COLIN MCRAE RALLY 2005

COLIN MCRAE RALLY 2005

8.5

Po úspechu na konzolách a PC sa dostala séria Colin McRae aj na N-Gage a nestratila ani trochu zo svojej hrateľnosti.

Recenzia na Mobil verziu

Po úspechu na konzolách a PC sa minulý rok dostala séria Colin McRae Rally aj na N-Gage a nestratila ani trochu zo svojej hrateľnosti. Síce je samozrejme v menšom a menej detailnom formáte, ale stále je to tá kvalita, na ktorú sme zvyknutí.  Takže ak si teraz chcete jazdiť rally aj vo vlaku, autobuse alebo v posteli, máte tú možnosť.

Hra ponúkne bežné možnosti rally hier a teda šampionát so sériou rally závodov, kde sa budete snažiť víťaziť a postupovať, nechýbajú samostatné trate a samostatné rally na ľubovoľnom vozidle a na N-Gage nesmie chýbať ani multiplayer cez Bluetooth a cez N-Gage Arenu. Celkovo hra ponúka širokú ponuku 12 áut (klasiky ako Subaru Impreza WRX, Citroen Xsara, VW Golf, Audi A3, Peugeot 206 medzi nimi nechýbajú), kde máte šesť z nich odomknutých od začiatku a ďalších šesť si odomykáte prechádzaním šampionátu. Ten sa rozprestiera v 8 krajinách na 64 tratiach.

V prostrediach tu prejdete všetko od zelených plání, cez púštne oblasti až po zasnežené lesné cestičky. Samozrejme na rôznych terénoch a v rôznych počasiach sa rôzne správajú jednotlivé autá. Rovnako záleží aj od pneumatík a nastavenia vozidla. Nastavenia tu budú rozsiahle od nastavenia prevodov, cez brzdy, motor, citlivosť točenia a ďalšie, väčšinou však bude vašou prácou opravovať časti auta, ktoré si pri pretekoch poškodíte (napríklad výfuk, elektroniku, osi,prevodovka, turbo, tlmiče, diferencial, brzdy...). Vždy na to máte len obmedzený čas, takže, ak počas pretekov veľa búrate, môže sa stať, že v hre medzi etapami nestihnete auto opraviť a na ďalší pretek pôjdete s poškodeným vozom. Ostáva vám teda vybraťa a opravovať to čo je dôležité, a čo má najväčší dopad na výkon. Väčšina poškodení sa výrazne prejaví na ovládaní a rýchlosti auta.

Colin McRae Rally 2005
Colin McRae Rally 2005
Colin McRae Rally 2005

Síce fyzika tu nie je až taká detailná ako v konzolových a PC verziách, ale auto má svoje charakteristické správanie a budete mať čo robiť, aby ste ho udržali na ceste. Určite nečakajte arkádové ovládanie a vyberanie zákrut plným plynom ala Sega Rally. V okolí trate nie ste obmedzený zábradliami a ľahko sa môže stať, že vybehnete a omotáte sa okolo nejakého stromu. Čo vás výrazne spomalí a možno privodí aj závažnejšie poškodenie.  V hre nechýba zápal súťaživosti, kde nepriatelia sú dosť dobrí, dobiehajú vás alebo predbiehajú vo finálnom hodnotení a vy sa musíte snažiť byť lepší, aby ste vyhrali celý šampionát.

Grafika je v hre pekná a hlavne rýchla. Síce detaily sú samozrejme obmedzené rozmermi displeja, ale stále si na autách môžete všímať napríklad otvárajúce sa dvere, rozbité sklá, pokrivené plechy, nárazníky, nesvietiace svetlá.  Poteší kvalitná kamera ktorá sa dynamicky nakláňa podľa auta a povrchu čím celá hra pôsobí živo. Život dotvárajú rozmanité scenérie s domčekmi a farmami v okolí, kde-tu človiečik a hlavne lesy, lúky, bralá. Autori pridali aj pár efektov počasia a prostredia ako prach spod kolies alebo dym z výfuku. Engine si Ideaworks od svojej prvej hry na N-Gage Tomb Raidera vylepšili a aj skvalitnili, síce sa nechytá na Ashena, ale je už na vyššej úrovni a hlavne má vysoke framerate. Potešia aj replaye a zo zvukovej stránky aj hlas koopilota a realistický zvuk motora a pneumatík. Z grafiky tu nechali dokonca rovnaké mierne neprehľadné menu ako mali konzolové a PC hry.

Multiplayer si užijete v dvoch podobách či už čisto zapisovanie rekordov na N-Gage Arenu,  a porovnávanie časov v jednotlivých pretekoch, alebo simultanne závody cez Bluetooth kde sa hráči (maximálne dvaja) pripoja naraz na jednu trať a pretekajú sa, búrajú do seba a snažia sa skončiť prví. Nie je to síce pravý štýl rally závodov ale je zábavný.

Colin McRae Rally 2005
Colin McRae Rally 2005
Colin McRae Rally 2005

Celkovo veľmi kvalitná závodná záležitosť. Nedá sa porovnávať so slabým Sega Rally, ale má veľkú konkurenciu v Asphalte, ten je však viac undergroundovo a arkádovo zameraný. Toto je čisté rally a určite osloví svojich prívržencov. Ostáva sa nám už len tešiť na tohtoročnú verziu (dúfajme že bude aj pre N-gage).

napísal saver 8.4.2005
8.5
COLIN MCRAE RALLY 2005