ALONE IN THE DARK

ALONE IN THE DARK

Vitajte späť v Derceto Manor

Pred 30 rokmi sa herný svet zmenil a vznikol žáner, ktorý je hráčmi po celom svete milovaný dodnes. Infogrames na PC vydali survival horor Alone in The Dark a hráčov posadili na zadok novým herným zážitkom, ktorý bol desivý, museli ste bojovať o život, ale aj riešiť hádanky a záhady. Z dnešného hľadiska je hra jednoduchá, ale vtedy bola revolučná. Bola jedna z prvých, ktorá priniesla realtime 3D objekty na predrenderovaných pozadiach, čo bol technologický prielom. Neskôr séria pokračovala a bohužiaľ aj upadla po dosť zlých hrách, ale inšpirovala tiež ďalšie legendy v žánri, napríklad Resident Evil a Silent Hill.

Teraz sa ale vracia v područí nových autorov z Pieces Interactive, ktorí zaradili spiatočku a idú tam, kde to všetko začalo – k originálu. Nová hra sa tak volá jednoducho Alone in The Dark, ale pozor, nie je to remake. My sme sa na hru mohli bližšie pozrieť na Gamescome, kde bol dostupný aj hrateľný teaser, no zaujímavé bolo aj vypočuť si autorov samotných a prehodiť s nimi niekoľko slov o tom, čo nás v hre čaká, aké budú rozdiely a ako vlastne pristupujú k vývoju niečoho, čo sami nazývajú ľúbostný list originálom v sérii.

Hrateľný teaser nie je priamo súčasťou hry, autori nechceli len vystrihnúť časť z nej a dať ju zahrať ľuďom na výstave. Je to vlastne prológ, ktorý prezradí niečo málo z toho, čo sa stalo pred hrou samotnou. Je to netradičný postup, ale autori sa takto rozhodli rozšíriť hru, nechceli z nej vyspoilovať príbeh, chceli prezentovať atmosféru. Tento hrateľný teaser vznikol pre Gamescom, ale neskôr s ním boli aj na Tokyo Game Show a nevylučujú, že ho neskôr vydajú. Len ešte nevedia, či bude ako bonus ku hre, prípadne samostatné demo pred vydaním. Investovali však doň kopu času a úsilia a sami hovoria, že by bolo hlúpe, ak by si to hráči mimo výstav nezahrali. Neobsahuje ale hádanky, primárnou úlohou je ukázať atmosféru a koncept hry.


Keď autori hovoria o ľúbostnom liste originálom, myslia tým prvé tri hry z rokov 1992, 1993 a 1994. Neinšpirujú sa hrami z 2001 a 2008, rozhodne nie tou tragédiou z roku 2015. Úplne z hláv vytesnili Bollove filmy s názvom Alone in The Dark, ktoré so značkou nemali veľa spoločného a vlastne boli jej urážkou. A prečo nová hra nebude remake? Ak by podľa vlastných slov remakovali originál, tak by bol dlhý len tri hodiny a bol by o chlapovi v dome s niekoľkými monštrami. Toto má byť hra, akú chcú hráči v roku 2023. Je výrazne rozšírená, obsahuje veľa nových elementov, ale stále má ponúknuť klasický hororový zážitok v podivnom prostredí s hádankami, prepracovanými postavami a aj akciou.

Tieto základy autori zhrnuli do 4 pilierov, na ktorých hru vystavali. Sú to skúmanie prostredia, hádanky, intenzívne súboje a príbeh. Tieto piliere sa pritom pokúšajú vyvážiť tak, aby jeden aspekty neprevyšoval nad ostatnými. Nemá to byť walking simulátor, nemá to byť ani čistokrvná akcia. Hľadia pri tom aj na to, aby to bol Alone in The Dark. Ten podľa nich vždy mal unikátnu atmosféru a ducha. Mal taký iný šarm a to chcú zachovať. Zároveň im to aj pomôže, keďže prichádza obdobie, kedy nás čaká veľa hororových hier, no táto by sa od nich mala odlíšiť.

Príbeh je návrat k originálu. Jeremy Hartwood, majiteľ sídla Derceto Manor, spáchal samovraždu. Nie je to však také jednoduché a v pozadí visí záhada. Jeremy totiž pred smrťou poslal list so žiadosťou o pomoc svojej neteri Emily Hartwood. Okrem nej sa na scéne objavuje aj súkromný detektív Edward Carnby a obaja sa pustia do vyšetrovania a zisťujú viac o tom, čo sa stalo, pričom objavujú prastaré zlo. Príbeh je teraz výrazne rozšírený, obohatený nielen o nové prvky, ale aj nové postavy. Tie si pritom autori nevycucali z prsta, ale čerpali z bohatého folklóru série. Príkladom je doktor Gray, ktorý bol v pôvodnej hre uvedený len v poznámkach ako doktor, ktorý prehlásil Jeremyho za mŕtveho, ale v novej hre je plnohodnotnou postavou. Stretnete tu ale napríklad aj Grace z dvojky.

