PRIHLÁS

SHATTERED HORIZON

SHATTERED HORIZON

6.5

Vo vesmíre vás nikto nepočuje kričať

Recenzia

Futuremark, tvorca kvalitných benchmarkov, tentoraz zabŕdol do hier a ponúka netradičnú multiplayerovku. Môžeme povedať, že netradičnú, ale hneď musíme dodať, že aj obmedzenú. Shattered Horizon síce stojí len 20 euro, ale štyri mapy, dve strany, jeden model vojakov, jedna zbraň, žiadne upgrady, nie sú ani na úvodné spustenie práve najširšou ponukou. Na druhej strane nezabúdajme na hrateľnosť.

To je niečo, čo môže túto hru pekne podržať a pretlačiť, samozrejme za podmienok, že sa vytvorí komunita a obsah bude neustále pribúdať. Hrateľnosť v tomto prípade nie je obmedzená na old-gen pohyb po zemi, ale prechádza do skutočných troch rozmerov vo vesmíre a už nebude stačiť kryť si chrbát, ale prakticky celé okolie (nebolo to kedysi umožnené v Descent, to potom nie je až taký next-gen, pozn. Junker). Nepriateľ môže zaútočiť z hociktorého smeru. To si bude vyžadovať naučiť sa orientovať v novom rozmere, ovládať a rotovať svoj skafander, tak aby ste sa dostali tam, kam potrebujete. K tomu sa bude treba naučiť využívať svoju útočnú pušku na všetky typy bojov a tri typy granátov na väčšie taktizovanie.

Shattered Horizon
Shattered Horizon Mesiac bol zničený a vo vesmíre začína boj.
Mesiac bol zničený a vo vesmíre začína boj.


Shattered Horizon Hra ponúka sériu máp s nulovou gravitáciou.
Hra ponúka sériu máp s nulovou gravitáciou.


Shattered Horizon Dead (in) Space.
Dead (in) Space.





Obmedzeniami vesmírneho boja sa autori snažili dodať reálnosť svojej vízie roku 2050, kedy dve spoločnosti bojujú vo vesmíre o pozostatky vesmírneho rozmachu. Bolo to zničenie Mesiaca, ktoré všetko zastavilo a premenilo obežnú dráhu na veľké smetisko, kde chlapci teraz hľadajú svoje hračky. Konkrétne sa bude bojovať v štyroch lokalitách na obežnej dráhe Zeme, ako zničená vesmírna stanica IIS a tri asteroidové mapy Moondust, Arc a Flipside, kde sa dostanete do častí mesačných základní poletujúcich vo vesmíre. Každá má svoju dôležitosť pre jednu z bojujúcich strán, aj keď pre nás je dôležitosť len teoretická, keďže budeme buď hrať deathmatch a snažiť sa pozabíjať nepriateľov alebo budeme ochrániť alebo bojovať o kontrolu nad kontrolnými bodmi. Žiadnu väčšiu hĺbku alebo príbeh v Shattered Horizon nečakajte.

Každú mapu môže hrať 32 hráčov rozdelených do dvoch tímov. Mapy sú dostatočne veľké, aj keď vo vesmíre sa vzdialenosť ráta trochu inak ako na povrchu planét. Viditeľnosť je tu veľká, schovať sa tu dá jedine za asteroidy, alebo rôzne objekty, ktoré môžete rýchlo obletieť. Hlavne ide o šikovnosť a prehľad každého hráča. Budete sa musieť naučiť útočiť na blízko úderom zbrane, na stredné vzdialenosti bežnou streľbou a aj na diaľku zameraním si nepriateľov v ďalekohľade, kedy sa vám zbraň chová ako sniperka. K tomu su prirátajte tri typy granátov, ktoré sú druhou a nemenej dôležitou zbraňou. Budete mať  ICE granát vytvárajúci nepriehľadnú hmlu, EMP granát, ktorý znefunkční skafander a tlakový MPR dokáže odhodiť nepriateľa zo svojho krytu. Keď sa toto všetko naučíte vhodne kombinovať, čoskoro sa vesmír zmení na more plávajúcich mŕtvol.

Ranky a rebríčky v hre nechýbajú, aj keď sú spravené len povrchne. Dostanete len svoje označenie a štatistiky. Veľmi tu chýbajú odmeny, ktoré by ste dostali za zvyšovanie rankov, napríklad lepšie z zameriavanie, rýchlejšie trysky, alebo raketomet s automaticky navigovanými strelami. Dúfajme, že niečo príde v sľúbených sťahovateľných balíkoch.

