DARKSPORE

DARKSPORE

Prvé pozorovania temných spórov

Dojmy

Kým nás začnú reálne ohrozovať temné spóry, bolo by vhodné, zoznámiť sa s nepriateľom. Vybrali sme sa na prieskum do futuristického vesmíru a prinášame prvé vzorky a dáta. Podrobná analýza nás čaká v dohľadnom čase, prvotný výskum ale priniesol zaujímavé pozorovania.

Darkspore je akčná RPG, v praxi to znamená, že pôjde o dynamické boje, v ktorých sa uplatnia postavy s rôznymi vylepšeniami. Trochu zdĺhavé intro v beta verzii prezradilo niečo o nakazených spóroch a DNA mutáciách, na ktorých je založený vývoj „hrdinov". Rýchly test s prvým adeptom pohodlne postačil na zoznámenie sa so základmi hry a potom naostro to šlo jedna radosť. Progres v misiách zodpovedá postupu štandardných top-down akcií a hack and slash titulov. Postava, v tomto prípade zmutovaná kreatúra, ovládaná myšou, sa presúva po futuristickom bludisku a eliminuje protivníkov, ktorí sa postavia do cesty. Používa základné útoky a doplnkové schopnosti, ktoré vyžadujú energiu. Cieľom je prebojovať sa na koniec úrovne, kde čaká nejaký „tvrďas" a pre istotu aj so svojou ochrankou.

Špecifické je regenerovanie formou liečivých (zelených) a energetických (modrých) ampuliek, ktoré zostávajú po zabitých protivníkoch. Sú určené na okamžité použitie, čiže sa aplikujú ihneď po ich zobratí. Na takomto systéme liečenia má fungovať aj Diablo III a môžeme povedať, že je praktický a hráči si ho ľahko osvoja. Pri bossoch sú pre istotu ešte oltáre, z ktorých vypadnú väčšie zásoby týchto predmetov. Okrem toho sa zbierajú aj vylepšenia a DNA na nákup doplnkov, ktoré sa ale môžu aplikovať len mimo boja.

Vítaným spestrením je možnosť využiť až tri rôzne postavy - kreatúry v každej misii. Hráč ovláda súčasne len jednu príšerku, ale kedykoľvek ju môže nahradiť inou. Vhodné je meniť pri vysokom úbytku zdravia a nechať raneného zaslúžene odpočívať a regenerovať. Okrem toho na niektorých súperov sú určité formy útokov viac a iné menej vhodné. Protivníci s podobnou štruktúrou, ako hráčova kreatúra, sú odolnejší a spôsobujú vyššie poškodenie. Vtedy je rozhodne čas na výmenu.

Použitie trojice kreatúr s odlišnými útokmi a parametrami na jednom bojisku je príjemné. Pre jednotlivca ale čoskoro aj tak nuda. Darkspore treba jednoznačne hrať v kooperácii. Postup štyroch hráčov, z ktorých každý má v talóne tri vlastné kreatúry, je naozaj zábavný. Tím môže využiť veľa variácii postáv s pestrým mixom útokov na blízko aj na diaľku. Vyzbierané predmety sa automaticky delia podľa pomyselného vrhu kockou každým hráčom. Ak živých hráčov radšej masakrujete, ako sa s nimi bratríčkujete, neskôr môžete odomknúť PvP režim a porovnať si sily v arénach.

Darkspore

To, čo motivuje hráčov pri ďalšom postupe, robí hru jedinečnou a vďaka čomu si Darkspore vyslúžila aj svoj názov, sa odohráva mimo bojiska. Po každej misii hráči použijú vylepšenia nazbierané v boji a môžu sa vrhnúť na úpravy svojich maznáčikov. To zahrnuje niekoľko rôznych procesov. Určite poteší možnosť vymeniť a dokúpiť nové kreatúry do svojho družstva. Počas postupu sa odomkne až stovka nových bytostí rôznych tried a akosti. Hráč má však obmedzený počet prístupových bodov, ktorými si osvojí týchto nováčikov. Postavy majú rôzne zloženie, schopnosti aj druh útokov. Môžu to byť biologické organizmy, ale aj mechanické bojové stroje. Používajú pazúry, zuby, jedy, výboje, extrakty z duší, rakety či strely. Rozhodne je z čoho vyberať.

Každý jedinec sa dá individuálne vylepšovať a to práve v duchu známeho vývojového systému Spore. Používajú sa vyzbierané a za DNA kúpené vylepšenia rozdelené do niekoľkých kategórií. Sú to rôzne končatiny, oči, zbrane, obranné a útočné doplnky, ktoré umiestnite na tele podľa fantázie. Asi netreba prízvukovať, že sa tak mení vizuálna forma aj účinok kreatúry. Použiteľnosť týchto doplnkov ale závisí aj od levelu a triedy postavy. Tvorcovia nezabudli ani na obľúbené prefarbovanie a doladenie detailov. Editované a do družstva zoradené kreatúry sú pripravené na ďalšie misie a boje.

Darkspore vyzerá celkom zaujímavo. Nenáročné boje s tímom spoluhráčov sú ideálne na odreagovanie. Privlastňovanie a editácia príšeriek zas motivujú, aby sa hráč do hry opäť vrátil. Darkspore síce nespôsobí revolúciu v žánri, ale určite si nájde svojich prívržencov. Do akej miery však bude titul skutočne atraktívny, to si zhodnotíme o niečo neskôr v recenzii.

napísal uni 9.3.2011
DARKSPORE

Vývoj: EA / EA Czech / Maxis