KINECTIMALS

KINECTIMALS

8.0

Adoptujte si tigríka.

Niekde ďaleko uprostred oceánov existuje ostrov, ktorý skrýva tajomstvá dávnych vekov. Ľudská noha naň nevkročila už celé roky a jeho obyvateľmi sú mačkovité šelmy. Až doteraz. Prichádzate vy a vy musíte vyriešiť záhadu vlečucú sa tisíce rokov. Jedna zo šeliem sa stane vaším spoločníkom a malý okrídlený strážca ostrova preberie úlohu sprievocu.

Vitajte v Kinectimals. Skôr ako začneme povedzme si, že Kinectimals, nie je ďalšie nintendogs, ani tamagochi, nestaráte sa o prežitie a pohodlie svojho zvieratka  ale hráte sa prostredníctvom pohybov snímaných cez kinect a cestujete s ním cez rozsiahly ostrov. Zvieratkami sú mačkovité šelmy. Po príchode na ostrov si vyberiete jedného z ponuky, kde máte na výber - čierneho pantera, afrického leva, leoparda, geparda a niekoľko ďalších verzii šeliem. Postupne sa vám budú odomkýnať ďalšie, zaujímavejšie a budete si ich môcť ľubovolne meniť. Špeciálne rasy sú na odomknutie cez plyšové hračky s digitálnymi kódmi.

Počas celej hry si s nim budete hádzať loptičky, disky, striekať ho vodou a učiť ho nové povely. Popritom prejdete sériu prekážkových dráh a objavíte sedem prostredí ostrova. Dostanete sa zo svojho nového domova do idilického lesa, na pláž, rozkvitnutého čerešnového hája, ale k jazeru s ihličnatým lesom, lesnému prameňu, alebo na zamrznutých hôr. V každej časti je päť súťažných oblastí a rozmanitá ponuka pribúdajúcich základných minihier.

Kinectimals
Kinectimals Tigríci sú priamo ako živí.
Tigríci sú priamo ako živí.

Kinectimals Rozmanitá paleta levíkov poteší.
Rozmanitá paleta levíkov poteší.

Kinectimals Prekážkové dráhy budú najväčšia zábava.
Prekážkové dráhy budú najväčšia zábava.

Kinectimals je hra, v ktorej sa nedá prehrať a neustále sa postupuje vpred, ako rýchlo bude len na vás. V každej oblasti na ostrove získavate body za všetko čo s levíkom spravíte, keď získate dostatočný počet bodov postupujete do ďalšej oblasti. Levík vám postupne nosí hračky, s ktorými sa chce hrať a za hranie s ním získavate body. Ak donesie napríklad lietajúci disk alebo loptičku, môžete mu ho hádzať a pokúsiť sa hodiť čo najďalej, k tomu sa vám vždy objavia figúrky, balóny a rôzne vázy, ktoré sa pokúsite v danom čase trafiť, ak sa hráte s futbalovou alebo volejbalovou loptou s levíkom si ju odrážate. Dostanete aj hadicu s vodou alebo vodnú pištoľ, ktorou levíka postriekate a rovnako zhodíte ďalšie sochy, kocky domina. Ak sa vám daná hračka nepáči, môžete si už zo zobieraných vybrať niektorú inú. Môžete napríklad loviť motýle, alebo sa naťahovať s levíkom o hračku.

Keď body dosiahnu určitú hranicu odomkýna sa vám nová súťažná miestnosť, kde sa napríklad dostanete na prekážkové dráhy, v ktorých budete ovládať priamo tigríka, budete bežať, skákať, balansovať, alebo podliezať prekážky. Skóre sa vám zapisuje a porovnáva s ostatnými hráčmi. Podobné hry sú aj s autíčkami kde šoférujete na pretekárskej dráhe jedno z Halo vozidiel. Určite by to nemali Halo fanúšikovia premeškať, keďže je to prvá možnosť zahrať si Halo cez Kinect. Autíčka sa veľmi dobre ovládajú a napríklad na rozdiel od Joyride majú aj plyn, brzdu a spiatočku. Tieto ovládate, či už odsunutím rúk bližšie k televízoru, alebo bližšie k telu. Pekne vymyslené, podobne ako aj minihra s pištoľou, ktorá naznačuje aká presnosť môže byť pri fps hrách, dokonca autori pridali aj nabíjanie zbrane s jej sklonením k pásu. Presnosť je tu veľmi slušná a rovnako aj ovládanie pekne kopíruje vaše pohyby.

