RODINKA ÚŽASNÝCH

RODINKA ÚŽASNÝCH

8.0

Boli ste už v kine na najnovšom diele Pixaru - Rodinka Úžasných? Ak áno, určite si zahrajte hernú verziu.

Animované filmy sú v súčasnosti veľmi populárne. A to nielen medzi deťmi, ale aj dospelými. Kreslené rozprávky na plátnach kín, ponúkajú nevšednú zábavu a patričnú dávku humoru, ktorý  osloví rôzne generácie. Určite väčšina z vás pozná vtipnú paródiu na klasické rozprávky s názvom Shrek a jej úspešné pokračovanie Shrek 2. Nezabudnuteľný je aj podmorský príbeh Hľadá sa Nemo. V týchto dňoch sa zaradil medzi kinohity ďalší animovaný titul THE  INCREDIBLES, u nás známy ako RODINKA ÚŽASNÝCH. A spolu s filmom, plným humoru a superhrdinov vychádza aj hra s rovnomenným názvom.

O čom to je? Film a vlastne aj herný produkt sleduje osudy superhrdinu a jeho najbližších, ktorí využívajú svoje jedinečné schopnosti v boji proti zlu. A to s patričným humorom a značnou dávkou nadhľadu. Viete si predstaviť superhrdinu na dôchodku? Producenti štúdia PIXAR určite áno. A svoju úsmevnú fantazmagóriu ponúkajú aj vám. Mnoho z toho, čo uvidíte na plátne, objavíte aj v hre. Buď ako priami aktéri, keď prevezmete úlohu niektorého člena rodiny Úžasných, alebo vďaka doplnkovým filmovým sekvenciám.

Bolo to na konci 60-tych rokoch, keď superhrdinou postihla katastrofa. Za zničené veci pri ich odvážny skutkoch boli postavení pred súd a oslobodení len v prípade, že sa vzdali svojej tajnej identity a odlišli do výslužby. To ešte vtedy nevedeli, kto za tým všetkým stojí... O niekoľko rokov neskôr začína váš príbeh.

Rodinka Úžasných
Rodinka Úžasných
Rodinka Úžasných

Ako to funguje? Celkom dobre. Hráč sa postupne ocitne v tele všetkých charakterov nevšednej famílie. Likviduje nepriateľov a zdoláva nástrahy, ktoré sa mu stavajú do cesty. Základné funkcie sú pre všetky postavy rovnaké. Chôdza, skok, prikrčenie, úder, akcia. Pomocou myši alebo kláves sa upravuje aj pohľad kamery, podľa uváženia hráča. Každý jedinec má svoje osobité prednosti a špeciálny pohyb/útok Úžasných. Otec, hlava rodiny je silný a dominantný. Rozdáva nepríjemné údery a dokáže spôsobiť  poriadnu ranu, ktorá rýchle vyradí súpera, alebo zničí pevný objekt. V postupe mu nezabráni ani priepasť, ani mohutná prekážka. Čo sa dá, preskočí a prelezie a čo nie, jednoducho odvalí preč. Mama je nemierne pružná a flexibilná, akoby bola z gumy. Jej predlžujúce sa ramená bez problémov zachytia lietajúceho  nepriateľa. Dobre poslúžia aj ako laná, ktorými sa zachytí a prenesie cez prekážku, alebo dosiahne vyvýšený cieľ. Blond potomok, školák-nezbedník je nesmierne rýchly. Musí si dávať pozor, aby pri predbiehaní rýchlo idúceho auta nespôsobil haváriu a problémy v doprave. Školský autobus je v porovnaní s ním iba krívajúci slimák. Najmenší zo supermanov, využíva  superochranu,  takže rodičia nemusia mať obavy o jeho bezpečnosť.

RODINKA ÚŽASNÝCH nie je obyčajná hopsačka, kde stačí prostoducho preskakovať jamy, šplhať po lanách, alebo rímsach a občas niekomu dať ranu do zubov. V hre musíte využívať svoju šikovnosť, ale aj trochu logiky, aby ste zdolali niektoré problémy a postúpili ďalej. Ale nemusíte mať obavy, že by sa vám od rozmýšľania parilo z hlavy. Tento titul je predovšetkým o dobrej zábave, pre deti, ale aj pokročilých hráčov. Pri postupe  treba často prepínať spínače, alebo iným spôsobom deaktivovať rôzne pasce a nepríjemné prekážky. Niekedy je riešenie jednoduché, inokedy treba vyvinúť väčšie úsilie. Napríklad nebezpečné elektrické pole sa môže dať obísť, preskočiť, alebo zrušiť dobre mierenými hodmi. Ideálnym vrhacím prostriedkom sú dotieraví nepriatelia.

