KINECT SPORTS

KINECT SPORTS

8.5

Športu zdar!

Po Wii Sports pre Wiimote a Sports Champions pre Move prichádza aj športová hra pre Kinect. Kinect Sports ponúka rozmanitú paletu motion športov plne v línii s konkurenciou, len s tým rozdielom, že tu musíte do športov skutočne zapojiť celé telo. Kinect totiž svojimi dvomi kamerami všetko pozorne sleduje.

Znamená to, že triasť s ovládačom pri behu nebude stačiť, keďže tu ovládač nemáte, musíte skutočne dvíhať nohy, skutočne skákať, udierať rukami alebo kopať. Ponuka športov je skutočne bohatá, nájdete tu: futbal, volejbal, box, bowling, ping pong a rozsiahlu nádielku atletiky zahŕňajúcej: beh, beh cez prekážky, skok do piesku, hod diskom, hod oštepom. Hra umožňuje každú disciplínu absolvovať v troch, mierne odlišných módoch a to Párty Play, ktorý je zábavný mód pre dva tímy a určený presne pre vašu párty, hlavný event ponúka všetky disciplíny pre jedného alebo viacerých hráčov a Quickplay mód pre rýchle rozstrely v určitých úlohách v zvolenej disciplíne, respektíve jej zábavnej variácii.

Všetko je tvorené na zábavu s priateľmi, či už na jednom TV, alebo cez Live, samotnému hráčovi ponúka jedine tréning a dobrý pocit z prekonania AI so štyrmi rôznymi stupňami skúseností. Pri Kinect Sports platí, čím viac ľudí, tým väčšia zábava.

Kinect Sports
Kinect Sports Futbal je najrozsiahlejším športom v ponuke.
Futbal je najrozsiahlejším športom v ponuke.

Kinect Sports Volejbal poteší, ale neprekvapí.
Volejbal poteší, ale neprekvapí.

Kinect Sports Bowling bude vládnuť obývačkám.
Bowling bude vládnuť obývačkám.

Najmasívnejším športom z rozsiahlej ponuky je futbal, ktorý neponúka len jednoduché strely na brankára, ale hneď celý zápas pre jedného alebo dvoch hráčov. Nie je to štandardná FIFA alebo PES, ale ukazuje ako by EA mohla zapracovať Kinect do tejto populárnej série. Počas zápasu vás hra automaticky prepína medzi hráčmi, ktorí sú najbližšie k lopte a dáva možnosť kopnúť nahrávku niektorým smerom, alebo naopak, ak má loptu protivník, musíte zabrániť kopnutiu presunutím sa do línie strely. Pri kope na bránku dostanete možnosť prekonať brankára a pri bránení budete mať chvíľu na zachytenie lopty. Samotný beh je vypustený, vďaka čomu sa môžete orientovať čisto na loptu.

Ak by vám beh pri futbale chýbal, môžete sa ho dosýtosti nabažiť v atletike, kde dá skutočne zabrať, či už to bude čistý beh, alebo spojený so skákaním cez prekážky. Rozbiehať sa budete aj pri skoku do piesku, alebo hode oštepom. Zásada tu je dvíhať čo najvyššie kolená pre dosiahnute vyššej rýchlosti. Jedine pri hode diskom si trochu oddýchnete, len sa zaženiete rukou. Všetky disciplíny fungujú bez problémov a hneď sa do nich dostanete. Pri nich si aj najlepšie porovnáte svoje atletické výkony s priateľmi.

Bowling je šport, pri ktorom si oddýchnete najviac, stačiť dostať hody do ruky a zábava môže začať. Je to zároveň aj hra, ktorú si dokážu vychutnať všetci, či už otcovia, starí rodičia alebo aj malé deti. Oproti na pohyb nenáročnemú bowlingu je box športom, pri ktorom sa namakáte najviac. Rozdávať horné a dolné háky dá zabrať a to hlavne, ak protivník nie a nie padnúť. Tri kolá budete cítiť hlavne ráno, keď sa zobudíte s bolesťami rúk. Rukám nedopraje oddych ani ping pong, ktorý síce nevyzerá náročne, ale pri hraní budete rukami plachtiť po polovici miestnosti, ako sa budete snažiť chytiť loptičky. Nie je to simulačný ping pong, teda náročnejšie finty nečakajte, skôr sa bude treba sústrediť na odrážanie a skúšanie silných úderov. Až príliš jednoducho skončil volejbal, kde len udierate do miesta, kam by mala dopadnúť lopta. Škoda, lebo tu sa do dalo pekne prepracovať, na druhú stranu ho ale robí vhodným aj pre dvoch hráčov naraz.

Oproti volejbalu sa ťažšie v dvoch hrá ping pong, keďže chytanie do strán vyžaduje určitý rozptyl pohybov a ľahko si hráči môžu zavadzať alebo sa udrieť. Našťastie podobný problém nie je pri najnebezpečnejšom športe - boxe, kde sa boxuje len dopredu a nie je potrebný ani pohyb do strán (pohyby tam však trochu chýbajú), alebo otáčanie sa. Teda jedine, ak si to budú chcieť hráči rozdať naživo.

Kinect Sports
Duel môže začať.

Štandardné športy si zahráte len v hlavnom evente, Party play a Quickplay ponúkajú ich zábavné modifikácie a napríklad loptové športy sa hrajú na postreh, kde sa vo futbale počíta koľko gólov ubránite za určitý čas, koľko gólov dáte, podobne je to pri volejbale, ping pong prichádza so špeciálnou verziou s dvomi pálkami. Navyše všetky športy v párty móde hráte v špeciálnom zábavnom kostýme dotvárajúcom atmosféru. Napríklad si váš avatar oblečie penový kostým mimozemšťana, alebo krokodíla. Ten sa následne stane maskotom daného tímu.

Graficky Kinect Sports síce nedosahuje kvalít Kinectimals, ale napriek tomu Rare výborne spojilo avatarov a do detailov prepracované štadióny a do posledného miesta zaplnenými tribúnami. Všetky miesta obsadili tisíce avatarov reagujúcich na vaše výkony. Môžete si to aj na vyskúšať, môžete zodvihnúť ruky a zažiť burácanie davu, alebo na nich môžete ukazovať rukou a podľa nej budú robiť mexické vlny. Je to príjemné oživenie podobne ako množstvá efektov na samotných pretekoch. Napríklad taká laserová show pri zhodení všetkých kolkov na bowlingu. Je to vysoký štandard grafiky a aj detailov, na ktoré si dal Microsoft pozor pri všetkých Kinect tituloch. Nechýba ani fotenie a natáčanie vášho hrania, ktoré môžete následne sharovať online. Zvukový a hudobný doprovod využíva úseky licencovaných skladieb (Lady Gaga, Beach Boys) s prídavkom komentárov a skandovania davu spolu výborne dotvárajúcich atmosféru.

Rare určite titulom prekvapilo a popri Dance Central ponúklo najkvalitnejší launch titul pre Kinect. Má dostatok obsahu, dostatok možností, veľa zábavy a aj trochu námahy. Je to titul, ktorý vydrží a ktorý bude mať neustále čo ponúknuť. Môžete sa vracať k bowlingu, futbalu, s priateľmi sa zabávať v párty móde. S rodinou si to skutočne užijete.

Kinect Sports
Kinect Sports Atletika je jednoduchá na ovládanie, ale náročná na kondičku.
Atletika je jednoduchá na ovládanie, ale náročná na kondičku.