NOLF2: CONTRACT J.A.C.K.

NOLF2: CONTRACT J.A.C.K.

8.0

Fanúšikovia špionážnej série No One Lives Forever určite netrpezlivo čakajú na ďalšie pokračovanie dobrodružstiev sexi agentky Cate Archerovej. Ak ste jedným z nich, na priame pokračovanie si však ešte počkáte, ale ak nutne potrebujete dávku NOLF univerza práve vám vychádza standalone expanzia na NOLF2  s titulom  Contract J.A.C.K  - Just Another Contract Killer.  Tentoraz však v hre nebudete ovládať samotnú Cate Archer, ale preberiete postavu záporáka zabijaka Johna Jacka. A podobne nebudete pokračovať v udalostiach po poslednej časti, ale dostaneme sa do časov medzi prvým a druhým dielom.

Jack je nájomný vrah, ktorý je práve určený na elimináciu talianskou mafiou, keď sa mu zrazu ozve predstaviteľ zločineckej organizácie H.A.R.M. ktorý mu dáva ponuku na prácu. Vzhľadom na to že neexistuje iná odpoveď ako áno, príjmate ju a potom už všetko ide ráz na ráz. Po krvavých úvodných testoch H.A.R.M.u, kde máte pocit že ste vystrieľali celú túto organizáciu, na vás čakajú naozajstné misie ktoré vás zavedú na rôzne mieste sveta a aj do vesmíru. Dostanete totiž za úlohu vypátrať a zneškodniť šialeného vedca z rivalskej organizácie Danger! Danger! ktorá ohrozuje H.A.R.M. Nebol by to  veľký problém, keby bol na tejto Zemi. Po preskúmaní tajného Československého vesmírneho programu, totiž zisťujete že vedec je na základni na mesiaci (spadol tam zo zničenou časťou stanice na konci NOLF1) a vy za ním musíte vybrať, teda lepšie povedané vystreliť. Samozrejme na rakete Made in ČSSR. Ak to zvládnete, ďalej nasledujú naozaj impozantné misie na mesačnej základni a vo voľnom vesmíre pripomínajúce štýl Bondovky Moonraker.

NOLF2: Contract J.A.C.K.
NOLF2: Contract J.A.C.K.
NOLF2: Contract J.A.C.K.

Contract J.A.C.K. ponúka 7 rozsiahlych rozmanitých misií. Jediná škoda je, že ich prejdete za pár hodín. V každom prípade stojí to za to a kto z nás by nechcel znovu navštíviť našu starú socialistickú republiku, vystrieľať si polku jej armády a vyskúšať si let na našich prísne utajených raketách :) Štýlom je hra taká pohodovka, ktorá sa zbavila všetkého inovatívneho čo NOLF priniesol a ostala v ňom len čistá akcia, kde je vašou úlohou neustále postupovanie ďalej so zbraňou v ruke, kde tu niečo stisnúť, zmačknúť, zobrať použiť a vrchol interaktivity je asi nutnosť dobitia jednej baterky. Ale náhodou, na čistú akciu akou sa hra zo začiatku zdala byť, sa to postupne stále viac komplikuje a približuje zložitejšiemu štýlu NOLFa. V každom prípade nečakajte žiadne vypáčovanie zámkov a ani pokusy o stealth alebo taktické prvky a zabudnite aj na prehľadávanie nepriateľov a špionážne hračky. Z arzenálu sú tu čisto smrteľné zbrane a to séria samopalov, pištolí, niekoľko typov sniperiek a potešia aj dva typy vesmírnych laserových pušiek. Sniperky a pištole sa mi však zdali dosť zbytočné, prakticky som ich nemal čas používať. Kto by čakal na dlhé nabíjanie, pomalú streľbu a kto by mal ešte čas zameriavať. Radšej aj do vzdialených cieľov napálite dávku samopalu a máte to.  Nakoniec si v hre zajazdíte aj na dvoch vozidlách a to československom prototype ozbrojeného snežného skútra a malej Vespa motorke. Trochu som nepochopil prečo tu autori nenechali ovládanie z minulej časti, ktoré bolo značne lepšie a dynamickejšie. Tu sa to znažili spraviť trochu arkádové, ale myslím že  im to nevyšlo.

Za zmienku stojí aj AI ktoré je značne obmedzené oproti NOLFovi a vlastne nepriatelia sa vám väčšinou stavajú rovno do rany. Vedia sa síce skrývať za kadečím a uskakovať vám s pred mušky, ale aj tak cítiť že v NOLF 2 to bolo inteligentnejšie. Tu však čakajte viac početnú ako rozumovú presilu. Napríklad ak sa nahrnú naraz dvadsiati, budete mať  naozaj plné ruky práce. Vtedy vás budú najviac rozčuľovať zásobníky, ktoré veľmi rýchlo dochádzajú a pomaly sa nabíjajú. Akoby to nestačilo nepriatelia tu nezomierajú hneď po prvej rane alebo dvoch ako v NOLF2, ale treba to do nich dobre nahustiť aby pochopili, že iná cesta nie je. Čo sa týka vašej energie, máte tu vždy štít a vaše zdravie. Ako štít zbierate nepriestrelné vesty a zdravie zase dodávajú lekárničky, alebo malé obväzové balíky. Teda klasika, ako vo väčšine takýchto hier.

NOLF2: Contract J.A.C.K.
NOLF2: Contract J.A.C.K.
NOLF2: Contract J.A.C.K.

Trochu škoda, že Monolith tentoraz neprepracoval dokonalejšie prestrihové animácie, ktoré sú tu viac menej vzácnosťou. Teda žiadne dialógy postáv, ani dlhšie intrá do misií, väčšinou hneď váš pohľad a krátky komentár do slúchadiel od vášho bossa. Grafika v hre nie je na dnešnú doby nič extrémne, ale udržuje si svoj kvalitný vzhľad z minulej časti série NOLF 2. Grafika bola obohatená hlavne o množstvo krvi a vylepšených efektov streľby. Postavy a prostredie sú celkom kvalitné, a vesmírne levely sú naozaj impozantné. Možno mohli trochu prepracovať aj animácie nepriateľov, ale na addon sa to dá zniesť. Čo sa týka rýchlosti vzhľadom na starší jupiter lithtech engine hra bude fungovať dobre aj na starších kartách a myslím, že Geforce 2 mx a 800mhz by s hrou nemali mať problémy.

Čo sa týka multiplayeru je to tu rovnaké ako v NOLF 2, teda módy deathmatch, team deathmatch, doomsday a demolition na sérií 25 máp. Nič extra by som od toho nečakal, ale ak chcete čisto akčný multiplayer vyskúšajte si.

NOLF2: Contract J.A.C.K.
NOLF2: Contract J.A.C.K.
NOLF2: Contract J.A.C.K.

Suma sumárum, Contract JACK prináša hlavne množstvo čistej akcie a je to viac oddychová záležitosť ako jej predchodcovia. Nemusíte rozmýšľať, nemusíte taktizovať a prakticky by sa vám nemalo stať že by ste niekde zablúdili alebo nevedeli čo robiť ďalej.  Škoda že nepridali ešte viac levelov lebo v porovnaní s dĺžkou NOLF2 je to naozaj veľmi kratučké.  Fanúšikovia NOLFu ešte budú sklamaný aj akčnosťou, ale sklamanie patrí k životu a ak budú chcieť viac, tak si treba počkať na naozajstné pokračovanie hry. Ako to vidím, nabudúce sa v NOLF3 Cate Archerová určite stretne s Johnom Jackom.  Inak v hre raz uvidíte aj Cate Archerovú, ale to iba na plagáte u vašich nepriateľov kde za jej hlavu ponúkajú milión dolárov.

Plusy:
- rozmanité levely

- vesmírny program ČSSR