TOMB RAIDER

TOMB RAIDER

6.5

Klasika akčno adventúrového žánru Tomb Raider, nám prišla aj na N-Gage a poďme sa pozrieť ako sa konverzia podarila.

Recenzia na Mobil verziu

Určite všetci poznáte Laru Croft. Je to mladá bohatá archeologička, ktorá nič plodného nerobí, len sa fláka po svete a hľadá rôzne stratené artefakty, prípadne raz za čas zachráni svet. Vždy ju samozrejme naháňajú tucty nepriateľov, ktorí chcú to isté čo ona. Je však rýchlejšie, múdrejšia a má väčšie kozy... Jednoducho nemôže prehrať.  Po megaúspešnej sérii jej akčných adventúr na PC a konzolách, ktorú značne pokazilo jej posledné pokračovanie, Lara zablúdila aj na filmové plátna a teraz v rozmachu kvalitnejších handheld konzol ju už máme aj na N-gage. Poďme sa pozrieť či zaujme tak, ako kedysi dávno na PCéčkach.

Hra vás zavedie do dobrodružstiev Lary Croft z roku 1996 a znovu si prejdete staré známe levely. Dostanete sa do domu Lary, kde si zacvičíte a postupne prejdete ďalších 15 levelov rozmiestnených po celom svete. Teda od Inkských relikvií, cez Egypt, Atlantídu, Grécko atď.
Štýlom je hra rovnaká ako PC a konzolové verzie, teda ostáva 3D pohľad s tretej osoby,  množstvo skákania, vyskakovania, preskakovania, strieľania nepriateľov, utekania pred valiacimi sa skalami, plávania v rôznych kanáloch a hlavne hľadanie a posúvanie pák, ktoré vám otvoria dvere niekde na opačnom konci levelu. Škoda však, že strieľania v leveloch je pomenej a väčšinou budete blúdiť po rozsiahlych chodbách.

Tomb Raider
Tomb Raider
Tomb Raider

Ovládanie je v hre presne rovnaké ako si ho pamätáte, teda šípkami pohybujete postavou a v keypade máte množstvo ostatných funkcií, napríklad tlačidlo na free look, inventár, vyťahovanie zbrane, streľbu, skákanie, kotúle do strán atď. Na ovládanie sa dá veľmi rýchlo zvyknúť, jediný problém je však so šípkou dopredu, po ktorej stlačení vám postava bude bežať dopredu stále. Teda hra má niečo ako autorun, aby vám asi nezdrevenel palec, ale v praxi je to niekedy krízové, totiž ak chcete ísť dopredu len o krok často sa vám stane, že sa postava rozbehne a vy už nestihnete zabrzdiť a zrútite sa niekam do priepasti. Našťastie Tomb je jednou s tých hier, ktoré nemajú checkpointový sejving a môžete si hru uložiť na ktoromkoľvek mieste. Má to však nevýhodu dlhšieho nahrávania.

Grafika v hre je na úrovni prvých PC verzií, teda slušné texturanie, low polygónové, ale celkom pekné objekty a samozrejme žiadny antialiasing na textúrach a ani žiadny filtering. Vidieť dosť veľké kocky na stenách, ktoré sa však vďaka malému displeju stávajú menšími. Trochu mi v hre chýbalo fadeovanie, teda niečo ako hmla na výraznejšie odlišovanie bližších a vzdialenejších priestorov.

Tomb Raider
Tomb Raider
Tomb Raider

Rýchlosť enginu je však vcelku dobrá a dokonca N-gage stíha renderovať aj priesvitné textúry a voda vyzerá celkom realisticky v rámci možností. Tešiť sa môžete aj na kvalitné animácie postáv, super premety, beh, skoky, všetko pôsobí pekne dynamicky, hlavne pre toto bola v začiatkoch Lara taká obľúbená. Slabšia je aj kamera, ktorá dosť trhá a blízko pri stenách sa často nastavuje do nezmyselných uhlov, z ktorých nič nevidíte. Samotný engine má pár chýb a dočkáte sa clippingu, prekrývania polygónov a ďalších menších chýb. 3D enginy na N-gage sú len v začiatkoch a treba rátať s menšími možnosťami a chybami. Konkrétne tento od Ideaworks bol asi úplne prvý, bežia na ňom ešte veci ako Pandemonium alebo Tony Hawk. Zvuk je v hre relatívne dobrý, rovnako prebratý so starých verzií a užijete si kroky, hukot prostredí, niekedy aj výkriky.

Celkovo trochu slabšia hra, skalných fanúšikov Lary možno na N-gage poteší, no zvyšok trochu sklame horšie ovládanie a aj hrateľnosť už nie je na dnešnej úrovni . Možno mali radšej navrhnúť nové levely špeciálne určené pre N-gage, tu by som radšej privítal niečo prehľadnejšie a menej náročné na preskakovanie s presnosťou na milimetre. Na určitú dobu zabaví, ale viac ako 65% si hra určite nezaslúži. Pravý multiplayer hra nemá, no za to si môžete cez N-Gage Arenu zasúťažiť o najlepšie časy na špeciálnych leveloch.

Tomb Raider
Tomb Raider
Tomb Raider