Niektoré postupové metódy sú dosť svojské a humorné. Celkom ma pobavila transportná metóda silou disponujúceho otca. Stačilo sa postaviť pod pružnú palmu poriadne ju potiahnuť a pustiť. Superhrdina ako vystrelený z katapultu preletel cez roklinu a úspešne sa dostal na nedostupnú vyvýšeninu. Podobných nápadov a vtipných doplnkov tu nájdete viac. Misie nie sú veľmi dlhé, ale ani prikrátke. Povedal by som, tak akurát. Okrem automatického a vlastného ukladania pozícií, je tu ešte jeden pozitívny fakt. Po nevydarených pokusoch a strate všetkých životov je hráč vrátený len na začiatok kratšieho úseku, nie celej misie. Počas potuliek často objavíte bonusové predmety. Potom si môžete v menu prezerať galériu, kde nájdete zaujímavosti o hre, alebo filme. Nechýba zoznam  videosekvencí z filmu, ktoré sa hráčovi ukážu a sprístupnia pri postupe do ďalších úrovní.

Rodinka Úžasných
Rodinka Úžasných
Rodinka Úžasných

Výrazným plusom projektu je preklad do SLOVENSKÉHO JAZYKA. A to si myslím, že stojí za pozornosť. Navyše -a to už by chcelo fanfáry- hra obsahuje aj kvalitný dabing v podaní  profesionálnych slovenských hercov! Vďaka tejto skutočnosti sa pri RODINKE ÚŽASNÝCH bude každý našinec cítiť ako doma. Ocenia to predovšetkým mladší hráči, ale potešia sa určite všetci. POZOR! Teraz musím upozorniť aj na jeden nepríjemný fakt, ktorý pravdepodobne súvisí s lokalizáciou. Slovenská "originálka“ obsahuje na prvý pohľad neviditeľnú, ale vážnu chybu. Nedajú sa v nej ukladať pozície. Pri ukladaní hry naskočí upozornenie, že máte málo miesta na disku, a to aj v prípade, že to nie je pravda.  Aby ste predišli tomuto trpkému zážitku, OKAMŽITE SI STIAHNITE PATCH (OPRAVNÝ DOPLNOK K HRE) NA STRÁNKE WWW.CD PROJEKT.CZ .

Grafika je roztomilá a veľmi flexibilná. 3D prostredie a komixové postavičky vyzerajú príjemne a určite si ich rýchlo obľúbite. Práca kamery, ako som už vyššie spomenul, je podriadená požiadavkám hráča, takže len výnimočne dochádza k neprehľadným situáciám. Na rozhýbanie hry vám postačí 800Mhz procesor, 256 MB RAM a 32MB karta z rady GeForce alebo ATI  RADEON. Optimum je 1500Mhz  procesor a 512 MB RAM.

Rodinka Úžasných
Rodinka Úžasných
Rodinka Úžasných

Priatelia dobrej a nenáročnej zábavy, zbystrite pozornosť. Ponúka sa vám nový  herný titul, motivovaný humorným filmom. Určite neurobí hanbu svojmu podkladu. Skôr naopak. Je to roztomilý a vtipný doplnok k animovanému kinohitu. Prezentuje sa výbornou 3D grafikou, skvelou hrateľnosťou a slovenským dabingom, ktorý dopadol na jednotku. Hra poteší menších, ale aj väčších hráčov. Je zrejmé, že autori sa snažili vytvoriť slušný titul, ktorý nestojí len na popularite filmovej predlohy, ale má aj svoje osobitosti a kvality. Vyskúšajte a myslím, že budete celkom milo prekvapení. Tento pozoruhodný titul, môžete s trochou šťastia získať aj výhrou v našej súťaži.

napísal uni 2.12.2004
8.0
RODINKA ÚŽASNÝCH