Shattered Horizon
Ukážka gameplayu na dvoch mapách

Najzaujímavejšou časťou hry bola od začiatku DX10 Only grafika, ziaľ nedá sa však povedať, že by excelovala a ani to, že by ju DX9 vyslovene nestíhalo. Môžeme povedať, že sme už vo vesmírnych hrách videli krajšiu aj rýchlejšiu grafiku. Na druhej strane tá v hre má svoj špecifický štýl pekne vyzdvihujúci kontrasty medzi slnkom zaliatou a odvrátenou stranu. Objekty sú detailné, ale žiaľ bez deštrukcie, čo koniec koncov robí vesmír až príliš statickým. Čo to by sa dalo vylepšiť aj v oblasti výkonu, kde na maximálnych detailoch 9800 GTX musela ísť do 1280x800 rozlíšenia, aby sa ako tak udržala na 25 fps.

Autori nezabudli ani na zvuky, ktoré sa síce vo vesmíre nešíria, ale pre atmosféru hry sú potrebné a preto to zdôvodnili senzormi na skafandroch, ktoré prevádzajú vlnenie objektov do zvukovej podoby. Prakticky to po tejto stránke končí štandardne, od zvuku vo vesmíre nečakajte žiadne prekvapenia.

Finálny verdikt na túto multiplayerovkou je otázny. Z hry cítiť, že je to taký rýchly pokus Futuremarku o svoju prvú hru, ale dať 20 euro za štyri mapy je celkom dosť. Hrateľnosť nie je zlá a k tomu hra prináša aj niekoľko inovácii do vesmírneho gameplayu, ale skôr by sme tam radšej videli cenovku 10 euro, aby tam bola šanca na vytvorenie nejakej tej rozsiahlejšej komunity. Tá už bude aj tak scvrknutá DX10 obmedzením. Ak radi hrávate neštandardné multiplayerovky, určite si hru zaobstarajte, postupne sa možno dočkáte rozmanitých upgradov titulu, ak vyslovene nový multiplayerový titul nepotrebujete, počkajte, kým autori hru dostatočne nerozšíria a prípadne aj nezlacnia.

Napriek mínusom vidieť, že Futuremark vie podobne ako benchmarky robiť aj hry, ale nabudúce by to chcelo niečo rozsiahlejšie. Napríklad niečo zo Shattered Horizon univerza aj so singleplayer kampaňou a príbehom?

Shattered Horizon
Shattered Horizon Grafika je pekná, ale nedá sa povedať, že by ukazovala niečo viac.
Grafika je pekná, ale nedá sa povedať, že by ukazovala niečo viac.


Shattered Horizon Hra má jedinú zbraň a dva sekundárne typy striel.
Hra má jedinú zbraň a dva sekundárne typy striel.


Shattered Horizon Dve bojujúce strany, dva modely bojovníkov.
Dve bojujúce strany, dva modely bojovníkov.






napísal saver 4.11.2009
Páči sa mi!
6.5
Ohodnotiť
SHATTERED HORIZON
+ netradičná a zaujímavá hrateľnosť
+ otvorený priestor
+ kvalitné spracovanie
- zatiaľ málo máp
- málo možností
- postupu v rankoch chýba hĺbka
- DX10 only
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: Core 2 Duo E6600/Athlon64 X2 5600, 2 GB RAM , GeForce 8800GT / ATI Radeon HD 3870, DX10
Doporučená konfigurácia: Core 2 Quad Q6600 / AMD Phenom II X4 940, 2 GB RAM, GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4870, 512 MB


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Steam / Futuremark Game Studio
Štýl: Akcia / Multiplayer
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 4. november 2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #125


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Afterburner (3)
Ahojte, znovu potrebujem jednu radu. MSI Afterburn...
| Chladic k procesoru (4)
Zdarec. Mam v plane vymenit procak intel g4600 z...
| Môžem odstrániť chladič na tej... (2)
Kúpil som túto grafiku a chcem ju používať na HTCP...
| Ps4pro (19)
ahojte.....mám ps4pro /je po záruke/ a hučí ako v...
| Zdroj (11)
Zdravicko, prosim o radu zvazujem kupu novej GPU k...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk