WALL-E

WALL-E

7.0

Viete si predstaviť, že upratovačka zachráni Zem? Nie? No a čo takto upratovací robot, má podľa vás väčšie šance?

Predstavte si, že vašou jedinou úlohou celú svoju existenciu by bolo len upratovanie, upratovanie, upratovanie a zase len upratovanie. Ešte k tomu úplne sám na opustenej planéte plnej odpadkov, v zabudnutí, celé stáročia bez akejkoľvek spoločnosti. Myslíte si, tak to musí byť riadna nuda! Opak je ale pravdou.

V
ždy je nejaký priestor pre zábavu, pre dobrodružstvo či dokonca hrdinstvá. Tento priestor si našli aj autori z THQ s ich malým, šikovným a roztomilým robotíkom Wall-E. Porozprávajú vám príbeh o jednom z miliónov robotov, ktorí zostali na planéte Zem ako upratovacia čata, zatiaľ čo zbytok ľudstva odletel do bezpečia vesmíru. Zem je už po dlhú dobu neobývateľná práve kvôli neuveriteľnému zamoreniu odpadkami. A tak sa to všetko vlastne začína, upratovaním toho najväčšieho bordelu, aký ste kedy videli.

Samozrejme, najprv sa naučíte, ako svojho robota používať, pričom rýchlo už v šikovnom tutoriáli zistíte, akou silnou zbraňou ste proti neporiadku. Avšak hneď ako objavíte schopnosť robota používať laser pochopíte, že odpadky nebudú vašim jediným nepriateľom. Hneď, ako sa zžijete so svojím miláčikom, vás postihne pohroma, obrovská búrka ničiaca všetko, čo jej príde do cesty. Úkryt je neďaleko a tak sa začína váš prvý závod o prežitie. Závod aj preto, lebo veľa misií budete hrať akoby v závodnom móde, kedy bude vašou jedinou úlohou čo najrýchlejšie prefrčať cez trať, pozbierať popri tom čo najviac debničiek ich rozbíjaním či rozstreľovaním a prípadne sa vyhýbať prekážkam, či využívať rôzne plošinky vo svoj prospech na skracovanie trate.

Wall-E

Po nájdení predmetu uvidíte peknú animáciu.
Wall-E

Výbušné kocky pre problémové brány.
Wall-E

Plošinky, plošinky, plošinky...

Útekom sa na začiatku dostanete do úkrytu pred búrkou, ale nanešťastie úplne sám. Napriek tomu ostanete verný svojej úlohe a dennodenne budete chodiť zo svojho úkrytu plniť úlohu, pre ktorú ste boli stvorený, upratovanie až do momentu, kedy neuvidíte ďalšieho preživšieho robota po ničivej búrke. Ten je však ďaleko a tak sa budete musieť k nemu dostať cez zničené budovy, staveniská, skládky odpadkov a podobné prostredia zamorenej Zeme.

Samozrejme, v ceste vám budú stáť rozličné prekážky a na ich prekonanie budete potrebovať neraz pohnúť nielen plošinkami, ale aj rozumom. Nečakajte však zložité logické hádanky či náročné puzzle úlohy, ale skôr príjemnú výzvu pre skôr narodených hráčov. Čaká vás behanie po plošinkách, skákanie, podliezanie, spúšťanie rôznych zariadení pomocou hodu odpadkovej kocky do tlačidiel (tú si rýchlo vylisujete na všade prítomnej hromade odpadkov), prípadne používanie špeciálnych výbušných či magnetických kociek na rôzne špecifické účely. To však nie je všetko a vaše mozgové závity i pamäť odskúšajú aj rôzne minihry pri odomykaní zámkov či obchádzaní bezpečnostných systémov. Toto hackovanie sa zakaždým mení s tým, že väčšinou spočívajú v zopakovaný ukážky farebného kódu či jeho vyťukania podľa predlohy a podobne, čiže naozaj nič náročné.

Čo však už môže byť občas menšou výzvou, sú rôzne naháňačky alebo vyššie spomenuté závody, prípadne lietajúce misie. Neskôr akcia naberá na obrátkach a tak začnete aktívne využívať aj svoje laserové delo. Nebude sa vám hodiť len na ochranu proti lietajúcim zabudnutým odpadkom vo vesmíre, ale aj proti doterným strážiacim robotom na obrovskej vesmírnej lodi Axiom, či voči iným nebezpečným robotom.

Wall-E

Preskakovačka po zborenom moste.
Wall-E

Prenasledovanie Evy.
Wall-E

Divoká jazda po smetiskách.

Jednoducho hladina zábavy je stále udržovaná nielen zaujímavými úlohami, ale aj stále sa meniacimi typmi úrovní s odlišným gameplayom. Raz máte pocit, že hráte závodnú hru, inokedy zase, že hráte trojrozmernú plošinovku a niekedy zase logickú puzzle hru. Rozhodne to nie je na škodu, pretože keď vás už začína jeden typ pomaličky nudiť, hra sa posunie ďalej a zmení štýl hrania. Takto si vás stále drží pri monitore, čo je len dobre vzhľadom na občas sa objavujúci stereotyp. Neposúva sa ale len vďaka zmenám v gameplayi, ale aj vďaka príbehu.

Ten sa drží približne filmovej predlohy, takže ak ste videli film, viete čo bude v hre nasledovať. Pre tých čo film nevideli, je pripravených 27 levelov, počas ktorých prežijete zaujímavý príbeh malého robota plný zvratov a prekvapení. Dostanete sa na rôzne miesta i prostredia od odpadkami zamorenej Zeme, cez vesmír, až po útroby ultra modernej vesmírnej lode. Túto cestu ale neabsolvujete úplne sám, ale spoznáte aj jednu milú nerozlučnú kamarátku. Tá sa taktiež stane v niektorých chvíľach hrateľnou s úplne inými schopnosťami ako má Wall-E, takže nuda vás určite nečaká.

Celkovo sú prostredia dobre navrhnuté tak, aby vás nútili rozmýšľať, zároveň sú stále odlišné, takže nezačnú výtvarným spracovaním nudiť. Naopak, ich technické spracovanie rozhodne nedrží krok s dobou. Dokonca i v prípade, že si na grafické spracovanie moc nepotrpíte, vás v niektorých úrovniach bude dráždiť vyslovene zastarané spracovanie. Našťastie aspoň hudba a zvuky sú na tom o poznanie lepšie. Všetko známe motívy priamo z filmu plus v českej verzii veľmi dobrý dabing.

Wall-E

Otravný strážny robot doslúžil.
Wall-E

Hra dvoch hráčov vo vesmíre.
Wall-E

Splitscreen, kto nahrá viac bodov?

Na druhú stranu naozaj poteší možnosť zahrať si hru s viacerými hráčmi. Síce nemáte možnosť hrať online, ale to vám v momente ako objavíte možnosť hrať s kamarátmi pri jednom monitore prestane vadiť. Postupne ako prechádzate príbehom, sa vám odomykajú rôzne minihry, ktoré neskôr môžete hrať na jednej obrazovke, alebo na dvoch rozdelených v závislosti od typu misie. Niektoré minihry hráte systémom horúce kreslo a niektoré zase v splitscreene.

Toto bude jediný čas, kedy budete mať proti sebe schopnejšieho protivníka. Totiž umelá inteligencia robotov na lodi Axiom je naozaj nízka a v podstate reagujú veľmi predvídavo, jednoducho. Aj obtiažnosť je prispôsobená pre menej skúsených hráčov. Nahusto rozmiestnené savepointy, slušná dávka životov či časté miesta na ich dobitie pomocou solárnych panelov len potvrdzuje, že Wall-E je smerovaný pre tých najmenších. Samozrejme aj pre nich pripravili nejakú tú výzvu a tou je hľadanie špeciálnych ukrytých predmetov v jednotlivých leveloch. Zakaždým keď nejaký nájdete, budete odmenený peknou animáciou Wall-Eho, čo určite stojí za vašu zvýšenú pozornosť počas prechádzania úrovňami.

Či však prejdete všetkými úrovňami až na koniec príbehu a zachránite Zem bude záležať iba od vás, od vašich schopností, ale aj od vášho veku. Wall-E je totiž určený svojou hrateľnosťou i obtiažnosťou pre tých menších, ktorým možno nebude vadiť horšie technické spracovanie a snáď budú mať dostatok trpezlivosti s niekedy neposlušnou kamerou. Pre tých starších je to síce zaujímavá plošinovka s rôznymi druhmi úloh i jednoduchými hádankami, ale nič, čo by udržalo pozornosť na dostatočne dlhú dobu.

Wall-E

Prepínanie plošiniek.

Wall-E