CREATURE CONFLICT VOJNY KLANOV

CREATURE CONFLICT VOJNY KLANOV

6.8

Creature Conflict je netradičná hra, kde po vzore Worms proti sebe bojujú klany zvierat.

Máte radi zvieratká? Nemyslím na tanieri. Pýtam sa, či máte pozitívny vzťah k obyvateľom živočíšnej ríše. Nová hra Creature Conflict Vojny Klanov je totiž celá o zvieratkách. Tentoraz sa nejedná o žiadnu mierumilovnú simuláciu parku, ani o klasickú poľovačku, kde fúzatý lovec strieľa jelene. Výstrely a naháňačka tu síce nechýbajú, ale v tomto prípade stoja proti sebe výlučne zvierací protivníci.

Creature Conflict môžeme charakterizovať ako akčnú hru so strategickými prvkami. Úloha hráča je vlastne jednoduchá, aj keď nie jednoducho dosiahnuteľná - eliminovať nepriateľov a všetky opozičné tímy. Na výber sú štyri (spočiatku tri) zvieracie družstvá, ktoré spolu bojujú na život a na smrť. Po voľbe tímu nasleduje výzbroj, prípadne nábor nových členov, potom nasledujú samotné boje.

V každom klane sa zoskupujú výlučne príbuzné živočíchy. Je ich niekoľko druhov, napr. v skupine psovitých šeliem nájdete vlka, kojota a hyenu. Klany sa líšia nielen zložením, ale aj základnými danosťami a výdržou. Povedzme opice nedokážu plávať a vstup do vody pre ne znamená istú smrť, ale vedia lepšie skákať ako členovia ostatných tímov. Aj jednotlivé druhy v skupine sa vyznačujú rozdielmi. Sú rôzne fyzicky zdatné a pohybujú sa inou rýchlosťou.
Všetky tieto fakty treba brať do úvahy pri výbere klanu a jeho členov, lebo môžu mať zásadný vplyv na priebeh hry. V hre môžu proti sebe stáť dva až štyri tímy v počte do osem členov.

Creature Conflict Vojny klanov
Creature Conflict Vojny klanov
Creature Conflict Vojny klanov

V kampani prebiehajú pohyby a útoky v ťahovom režime. To znamená, že postupne sa striedajú členovia všetkých tímov a po vyčerpaní akcií sa celý proces opakuje odznova. Narozdiel od iných hier, fungujúcich na podobnom základe, je tu situácia sťažená časovým limitom. Obvykle je to tridsať sekúnd, počas ktorých hráč môže vykonať obmedzený počet útokov a zbytok času smie využiť na presun v teréne.

Povrch, kde sa odohrávajú súboje pokrývajú jednoduché budovy, stromy, drevené a kamenné bariéry. Všetky doplnky majú svoj význam a nie sú len bežnou dekoráciou. Pri stretnutiach s protivníkom často poslúžia ako vhodná skrýša, alebo ochrana pred ničivým útokom. Presun v teréne je sťažený riekami alebo inými vodnými či pevnými prekážkami, najčastejšie oplotením. Nachádza sa tu aj množstvo objektov, ktoré uľahčujú ďalší postup. Katapulty dokážu v krátkom okamihu premiestniť vybraného jedinca o značný kus cesty ďalej. Niekedy je to jediný spôsob, ako sa dostať do určenej lokality. Liečivé totemy pomáhajú príslušným druhom doplniť zdravie. V teréne sa často nachádzajú aj teleportačné brány, ktoré je treba najprv aktivovať pomocou spínača. Všetky spomínané zložky dohromady vytvárajú pomyselné arény, rozložené po guľatom povrchu šestnástich planét. Je to veľmi zaujímavé riešenie, ktoré bolo prvýkrát použité v hre Popolous.

Kreatúry likvidujú protivníkov jednoduchými zbraňami na blízko, alebo pomocou vyspelej bojovej techniky na diaľku. To znamená, že sa podrezávajú nožmi, bijú kladivom a bejzbolovou pálkou, ale aj ostreľujú samopalom, raketometom a granátmi. Účinnosť a dostrel zbraní sa líši a podľa toho je určená aj nákupná cena pred vstupom na bojisko. Rozdiel je aj v počte možných použití na jedno kolo, kým kladivo s nízkou útočnou silou je možné použiť až päťkrát pri každom útoku, samopal je limitovaný jedinou dávkou. Celkovo je k dispozícii viac, ako tridsať všestranných zbraní. Členovia klanov si môžu dočasne vylepšovať vlastnosti a nadobudnúť nové prostriedky po získaní špeciálnych predmetov roztrúsených v krajine. Sú to klasické lekárničky, urýchľovače pohybu  a doplnky na zvýšenie sily. Nájdu sa aj unikátne veci, ako výstroj na lietanie, alebo kamufláž, ktorá zatají  svojho majiteľa pred zrakom súperov.

Náplň misií je v konečnom dôsledku stále tá istá, odstrániť všetkých protivníkov. Občas sa vyskytnú spestrujúce úlohy, ako likvidácia totemov alebo preniknutie na dané územie, ale napokon to takmer vždy skončí pohrebom opozičného klanu. Hra je nepopierateľne inšpirovaná populárnou sériou Worms. Narozdiel od rozkošných červíkov, potýčky komixových kreatúr sú dosť rozťahané a postupne otupujú záujem hráča. Aj zdĺhavé potulky po rozľahlých a plastických planétach sú bariérou, ktorá bráni dynamickému priebehu hry. Je zrejmé, že maďarský klon je na výrazne nižšej úrovni ako jeho legendárna predloha.

Creature Conflict Vojny klanov
Creature Conflict Vojny klanov
Creature Conflict Vojny klanov

Pri streľbe je výhodné použiť pohľad z prvej osoby, kde sa dá dobre zamerať cieľ a hráč má lepší prehľad o situácii v blízkom okolí. Je tu aj ďalšia praktická možnosť, pozrieť sa na situáciu z väčšej vzdialenosti. Hráč má povrch celej planéty ako na dlani. Ľahšie zistí polohu súperových a svojich zvierat a naplánuje ďalší postup. Keďže bojové územie je naozaj rozľahlé, tento pohľad aspoň čiastočne uľahčí prehľad o celkovej situácii.

Vo voľnej hre a v multiplayeri sa vyskytujú ďalšie možnosti a nové doplnky, ktoré robia titul atraktívnejším a udržujú hráčsku pozornosť. Samozrejme, že nechýba klasický boj, kde treba zlikvidovať všetko nežiadúce. Potom je tu obdoba známeho doplnku "Capture the flag“, až na to, že tu sa hráči nesnažia získať zástavu, ale nepriateľský totem. Ďalšou možnosťou je poraziť súpera pri zbieraní zlata. Bohatší vyhráva. Inou alternatívou je bitka, kde treba vyšachovať súpera obsadením všetkých strategických pozícií. Všetky typy hier je možné absolvovať v štyroch rôznych pohybových módoch. Líšia sa v postupe členov a rozdiely sú aj v časových intervaloch a dynamickosti hry. Multiplayer je k dispozícii po lokálnej sieti, ale aj na internete.

Grafické spracovanie je dosť netradičné. Prostredie má komixový nádych, ale postavičky sú cell-shadované. Hra by dostala iný rozmer, keby sa použil aj na prostredie cell-shade. O tom, že je hra ponímaná veľmi vtipne svedčia nielen humorné animácie a roztomilé zjavy po zuby ozbrojených zvierat, ale aj ich mená. Tequila Ninja, Funky Sandra, Samurai Will, to je len zlomok názvoslovia, s ktorým sa v hre stretnete. Aj pri použití niektorých svojských zbraní sa zrejme pousmejete. Zvuky sú dostatočné a celkovú atmosféru dopĺňa štýlová hudba, vhodná k tomuto ľahkovážnemu titulu. V každom prípade hra má isté nároky, takže nezaškodí mať aspoň 1Ghz procesor, 256 MB RAM a 64 MB grafickú kartu. Creature Conflict je u nás dostupný v praktickej českej verzii, takže s orientáciou v hre zrejme nebudú žiadne problémy.

Creature Conflict Vojny klanov
Creature Conflict Vojny klanov
Creature Conflict Vojny klanov

Creature Conflict Vojny klanov je hlavne grafickým spracovaním nevšedná hra. Čo sa týka zábavnosti, má šancu zaujať predovšetkým mladších a menej náročných hráčov. Širšie možnosti ponúka najmä v hre pre viacerých hráčov a tu má šancu naplno zaujať. Ak ste fanúšikmi nestarnúcich titulov Worms, je veľmi reálne, že aj vás si získajú súboje po sieti so živým protivníkom, hoci červíky majú jednoznačne navrch. Nová hra nie je síce nič, z čoho by ste padli na zadok, ale vhodne poslúži na spestrenie chvíľ, kým sa objaví nejaký atraktívnejší titul.

napísal uni 31.1.2005
6.8
CREATURE CONFLICT VOJNY KLANOV