HOARD

HOARD

6.0

Byť drakom je úžasné

Je veľa hier, v ktorých chrabrí hrdinovia stínajú dračie hlavy, ale iba zriedka hráči dostanú možnosť stať sa drakom. Hoard je jedným z mála titulov, kde sa vám splní dračí sen. Namiesto chôdze, či jazdy na koni s mečom v ruke, sa na krídlach plachtí vzduchom a pľuje oheň.

Hoard je malý, nenáročný titul, od ktorého sa nedá čakať priveľa. Vraví sa však, že čo je malé, je aj milé. A v tomto prípade sú malí aj draci. Nie že by sa jednalo o nejakú trpaslíčiu odrodu, Hoard využíva pohľad z výšky a je štylizovaný tak, aby pripomínal stolovú hru. Premiéra dračej hry sa odohrala na PS3 a teraz sa chŕlia plamene už aj na PSP a PC.

Hoard
Hoard Vozy a vagóny sú cenným zdrojom zlata.
Vozy a vagóny sú cenným zdrojom zlata.

Hoard Na mapách pribúdajú budovy a  silnejší nepriatelia.
Na mapách pribúdajú budovy a silnejší nepriatelia.

Hoard Mestá sú chránené lukostrelcami.
Mestá sú chránené lukostrelcami.

Hra ponúka štyri herné režimy a zápasy trvajú desať minút. Priebeh je takmer identický, len sa jemne menia podmienky plienenia, čo je hlavné dračie hobby. V prvom prípade treba v stanovenom čase vyzbierať čo najviac zlata, prípadne si poradiť s dračou konkurenciou. Rating závisí od množstva vyzbieraných pokladov vo finále. Lov na princezné zas kladie za úlohu uniesť a istú dobu udržať vo svojom brlohu čo najviac kráľovských dcér. V ďalšom prípade treba páliť a zbierať poklady a princezné dovtedy, kým hráčov drak neskoná. Napokon je zahrnutá kooperácia, kde spoločne robia bordel dvaja až štyria draci. V hre pre jednotlivca dračích rivalov a spojencov supluje AI. Väčšia zábava je, samozrejme, v multiplayeri, či už hráči poletujú spolu, alebo sú súpermi. Každý režim obsahuje niekoľko samostatných máp, ale citeľne chýba aspoň symbolická kampaň, ktorá by ponúkla výraznejšiu motiváciu.

Drak nie je lietadlo a ovláda sa veľmi jednoducho. Lietate bez obmedzení ľubovoľným smerom a dychom so silou čili papričiek spálite, čo len chcete. Ibaže si medzi jednotlivými dávkami treba dať chvíľku pauzu. Po všetkom spálenom zostáva zlato, ktoré treba odnosiť do brlohu. Niekedy sa tam prešmykne ľudský zlodej a žeravým argumentom mu treba zabrániť v záškodníctve. Občas zablúdi aj silný gigant, za ktorého je slušná odmena.

Drobné sa získajú spaľovaním polí, mlyna a budov v mestách. Veľmi slušné obnosy prevážajú transportné vozy a potom je tu jackpot vo forme unesenej princeznej. Túto výhru si však treba zaslúžiť. Nestačí len zrušiť koč a šupnúť princuliatko do brlohu. Chrabrí rytieri sa pokúšajú krásavicu oslobodiť a treba im v tom zabrániť. Rytieri sú na rozdiel od málo efektných vojakov v mestách dosť silní. Keď dobre štuchnú drakovi pod rebrá, zvíťazia. Našťastie drak nikdy neumrie (až na vybraný režim), ale keď má namále, zanechá lup v teréne a letí sa do hniezda vyliečiť. Keď hráč úspešne plieni a drak nie je zranený, znásobuje sa získavané skóre.

Hoard

Objekty v teréne sa rozvíjajú a vylepšujú. Po spálení sa časom znovu obnovia na základnej úrovni. Napríklad strážne vežičky v teréne sa môžu zmeniť na opevnenie, odkiaľ vyliezajú rytieri. V mestách pribúdajú budovy a lukostrelci, do väčších sídiel prúdia vozy s väčším bohatstvom. Lepšie ako takéto mesto do tla vypáliť, je nahnať strach jeho obyvateľom a to čiastočným zdevastovaním. Potom sa mesto podrobí a pravidelne posiela zásielky so zlatom priamo do dračieho brlohu a domobrana prestane útočiť. Konkurencia sa, samozrejme, pokúša tieto dŕžavy podrobiť pre seba.

Drak si môže pomôcť zbieraním podporných doplnkov zo Stonehenge, ktoré prinášajú krátkodobý bonus. Môže to byť zrýchlenie pohybu, mrazivý útok, ohnivá guľa či poslanie zlodeja do súperovho brlohu. Drak získava skúsenosti a zlepšuje sa v štyroch schopnostiach. Skúsenostné body zvyšujú rýchlosť lietania, silu a dĺžku ohnivého dychu. Okrem toho maximimálnu kapacitu zlata, ktoré je drak naraz schopný preniesť do brlohu a brnenie zvyšujúce odolnosť.

Graficky Hoard neurazí, ale vzhľadom na nenáročné spracovanie a žiadne výrazné efekty má neprimerane vysokú hardvérovú náročnosť.

Hoard
Hoard Hráči v multiplayeri môžu plieniť spoločne.
Hráči v multiplayeri môžu plieniť spoločne.

Hoard Samozrejme sú aj režimy, kde sú hráči rivalmi.
Samozrejme sú aj režimy, kde sú hráči rivalmi.

Hoard Online mapy počítajú so štyrmi účastníkmi.
Online mapy počítajú so štyrmi účastníkmi.

Hrať sa na draka je zábavné a zvládnu to bez problémov aj malé deti. Je to však len krátkodobá zábava, ktorá sa rozplynie po niekoľkých desiatkach minút, maximálne pár hodinách. Prostoduché vypaľovanie všetkého v dosahu bez hlbšieho zmyslu skrátka nestačí. Dokonca ani v sympatickom multiplayeri, ktorý mierne predlžuje životnosť hry. Chcelo by to kampaň, náznak príbehu, aspoň pár úloh, ktoré treba splniť. Nič také v hre nenájdete a tak slastný pocit z poletovania v koži draka rýchlo vyprchá.

napísal uni 5.5.2011
6.0
6.6