IN COLD BLOOD |
IN COLD BLOOD |
Volám sa John. John Cord. Som Agentom Britského kráľovstva. Mal som prešetriť záhadné zmiznutie môjho kámoša agenta Scott-a Keiffer-a. Posledné stopy vedú do Ruska konkrétne do štátu Volgia. Scott mal získať informácie o uránovej bani, ktorá mala byť len zásterkou niečoho nekalého a samozvoleného prezidenta Nagarov-a. Tak som sa zbalil a odletel, jeden malý výlet do ruska nezaškodí. Vo Volgii ma už čakal Gregor Kostov veliteľ hnutia VFF. Ako sa ukázalo táto skupina ľuďí bojuje proti Nagarovovi. Za pomoci Gregora som sa dostal do bane. Potom nasledovali už len samé prekvapenia. Baňa to síce bola, ale neťažil sa tu urán, ale záhadná látka Nephelin, ktorá pri vhodnom chemickom spracovní dokáže divy, je supravodivá, odolná ... proste dokonalá látka na spestrenie života. V bani pracoval tým vyskumníkov pod vedením profesora Tolstov-a. Ten ako posledný videl Kieffer-a. Scott mu sľúbil, že mu nájde dcéru Alexandru, ktorú mu uniesol Nagarov. Tolstov nemôže nič robiť iba viesť výskum ďalej, ináč jemu a jeho dcére hrozí smrť. V stuchnutej štole som našiel ležať nehybné telo, bolo Scottove. Nagarov je celkom milý človek prahnúci po pomste. Chce za pomoci tri-nefelínu získať späť hranice, ktoré kedisi patrilo Volgii dnes patria Číne. S pomocou nefelínovej technológie vytvorí superpočítač pomocou neho crackne čínske a americké vojenské počitače a vytvorí ilúziu napadnutia. Na mori sa objavia ponorky loďstvo, ktoré neexistujú. A ako bonbónik pridá zopár hlavíc vyslaných na Čínu, vojna môže začať, ale ešte ste tu vy ! Z jednoduchécho zmiznutia sa nám vykľul celkom zapeklitý prípad.
|
|
|
Po pekne dlhej dobe sa k nám dostáva ďalšia adventúrka od tvorcov legendárnych Broken Swordov týmu Revolution. No, vcelku to nie je adventúra, z veľkej časti sa jedná o akčnú hru videnú z pohľadu tretej osoby dopĺňanú adventurovskými prvkami. Po vzhliadnutí zmeteného intra, v ktorom Corda mučí Nagarov a jeho poskok Lukyan a akejsi spleti myšlienok začínate pred Baňov. Príbeh je rozdelený do deviatich misií, na ktoré vás vysiela blonďatá Alpha mozog britskej inteligencie (blondína a mozog ?). Príbeh jej akýmsi pohľadom do minulosti spojený s hraním v prítomnosti (znie to zmetene, vlastne), napríklad keď sa stane, že Corda zabijú ozve sa jeho hlas „Muselo sa to stať inak“ a potom už len známe Game Over a Load. Pohybujete sa po predrenderovaných backgroundoch, ktoré nevyzerajú celkom mŕtvo, sem tam sa niečo pohne, ťažný stroj sa hýbe, z komínov sa valý dym atď. ICB možno prirovnať k Resident Evil alebo sérii Alone In The Dark, pozadia renderované, postavy polygónové. Na grafiku sa celkom dobre pozerá, len hra by mohla podporovať aj vyššie rozlíšenie ako 640 x 480. Pravdepodobne sa jedná o konverziu z konzol, čo si odnieslo aj ovládanie postavy (žiadne point`n`click), smerové šípky na pohyb jedna klávesa na interakciu s prostredím, jedna na beh, ovládanie zbrane a jedna na prístup do Remory (ovládanie mi dosť pripomína Metal Gear Solid). Mne ovládanie nevadilo a kto namieta môže si klávesy predefinovať. Predmetov, ktoré v hre použijete nie je veľa, ich hľadanie uľahčuje otáčanie vami ovládanej postavy smerom k predmetu, postave, terminálu. Navyše predmety, ktoré sú v diaľke žiaria hviezdičkou, akú ste mali možnosť vidieť pred filmom pre dospelých. Ani problémy ktoré na nás autori nachystali nie sú nijako ťažké, su perfektne vyvážené. Niekde stačí nalogovanie do terminálu (to budete robiť dosť často) a otvoriť dvere, inde použiť predmet z invertára.
|
|
|
Nenarazil som ani na jeden nelogický problém až na jeden čo možno ani nelogický nie je, ale na ňom som zamrzol. Bol som v miestnosti, v ktorej bola roboticka ruka prenášajuca barely a práve taký barel spadol na výťah, ktorým ste sa museli dostať nahor. Bol tu terminál, ktorý nefunguval a dvaja technici. Tý len sucho povedali, že oni s tým nemôžu nič robiť a terminál nemôžu opraviť. V tejto obrazovke som skúsil použiť metódu všetko na všetko a nič, ani vyhrážanie technikmi nepohlo, tak som ich jednoducho xcel zmlátiť a nedopatrením som sa zle otočil a praštil som do terminálu a on naskočil ? Napadlo by vás to ? Misie, ktoré máte riešiť su rozmanité infiltrácia rafinérie, uploadnutie vírusu, najdenie a deaktivovanie bomby v časovom limite až po finále odstavenie samotného Nagarova. K špionážnej atmosfére prispieva aj hudba, ktorú ani nevnímate, ale keď ide do tuhého tak to chlapci z Lodýnskeho orchestru roztočia. Príjemná hudba hrá keď sa vám niečo podarí naopak keď sa zakrádate graduje až do víťazného konca. A aby ste sa cítili naozajstým agentom máte hodinky REMORA. Čo je malý počitač, v ktorom máte všetky informácie, ktoré skutočný agent potrebuje. Do databázy sa zapisujú profily dôležitých postáv, k lepšej orientácii v teréne prispieva mapa s údajmi o polohe nepriateľov a IR Link čo je akýsi hackerský nastroj, s ktorým sa môžete nalogovať do terminálov. Dej je dopĺňaný vkusnými FMV sekvenciami a poháňa vás dopredu, jednoducho vás nepustí až kým hru nedorazíte do konca. V hre sa k vám pripoja aj iné postavy (nemožno ich ovládať), vodca VFF Kostov a čínska agentka Chi-Ling Cheung, ktorá vám zachráni život
|
|
|
Tieto postavy vás budú podporovať v strelbe na vojakov (prakticky stretávate sa len s jedným druhom čo je možno aj nedostatok, rozmanitosť nezaškodí), ale je tu výnimka a to mechanický robot Spectre. Čo je 410kg tažký Nagarov bodyguard, odstránenie tejto kopy šrotu vám zdvihne adrenalín, keď vás bude nahánať po chodbách plných na kusy roztrhaných vojakov (proste idylka). ICB je vynikajúci kúsok, ktorému nemožno nič vytknúť, možno keby podporovala vyššie rozlíšenia a bola o trochu dlhšia, 9hodín je málo nemyslíte ?, nemožnosť zapnúť si titulky v animáciách aj keď angličtina je zrozumiteľná.
Podarí sa Cordovi zachrániť Volgiu od Nagarova vyslobodí Alexandru a zabráni tretej svetovej vojne ?
PS : Nezabudnite na technikov možete tasiť zbraň a vyhrážať sa im.