Po dlhšej dobe k nám dorazila hra, ktorá je čistokrvnou point`n`click adventúrou využívajúc statické predrenderované obrazovky (ala Atlantis) a volného pohľadu v nich. Dracula 2 The last Sanctuary príbehovo nadväzuje na koniec predchádzajúceho diela Dracula: Resurrection firmy Dreamcatcher Interactive.Celý dej sa odohráva v Londýne začiatkom 20.storočia a vrcholí opäť v transylvánii. Vy ako Jonathan Harker máte za ulóhu vypátrať Drakulovu svätyňu a nasledne ho odstrániť. Začínate v bývalom útočisku v londýne pri vile Carfax. Napriek tomu, že vila je v otrasnom stave je neskutočne dobre strážená Drakulovými prisluhovačmi.
Hra je okorenená aj akčnými scénami, v ktorých strielate do upírých nepriateľov. Takýchto scén v hre veľa nenájdete, strieľate buď z kuše alebo pištole. Profesor Seward našiel spôsob ako účinky munície z násobiť, strelivo musí byť upravené kokteljom z cesnakového extraktu a upírej krvi. Takto upravené naboje putujú priamo do srdca nepriateľa. Akčné scény nie sú nijako zložité, dajú sa predvídať, ale niektoré vás doslova
prikujú k stoličke. Keď za vami vyrazí dvere vlkodlak a začne zúrivo vrčať, určite mi dáte za pravdu. Nepriatelia neútočia, ale máte niekoľko sekúnd na zabitie príšery alebo vyriešenie problému. Ale pokým sa nedostanete k Sewardovmu receptu musíte sa zaobísť aj s obyčajnými slnečnými lúčmi alebo osikovým kolom a krížom.
Keď som sa po preskúmaní vily vrátil k profesorovi, Mina tam už nebola. Drakula mi zanechal odkaz aby som sa mu nemiešal do cesty, inak ma zabije. Napriek všetkým vyhrážkam som sa odvážil pokračovať vo vyšetrovaní.
Lokácie, ktorými prechádzate sú rozmanité, zavítate do spomínanej vily, kina Styx (v preklade rieka smrti, ktorá tečie pod kinom) a napokon do transylvánie a to do Draculovho hradu a podzemia. Budete sa túlať krásnymi interiérmi kina, zničenej, ale zachovalej vily, temného hradu a v neposlednom rade stuchnutými stokami, vodou zaplavenými chodbami a tajomstvom opradeného cintorína. Puzzle, ktoré pre nás autori pripravili su perfektne vyvážené, balancujú niekde medzi detsky jednudochými a ukrutne tuhými. Obtiažnosť
hry sa stupňuje a vyvrcholí v Drakulovom podzemí. Našťastie máte pri sebe profesorov a Drakulov denník, informácie z nich sú veľmi užitočné a pomocou nich vyriešite aj to čo je na prvý pohľad neriešiteľné. Obtiažnosť zvyšuje aj absencia titulkov, ktorá môže niektorých odradiť, rozhovory nie sú až tak dôležité, ale ujde vám podstata príbehu. V animáciách, ktoré máte počas hry vystupujú realisticky vymodelované postavy, rozpohybované pomocou technológie motion capturing. Mimika tvári zodpovedá chrakteru a danej situácii, tošku umelo na mňa pôsobila chôdza hlavného hrdinu a pohyby úst počas rozhovoru. Predmetov, ktoré budete mať možnosť použiť je veľký počet (autori uvádzajú až 100, ale ja som ich nerátal ?). Skvelú a temnú atmosféru nedotvára len prostredie, o ktorom sme si už povedali, ale aj rôzne zvukové efekty, škreky, výkriky stratených duší, tlkot srdca, kvapkajúca voda. Možno sa niektorý pýtate: „A kde je hudba?“. Toto je prvá hra, ktorú som hral a nemala hudobný doprovod, nieže by jej to škodilo, ale naopak umožňuje vám sa bližšie stotožniť s Jonathanom a precítiť atmosféru čo najhlbšie. Grafika beží iba v jednom rozlíšení, keď si, ale predstavíme koľko by zaberala keby sa každá scéna vyrenderovala v niekolkých rozlíšeniach tak by nebola na dvoch CD. Na obrázkoch je viditeľná kompresia, ale pri pohybe myšov sa stráca.V hre sa objavujú rôzne vynálezy, telefón, zariadenie podobné gramofónu a jeden z najzaujímavejši, detektor upírov.
Odporúčam hrať túto hru v noci, keď za oknami sa valí hustá hmla, so zvukom na štyroch reproduktoroch, sami pocítite ako sa musel Jonathan cítiť keď prechádzal smradľavým kanálom.
Z hmly vystúpila postava v dlhom plášti. Blesk preťal oblohu a ožiaril zlomyselný pohľad starca. Po plecia siahajúce šedé vlasy sa vlnily v rytme vetra. Na rukách si odnášal krásnu ženu, Minu. Položil ju do koča a popohnal kone. Odvádzal si ju na poslednú cestu.