KING'S BOUNTY: CROSSWORLDS

KING'S BOUNTY: CROSSWORLDS

8.0

Nové výzvy pre ozbrojenú princeznú

Ozbrojená princezná sa vracia do fantasy sveta plného nebezpečenstiev a bezprávia. Opäť musí zhromaždiť armádu a nastoliť v krajine poriadok. Šarmantná hrdinka musí čeliť novým výzvam a ochrániť svoje kráľovstvo.

Sériu Heroes of Might & Magic pozná takmer každý, ale tituly King's Bounty sú známe menej a to napriek tomu, že sa jedná o predchodcu obľúbených Heroes. Zašlú slávu klasiky sa pokúša obnoviť kolekcia nových titulov, kde dominuje predovšetkým postava hrdinskej ozbrojenej princeznej Amelie. Teraz sa k hráčom dostáva v edícii Game of The Year a ponúka chutnú porciu zábavy servírovanú hneď v štyroch dávkach na jednom tanieri. Balenie s hrou obsahuje pôvodnú hru Armored Princess, ktorá sa už niekoľko mesiacov povaľuje na trhu. K tomu ťaženie Šampión arény, ďalšie ťaženie Obranca koruny a masívnu expanziu Orkovia na pochode.

King's Bounty: Crossworlds
King's Bounty: Crossworlds V arénach čelí žoldnier Arthur sérii silných bossov.
V arénach čelí žoldnier Arthur sérii silných bossov.

King's Bounty: Crossworlds Pôvodný príbeh princeznej obohatili orkovia.
Pôvodný príbeh princeznej obohatili orkovia.

King's Bounty: Crossworlds Princeznej bude opäť asistovať dráčik, ktorého si vyberie.
Princeznej bude opäť asistovať dráčik, ktorého si vyberie.

Armored Princess je už chvíľu medzi nami, ale možno ste ešte nemali tú česť hru vykúšať, takže si ju trochu priblížime. Napokon v prídavkoch platia rovnaké herné princípy, takže nezaškodí trochu si ich pripomenúť. Hlavná hrdinka putuje po krajine s dôležitým poslaním a snahou zastaviť arcidémona Baala. Plní úlohy a keďže mapa je plná nepriateľov, kupuje si armádu, zloženú z rôznych bytostí a kreatúr, ktoré ju podporia v bojoch. Bitky prebiehajú v ťahovom režime, podobne ako v prípade stratégii Heroes of Might & Magic, sú však náročnešie a obsahujú viac taktických možností. Napríklad sa v nich vyskytujú rôzne objekty, či už poklady na prilepšenie, alebo obranné štruktúry, ktoré niekedy útočia na oboidve strany.

Špecifickým pomocníkom princeznej je malý drak, ktorý ju sprevádza od začiatku až do konca. Je vítanou pomocou v boji, kde je možné využívať jeho schopnosti na porazenie protivníkov. S novými úrovňami drakovi pribúdajú nové schopnosti a zvyšuje sa ich účinok. Zdokonaľuje sa aj princezná. Za skúsenosti a levely inkasuje tri druhy rún a tie môže využiť na získanie unikátnych schopností v oblasti sily, mysle a mágie. Schopnosti zlepšujú efekt jednotiek, pridajú energiu na čarovanie, alebo umožnia osvojenie novej školy mágie a možnosť naučiť sa kúzla z inak jednorazových zvitkov. Súčasťou postupu sú aj úlohy a dialógy, niekedy s viacerými voľbami odpovedí. Primárnou zložkou sú však nepochybne boje a obzvlášť sa na ne sústredia nové ťaženia Šampión arény a Obranca koruny.

Titul obrancu koruny získa princezná, keď na mape vybojuje sériu bitiek s novými nepriateľmi. Môže pri tom zverbovať rôzne jednotky a to priamo z hradu, alebo od obchodníkov na ostrovoch. Navyše jej aj tentoraz pomáha drak. Takže zdolať šesť nepriateľských armád netrvá dlho a dá sa to zvládnuť za menej ako hodinku. Hrdinka má dostupné nové zručnosti a v hre je náhodný výber nepriateľov aj spojencov.

Stať sa šampiónom arény môžete pre zmenu v koži žoldniera Arthura, ktorý sa ocitá v bludisku s veľmi silnými protivníkmi. V každej z ôsmych arén je síce stredobodom pozornosti jediná kreatúra (hoci si niekedy povolá pomoc), avšak zdolať gigantickú korytnačku, pavúka, či iného bossa je vec náramne ťažká. Arthur si medzi jednotlivými zápasmi môže dokupovať kreatúry, zvitky a výzbroj, sortiment je však značne obmedzený. Navyše už pred prvým bojom treba vhodne investovať do zručností, pretože úvodný súper je tvrdým orieškom aj pre hrdinu na desiatej úrovni. Opäť sa jedná skôr o kratšie ťaženie, kde ale jednotlivé boje bežne presiahnu desať minút a každé víťazstvo má cenu zlata.

King's Bounty: Crossworlds
Hlavnou devízou hry sú opäť ťahové boje, ktoré prebiehajú takto.

Naproti tomu posledné ťaženie ponúka hráčovi väčší priestor, kde sú (ú)hlavnými nepriateľmi dobyvační orkovia. Hráč sa v tomto prípade opäť stotožní s princeznou a môže si vybrať ľubovoľného draka, ktorý ho bude sprevádzať. Jedná sa o výrazné rozšírenie pôvodného sveta , kde je navyše deväť jednotiek, bezmála sedemdesiat predmetov, päťdesiat zručností a trinásť kúziel. Taktiež bezmála desiatka úloh a adrenalínová schopnosť pre zástupcov orkov. Ak ste však už predtým absolvovali pôvodnú kampaň s princeznou, asi sa vám to toho až tak veľmi chcieť nebude.

Medzi jednotlivými kampaňami si hráč pohodlne prepína a vtedy hra vyžaduje reštart. Tu som zaznamenal vážnejšiu chybu, keď po dohraní jedného z ťažení sa hra už nedokázala prepnúť do iného. Priamo v ťaženiach som však na výraznejšie nedostatky nenarazil. Potešiteľnou novinkou v hre je editor, kde si hráči môžu vytvárať vlastné mapy a vygenerovať svet podľa svojich predstáv. Tým sa samozrejme ešte o niečo predĺži doba hrateľnosti.

Čo sa týka grafiky, hra ponúka pekný 3D svet. Môžete si pohodlne priblížiť a vzdialiť každé bojisko, navyše si napolohujete kameru podľa potreby. Grafika síce nie je úplne najmodernešia, ale je solídna. Navyše rôzne doplnkové „serepetičky" si skrátka zamilujete. Či už dráčika, ktorý počas pauzy v boji chrúme jablká, alebo veveričku, ktorá mizne v korunách stromu, keď prechádzate po mape. Kúzla, hlavne tie ničivé a ohnivé, majú v sebe potrebnú silu a pôsobia dominantne. Ozvučenie je dobrým štandardom.

Okrem istých technických závad môžeme hre vyčítať vysokú obtiažnosť. Aj na najjednoduchšej úrovni sú vybrané boje poriadna fuška. Niektorí hráči takéto výzvy ochotne príjmu a o to viac si vychutnajú triumf. Na druhej strane, tvorcovia takto vytvorili bariéru, cez ktorú určití záujemcovia nepreniknú, najmä nie nováčikovia v žánri. Mohli by sme polemizovať aj nad rozsahom jednotlivých bitiek, ktoré sú niekedy mimoriadne rozťahané. Ak bezmála 20 minút strávite v aréne, asi vás to bude stáť dosť energie a prehra o to viac zabolí. Víťazstvo však bude hriať ako horúca medovina.

King's Bounty: Crossworlds
King's Bounty: Crossworlds Osvedčená hrdinka je kľúčovou postavou väčšiny ťažení.
Osvedčená hrdinka je kľúčovou postavou väčšiny ťažení.

King's Bounty: Crossworlds V ťahových bojoch  nájdete aj nových nepriateľov a rôzne podmienky na bojisku.
V ťahových bojoch nájdete aj nových nepriateľov a rôzne podmienky na bojisku.

King's Bounty: Crossworlds Posledný zápas. Titul Obranca koruny je na dosah.
Posledný zápas. Titul Obranca koruny je na dosah.

King's Bounty: Crossworlds je príjemná zbierka dobrodružstiev (nie len) v koži šarmantnej princeznej, obohatená o nové ťaženia a doplnkové prvky. Ak ste už predtým hrali Armored Princess, asi vás príliš neuspokojí. Noviniek je totiž menej, ako sa na prvý pohľad zdá. Jedná o nastavovanú kašu, ktorá ale nemá veľa nových prísad. Ak patríte do tejto skupiny, uberte z hodnotenia jeden bod. Pre tých, čo púť s princeznou doteraz nezakúsili, je to však dobrá voľba. Crossworlds sa predáva za nízku cenu a ak sa nezľaknete obtiažnosti bojov, príjemne sa pobavíte.

napísal uni 25.11.2010
8.0
7.8