Ovládanie však pri niektorých minihrách nie je práve najjednoduchšie a hlavne hádzanie diskov je minimálne problematické. Síce hodiť pohybom ruky viete pekne, ale na rozdiel od hádzania loptou, je nasmerovanie a presné zamierenie disku problémom. Niektoré elementy v minihrách som diskom napríklad nevedel trafiť vôbec, podobné je to aj pri hode obručou. Pri tomto pohybe sa ťažko odhaduje uhol a sila hodu. Oproti tomu pekne sa ovládajú spomínané autíčka, hadica, pištoľ, kopanie lopty je bezproblémové, zaujímavé je spracovanie švihadla.

Pri väčšine typov minihier je tu opozdenie odozvy vyššie ako pri ostatných kinect launch hrách. Nie je to však výrazne a tu ani nie je potrebné ponúkať rýchle reakcie hry keďže, zadanie príkazov levíkovi alebo pri hodení niečoho nie je podstatné, či to vyletí o štvrťsekundy neskôr. Pekne opozdenie vidieť na šoférovaní vozidiel, kde máte na obrazovke nakreslený volant s rukami hýbajúcimi sa o trochu neskôr ako vaše. Rovnako ani tu to hru nekazí a odšoférujete trate bez problémov.

Kinectimals
Môžete sa s nimi pomaznať.

Drezúra a teda triky nechýbajú a naučíte sa s levíkom stáť na zadných nohách, na jednej nohe, krútiť sa, robiť kotrmelce, alebo sa budete robiť mŕtvym. Môžete ho prípadne aj uspať. Jednotlivé triky postupne pribúdajú ako aj odmeny za hry do vášho domčeka na ostrove, ktorý si vybavujete a v ktorom sa môžete vyhrať so zariadením. Ak vám niečo chýba, môžete si to dokúpiť v obchode na ostrove, v ktorom platíte nahranými bodmi. V ponuke sú lepšie lopty, obojky a ozdoby na levíka ako aj rozmanité druhy potravy, hračiek, kresiel a postielok pre vaše zvieratko.

Mimo hier prichádza aj malý oddych ako čistenie tigríka kefou a mydlenie keďže vaše zvieratko sa pri hrách postupne špiní. Môžete po ňom rukami alebo kefou, ktoré sa objavia na obrazovke prechádzať. Postúpením naľavo, alebo napravo získate nový náklad na levíka a môžete ho umývať zo strany, podobne ho môžete aj hladkať za čo vám bude vďačný. On vám pre zmenu čas od času olíže obrazovku, pritúli sa k nej, oprská ju, alebo sa o ňu oprie a bude vás hľadať, ak sa mu stratíte z dohľadu kinectu. Hlavne toto robí z Kinectimals najmilšiu hru so zvieratkami.

Popri umývaní levíka nechýba podávanie vody a kŕmenie, na ktoré si levík pochutí. Ich dávkovanie je dobrovoľné a závislé čisto na vás. Levíkovi totiž chýbajú parametre výkonu, výdrže, hladu a ďalšie prvky bežné v zvieratkových hrách. Trochu škoda, keďže tie by tejto čisto zábavnej záležitosti pridali aj istý simulačný charakter a nutnosť sa o svojho levíka starať. Možno sa ho dočkáme v pokračovaní.

Ale aj bez simulačnej stránky je ponuka hry veľmi bohatá. Ako z mála úvodných Kinect titulov ponúka rosiahlu kampaň a množstvo bonusového získavania aj po kampani. Na kampaň rátajte tak 7 hodín a cez 10 hodín zozbieranie všetkého čo sa dá. Ďalej už nasleduje neobmedzené hranie, skúšanie jednotlivých tigríkov a zlepšovanie si skóre v súťažiach. Žiaľ chýba splitscreen multiplayer a hráči sa tu môžu v súťažiach len prestriedať a bojovať o najlepšie skóre, alebo čas.

