieho tábora a necháte si pristaviť novú.


Ghost Recon Breakpoint Neprehľadnejšie spracovanú ponuku misii asi nikde inde nenájdete.
Neprehľadnejšie spracovanú ponuku misii asi nikde inde nenájdete.


Ghost Recon Breakpoint Kempovanie je viac-menej zbytočné, ale môžete si aspoň privolať helikoptéru.
Kempovanie je viac-menej zbytočné, ale môžete si aspoň privolať helikoptéru.




Vizuálne je hra parádna, zatiaľ čo beta bola extrémne nedotiahnutá a pomalá, plná hra funguje veľmi dobre a rýchlo. Aj na slabších kartách idete bez problémov na 1080p na vyšších detailoch (GTX 970 nemala problém). Na druhej strane, ak prepnete na ulltimate, má čo robiť aj hi-endová karta, aby to rozbehla v 4K nad 30 fps.  Procesory tu k tomu dostávajú viac zabrať, ako by mali (i5 je vyťažený takmer stále na 100%). K tomu je to ideálne hrať z SSD disku, lebo čítanie tam je takmer neustále.  Napriek tomu sú však prostredia pôsobivé, výhľady z helikoptér jedinečné a aj pri pohybe po zemi to pôsobí veľmi príjemne. Parádne animácie, príroda, tráva, ale aj efekty či už počasia, ako je dážď, ale aj dynamické blato alebo sneh a celková interakcia s prostredím. Nezaostáva ani fyzikálny model vozidiel, s ktorým sa teraz autori viac pohrali a helikoptéry sa ovládajú jednoducho a intuitívne.

Napriek tomu, že hra vyzerá veľmi dobre, problémov je asi rovnako veľa ako obdivuhodných prvkov. Totiž niekedy sú až príliš viditeľné popupy nových objektov, niektoré veci sa občas nezobrazia, alebo sa mi hra na pár sekúnd zasekla a úplne zastala napriek tomu, že nič nečítala z disku a kamerou sa dalo hýbať. Len celý svet zastal. K tomu nahrávania po zabití sú až príliš dlhé, a to hra nerobí nič iné, len vás hodí pár desiatok metrov od boja. 

Je tu ešte veľa detailov, ktoré nefungujú alebo občas „zblbnú", často sa veľmi ťažko preskakuje cez prekážky, v hornatom teréne sa ľahko zaseknete a nedostanete tam, kam chcete. Niekedy rakety z helikoptéry vystrelia o pár sekúnd, niekedy aj desiatky sekúnd neskôr ako majú, alebo niektoré parametre v štatistikách sa nehýbu a príbeh mám stále na 0%. K tomu je celá hra online a systém niekedy Ubisoftu spadne, alebo je preťažená a menu sa načítavajú zvláštne pomaly. Občas mi pre istotu spadla uPlay aplikácia.  Zdá sa, že hra by potrebovala ešte polroka alebo aj rok práce, aby to autori celé dotiahli, a to len v technickej oblasti, nehovoriac o herných prvkoch.

Celkovo je Ghost Recon Breakpoint rozporuplný. Niektoré veci sú veľmi dobré, iné sa tam vyslovene nehodia alebo nie sú dotiahnuté. Miestami sa zdá, akoby autori niektoré prvky začali pridávať v polovici vývoja a nakoniec sa nevedeli rozhodnúť, čo z hry má byť. Spája sa tu tak taktická hrateľnosť, levelovanie a zbieranie vecí na štýl „looter shooter "hier, pritom prekvapivo nepriatelia nemajú levely a online lobby tiež nemá hlbší zmysel. Pritom sú to veci dizajnované na rôzne cieľové skupiny a nakoniec si to odnáša samotná hrateľnosť.

Ale nie všetko je úplne zlé, príbeh má hĺbku, Jon Bernthal ho ťahá a rovnako samotná akcia a taktika je dobrá, náročná a zábavná. Ak nebudete riešiť ostatné prvky a bavilo vás strieľanie v otvorenom svete vo Wildlands, a to hlavne v kooperácii, tu sa to dá rovnako dobre užiť.


napísal saver 11.10.2019
Páči sa mi! (+6)
5.5
Vo svete
5.9
Používatelia
5.1
Ohodnotiť
GHOST RECON BREAKPOINT
+ rozsiahly, detailne prepracovaný svet
+ tony misií a možností aj na stovku hodín hry
+ samotné prestrelky zabavia, hlavne v kooperácii
+ rozmanitá ponuka vozidiel a zbraní
- neprehľadné menu a aj výber misií
- zle vyriešené levelovanie
- stealth a survival možnosti sú len povrchné
- zatiaľ chýba AI tím
- dizajn mapy nie je optimálny na presun vozidlami
- misie sú jednotvárne
- rozmanitý sortiment chýb


RECENZIE HRÁČOV
PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 4. október 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #118


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Predam dosku a cpu (1)
ahojte, uz dlhsiu dobu sa mi tu prasi na i5 4670 s...
| Sw jedi fallen order problem (3)
Mam problem s hrou a to taky, ze mi hra pada nahod...
| Red dead redemption 2 (16)
ma niekto podobny problem s touto hrou ...pri spus...
| Ktorý mobil ? xiaomi redmi 7a ... (6)
No... Rozhodujem sa medzi týmito dvoma telefónmi. ...
| Bezdrotove herne sluchadla vyb... (7)
Ahojte, kedze alza ma ten black friday tak sa snaz...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk