BLADE AND SWORD

BLADE AND SWORD

7.0

Hráči Diabla a podobne zameraných RPG určite zaregistrovali hru Blade and Sword. Už dlho máte chuť na poriadnu akčnú RPGéčku? Aká je táto hra zasadená do ázijského prostredia?  No uvidíme...

Hra vychádza z prostredia čínskej kultúry a je tu celkom obsiahly príbeh. Stručne som to pochopil asi tak, že krajinu ovládli temné sily, za ktorými stojí Emperor Jo. Na hráčovi je postaviť sa proti zlu a stačí zvoliť jednu z troch postavičiek – bojovník, samuraj alebo bojovníčka. Obtiažnosti sú klasicky tri. Ale o tom až potom.

Blade and Sword
Blade and Sword
Blade and Sword

Úvodná animácia sa celkom podarila, aj keď jej zvukové spracovanie mohlo byť trošku lepšie. Menu prekvapí svojou jednoduchosťou a prakticky tam nič nenájdete. Hra ponúka celú „škálu rozlíšení, až dve 640x480 a 800x600. To by hráča možno uspokojilo tak pred 5 rokmi. Ale teraz? Na druhej strane musím povedať, že hra vyzerá pekne a vyššie rozlíšenie napokon ani vôbec nechýbalo. Ešte sa dá v nastavení zvoliť hlasitosť hudby, efektov, gamma a autozoom. To je všetko, čo môžte nastaviť v hlavnom menu.

Poďme si zvoliť postavu. Info o jednotlivej postave však nikde nenájdeme, takže si zvolíme podľa obrázku. Bojovník má veľkú silu, ale má pomalšie údery. Na mňa pôsobil komicky, keď sa zjaví len v trenkách a s veľkým mečom. Veľmi sa mi páčil jeho skill, zdvihnutie protivníka nad hlavu a hodenie do nepriateľov. Silný je aj úder hlavou. Samuraj je tá stredná cesta, je dostatočne silný a aj rýchly. Zo skillov som používal často výskok a seknutie alebo roztočenie, čo som využíval pri veľkom počte nepriateľov. Len som tam vletel, roztočil som sa a všetci lietali okolo. Napokon tu je bojovníčka. Musím povedať, že sa mi s ňou hralo najlepšie. Má okrem klasického úderu aj kop, čo som využíval na početné kombá. Nebol problém urobiť kombo s 30timi údermi. Funguje to tak, že v ponuke skillov je záložka na kombá, moje najväčšie bolo 49 úderov. Tam si poskladáte kombináciu úderov a nastavíte na pravé tlačítko. Potom stačí držať pravé tlačítko a tie navolené údery dáva pekne po jedno po druhom. Túto funkciu som začal využívať až v tretej časti hry, kde bolo viacej bojovníkov.

Blade and Sword
Blade and Sword
Blade and Sword

Celá hra je rozdelená do 3 častí. Úlohy dostávate od postáv v dedine, majú nad hlavou obláčik, keď s vami chcú o niečom pokecať. Tu sa mi trošku nepáči, že sa mám v queste porozprávať s nejakou osobou, kecnem s ním a v denníku sa mi nič nezmení. Stále je tam, že sa mám s ním porozprávať. Teda musím dávať pozor, čo mi tá postava hovorí a zapamätať si, čo treba splniť (alebo návrat ku papieru a ceruzke:beholder). Na konci každej epizódy je veľký boss, ktorý vám zaberie nejaké tie minútky. Prostredie je veľmi príjemne spracované a k tomu sa pridáva hudba, ktorá sa dobre počúva pri sekaní rúk, hláv, nôh a všetkého možného. Je to tak, táto hra prináša priam litre krvi a tony odseknutých údov. Postava sa veľmi dobre ovláda, aj keď ide o klasický spôsob. Ľavé tlačítko úder, pravé nejaká špecialitka. Údery sa dajú blokovať a veľmi ľahko potom zdoláte každého nepriateľa. Rozdiel medzi obtiažnosťami je asi taký, že na najľahšej zabijete napr. zombíka na prvýkrát. Teda nejaké 4 údery a posledný veľký sek alebo kopačka u bojovníčky. Na strednej na 2x a na najťažšej na 3x. Takže všetko trvá 2x dlhšie alebo 3x dlhšie. Najhoršie je to s bossmi. Majú energiu najprv modrou farbou, potom slabo modrou, potom zelenou, potom oranžovou a až potom červenou. Z toho vyplýva, že jedného bossa môžete zabíjať až okolo 15 minút. Najhoršie je to pri poslednom bossovi Emperor Jo, ktorého som zabíjal asi hodinu. Vtedy som už pekne nadával na túto hru :). Experience pointy pribúdajú celkom rýchlo, ale po povýšení na ďalší level tu je možnosť len zlepšiť si nejaký bojový skill a veci ako damage, hit rate, defense a speed sa zlepšujú automaticky. Všetko tu funguje podobne ako v Diable. Zabijú vás, ocitnete sa v dedine a peniaze – iba peniaze zostávajú na mieste zabitia. Tak isto je to aj s waypointami a town portálom, v tomto prípade Home perlami. Miestami mi to však pripomenulo starý Golden Axe. Najmä ten poflakujúci sa trpaslík s vrecom cez plece, z ktorého vypadávajú rôzne veci, najviac však zlato.

Hra má však svoje veľké chyby. Myslím, že v každom poriadnom RPG by mali byť tony zbraní, brnení a všelijakých prsteňov. Tu je to trošku inak. Chceli by ste si dať nejaké brnenie? Tak v tejto hre takú možnosť nedostanete. Jediné, čo sa dá zbierať, sú fľašky, rôzne hádzacie dýky, kamene, či podobné veci. Zlepšenie zbroje ponúkajú iba kamene, ktoré sa dajú ako v Diable kombinovať v kocke u jedného chlapíka v osade. Ďalší vám ich potom namontuje do výstroje. V praxi to znamená,že nájdete kameň, ktorý zlepší 9 damage a 15 chi (ako mana). Prídete ku chlapíkovi, on vám to tam nahodí a vy si to môžete zase u neho odobrať. Pozícií na kamene je na začiatku 6, neskôr až 10. Kamene ale padajú občasne, takže s kombináciami sa moc hrať nebudete.

Ďalšia vec, ktorá ma sklamala, bolo AI mojich spoločníkov. Pri niektorých úsekoch sa ku mne pripojí na chvíľu nejaká postava alebo si môžem z kúzelného papierika vyčarovať pomocníka, ktorý sa správa ako fackovací panák. Nezmyselné správanie NPC postáv je fakt pozoruhodné. Mňa tam tlčú ako žito a NPC posáva vedľa mňa a pozerá do blba. Keď začnem robiť nejaké kombo, tak mi do neho šťuchne a tým pádom ho nedokončím (kombo údery nesmú byť narušené zvonka:beholder). Jednoducho tie postavy skôr zavadzajú ako pomáhajú. Iné je to s AI súpera. V skupinkách ma pekne obkľúčia a keď jedného začnem sekať, tak sa na mňa naraz vrhnú všetci (no to je pozoruhodná AI,fakt:beholder). Pri veľkom počte nepriateľov sa pekne zapotíte i na najľahšej obtiažnosti. Nachádzajú sa tu rôzne druhy nepriateľov  od zombíkov cez bojové mačky, líšky, žaby a všelijaké potvory až po bojovníkov z vody. Sú tu špeciálne kombá, ktoré získate po tom, ako budete mať všetky tri skilly v línii. Na ich aktivovanie som prichádzal dosť dlho. Taký nenápadný žltý kruh pri energii je na číslo power. Keď máte toto číslo minimálne 1, tak môžete urobiť špeciálne kombo. Používa sa to tak, že držíte ctrl alebo alt a myšou nakreslíte to písmeno. Potom sa vám na pravé tlačítko aktivuje to kombo, tak stačí jeden klik a vaša postava urobí efektné kombo.

Blade and Sword
Blade and Sword
Blade and Sword

Hru prejdete asi tak za 12 hodín, čo sa mi zdá dosť málo. Hra mi išla na mojom 2,5 Ghz, 512 MB RAM, 128 MB ATI Radeon 9600 Pro celkom dobre. Samozrejme, že hra nemá extrémne nároky, keď ide o 2D grafiku a  max. rozlíšenie 800x600, takže vám bude stačiť aj slabšia konfigurácia.

Keď to všetko zhrniem, vyšla priemerná hra, ktorá vás môže zaujať, iných zase naštvať. Najväčším nedostatkom sú chýbajúce zbrane a predmety, ktoré neodmysliteľne patria k takémuto žánru hry. Zdĺhavé zabíjanie bossov tiež na hrateľnosti nepridá. Z tých lepších stránok by som spomenul prostredie, hudbu a zaujímavý bojový štýl. Všetci, ktorí hrali Diablo, by mali Blade and Sword aspoň vyskúšať.

napísal EdoBoss 10.3.2004
7.0
Používatelia