Kinectimals
Kinectimals Tigríkovi môžete hádzať rôzne hračky.
Tigríkovi môžete hádzať rôzne hračky.

Kinectimals Budúci kráľ ostrova.
Budúci kráľ ostrova.

Kinectimals Hráčov čaká les, jazero, pláž, sneh a rôzne ďalšie prostredia.
Hráčov čaká les, jazero, pláž, sneh a rôzne ďalšie prostredia.

Časťou, v ktorej titul skutočne exceluje je grafika. Kinectimals je graficky najkvalitnejší titul z launch ponuky Kinectu (v niektorých oblastiach aj celkovo najkvalitnejší) a okrem dokonalého prepracovania levíkov, či už srsti, tváre, animácii ktoré ich robia priam živými, ponúka aj detailne spracovanú prírodu. Nie je to niečo čo by chcelo detailami stromov a prírody konkurovať Crysisu, ale takto spracovanú a na fyziku reagujúcu trávu sme ešte nikde nevideli. Reaguje na kroky levíka, ak točíte švihadlom a dotýkate sa trávy, ta sa vždy zohne a po chvíli znovu napraví. Vlní sa a veľmi pekne dotvára život v prostredí. Život mu dodávajú aj ostatné zvieratá, ktoré sa po ostrove potulujú, ako rôzne motýle, vtáky, zajace, ktoré v spracovaní ani trochu za levíkmi nezaostávajú, ale tvoria len krovie v pozadí.

Okolité prostredia sa postupne v hre menia a stále ponúkajú vysokú kvalitu, aj keď - sneh a piesok, ktoré trávu nahradia už nie sú tak dynamické, ostávajú v nich len stopy, ale aplikácia fyziky už absentuje.  Autori veľmi pekne zapracovali aj na fyzike vody, ktorá ukáže svoje prepracovanie hlavne pri striekaní hadicou, alebo vodnou pištoľou. Voda má svoje miesto aj na obrazovke, kde sa veľmi pekne vynímajú sliny levíka, keď ju oblíže, alebo dokonca aj zahmlenie keď na ňu nadýcha.

Zvukovo zvieratká rovnako nezaháľajú aj keď sa prejavujú hlavne tichým vrčaním, jediný hlas, ktorý vás bude hrou sprevádzať bude lietajúca mačka, ktorá bude komentovať úplne všetko a aj to čo nechcete. Pre skúsenejších hráčov to bude občas iritujúce, ale deťom to pomôže dostať sa do jednotlivých ovládaní. Mačka komentuje aj výlety levíka v jednotlivých častiach kde sa v prestrihových scénach dostáva do dramatických situácii. Teda dramatických pre deti, napríklad sa levík pošmykne, alebo sa na neho valia kmene stromov v temných cestičkách uprostred ostrova. Mimochodom celý príbeh vrcholí priam Tomb Raider štýlom objavovania skrytého tajomstva.

Kinectimals
Kinectimals Tigrík nás hľadá.
Tigrík nás hľadá.

Kinectimals Šoférovanie. Ružový jeep je pre baby, Warthog je pre chlapov.
Šoférovanie. Ružový jeep je pre baby, Warthog je pre chlapov.

Kinectimals Tigrík a váš sprievodca.
Tigrík a váš sprievodca.

Celkovo je Kinectimals pôsobivý, milý a neodolateľný, ale samozrejme hlavne na deti orientovaný produkt. Má však šancu zaujať aj rodičov, ktorí neodolajú a chvíľu sa zabavia s deťmi. Pre osamotených hardcore hráčov nemá veľký význam (možno ako návnada pre priateľky), rovnako sa nehodí ani ako party titul. Je to primárne rodinná záležitosť.

Titul ponúkne zábavu na dlhé hodiny v minihrách, prekážkových dráhach, jazdách s autíčkom, ako aj trénovaní tigríka. Väčšina úloh je však zameraná na hádzanie a postupne stereotypná, ale deťom to nebude vadiť a radi pri hre strávia čas. Rebríčky v súťažiach pomáhajú rozširovať zábavu prekonávaním rekordov priateľov.

napísal saver 25.11.2010
Kinectimals
| KINECTIMALS