Autori tak zobrali veci, ktoré sa im na origináloch páčili (ako napríklad postavy, nápady...), rozobrali to základné časti a vystavali nový koherentný príbeh, pričom stále ale vzdávajú hold originálu. Od začiatku vedeli, že chcú zachovať zasadenie – Derceto Manor. Sídlo nie je len miesto, kde je hra zasadená, ale autori k nemu pristupujú ako k samostatnej postave. Dom je naozaj rozsiahly, ponúkne rôzne zákutia, budete objavovať jeho príbehové pozadie. Stále desivý, ale pestrejší, farebnejší – aj to vychádza z Louisiany, kde sa dej odohráva v 20. rokoch minulého storočia. Zasadením navyše nie je len dom, ale aj veľa priľahlých lokalít, ktoré sú k nemu pripojené a tiež obsahujú temné tajomstvá, ktoré budete postupne odhaľovať.

Postavy ako ďalší pilier ponúkne naozaj hlboké spracovanie. Sú tu hneď dve hrateľné postavy a to Emily a Edward. Medzi nimi sa rozhodnete hneď v úvode a v priebehu hry sa už medzi nimi nemôžete prepínať. Majú rovnaký cieľ, ale rozdielnu motiváciu – pre Emily je to osobné – ujo jej napísal list so žiadosťou o pomoc a chce rozlúštiť túto záhadu, pre Edwarda je to skôr profesionálna záležitosť. Majú teda v priebehu hry aj rozdielne prestrihové scény. Nie je to len o tom, že je v scéne vymenená postava, ale prebiehajú aj trochu inak, prípadne môžu byť aj v inej lokalite. Ak chcete vidieť všetko, musíte hru prejsť 2x.

Postavy sú obyčajní ľudia, síce vedia používať zbrane, ale nie sú to trénovaní bojovníci, čo sa vývojári snažili preniesť do hrateľnosti. Zažívajú stále strach, bojujú aj s obyčajnými vecami, ktoré používajú ako zbrane. Často sa tak k slovu dostanú súboje zblízka, ale niekedy je aj útek cestou. Prostredie musíte skúmať, môže v ňom existovať viac ciest a krk vám môže zachrániť aj to, ak sa budete nenápadne zakrádať. Je to survival horor, munície nebude nazvyš. Autori sa pozerali aj na to, ako by postavy pristupovali k situáciám, aby ich dostatočne odlíšili. Pre scenáristov to bolo zaujímavé a aj zábavné. Uvidíme, aké to bude pre hráčov.


Za zatvorenými dverami nám autori prezradili aj viac z pozadia vývoja. Napríklad to, že testovali aj fixnú kameru, teda rovnakú, akú použil originál. Nakoniec sa však rozhodli pre klasickú 3rd person perspektívu. Kamera totiž mení to, ako hráč interaguje so svetom okolo. Fixná možno budovala lepšiu atmosféru, ale zároveň priniesla kostrbaté ovládanie. Počas testovania hráči nielen viac preferovali 3rd person kameru, ale zároveň v tejto perspektíve viac a dlhšie skúmali herný svet. Navyše podľa slov autorov naozaj budeme mať čo skúmať. Svet bude prepchatý skrytými tajomstvami a aj odkazmi pre fanúšikov a hráčov pôvodných hier. Tých sú tu vraj stovky.

Hudba a celkovo zvuk sú pre autorov veľmi dôležité, čo nám na Gamescome viackrát prízvukovali. Najskôr skúšali orchestrálny soundtrack, taký ten klasický filmový, veľkolepý, ale úplne sa im ku hre nehodil. Potom objavili menej známy hudobný žáner doom jazz a hneď vedeli, že toto je žáner, ktorý presne ku hre sadne, zvýrazní jej atmosféru, hodí sa k téme a aj zasadeniu, ako dobovému, tak regionálnemu. Navyše pôsobí až takmer lynchovsky a je to veľmi unikátne.

Vývoj nového Alone in The Dark začal koncom roka 2019 a teraz je hra v alfa štádiu, takže si na ňu ešte nejakú dobu počkáme. Pieces Interactive možno nie je najznámejšie štúdio, ale obsahuje kopu talentu. Vývoj hry vedie Mikael Hedberg, ktorý napísal scenáre pre horory Amnesia a Soma. O dizajn monštier sa postaral skúsený Guy Davis, dlhoročný spolupracovník Guillerma del Tora. Autori mu poslali monštrá z originálu, aby z nich spravil niečo nové a moderné, no a on prišiel aj s parádnymi novými dizajnmi. Tie boli netradičné a inšpirovali autorov, aby okolo nich vybudovali aj herné prvky.  Prestrihové scény má zase na svedomí tím, ktorý ich tvoril v Horizon: Zero Dawn. Môžeme tak badať, že je hra pre THQ Nordic naozaj dôležitá, už si len počkať na finálnu kvalitu.


napísal matus_ace 26.10.2022
Páči sa mi! (+4)
ALONE IN THE DARK


PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: THQ Nordic / Pieces Interactive
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 20. marec 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19567)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk