HALO: ANNIVERSARY

HALO: ANNIVERSARY

Master Chief má desať

Dojmy

Bungie zamávalo návratom na Reach a zasklením planéty zbohom prvej generácii Halo hier a odovzdalo štafetu novému tímu 343 Industries. „Je to v skutočnosti zábavné obdobie," zamýšľa sa nad výmenou vývojárskych tímov výkonný producent Dan Ayoub. „S Bungie sme v neustálom kontakte, máme s nimi mimoriadne nadštandardné vzťahy." 343 Industries nie sú nováčikom v Halo univerze. „V sérii máme prsty už dlhé roky, máme ju radi ako každý iný. Ja vždy hovorím, že 'Táto frančíza patrí fanúšikom.'"

„Fanúšikovia môžu za to, že aj po desiatich rokoch tu stále je," uvažuje Ayoub a jedným dychom dodáva, že sú to práve oni, kto môže za to, že vznikla Anniverary edícia. „Na tomto titule sa pracuje tak povediac nespočetne veľa rokov," vstupuje do rozhovoru producent Dennis Ries. „Tri-štyri roky po premiére originálu vznikla obrovská hard core základňa, ktorá mala kopec nápadov ako hru vylepšiť a chcela od nás, aby sme ju prerobili, čo sa stalo úplne bežnou požiadavkou každý ďalší rok." spomína.

„Z našej strany ide o darček fanúšikom a keďže sme takisto fanúšikmi, robíme to aj pre seba," popisuje mantru Ayoub, zhodou okolností identickú, akou sa riadi dodnes aj Bungie, ktoré takisto robí iba také hry, aké chcú členovia tímu hrať. 343 Industries do Nemecka prišli s dvomi novinkami, tou prvou bol verejný multiplayer na dvoch zo šiestich map, ktoré budú na disku Anniversary. Výber tvoria najhranejšie a najobľúbenejšie kúsky z Halo 1, 2 a PC verzie s pozmenenými názvami. V hrateľnej podobe boli Penance (Damnation z Halo) a Battle Canyon (Beaver Creek z Halo 2). Multiplayer Anniversary poháňa engine z Reach a k poltuctu máp pribudne aj jedna pre Firefight a samozrejme bude podporovať aj online/offline co-op pre dvoch hráčov.

Vidím rozmazane!

„Naše demo tak žiari, že si musíte nasadiť okuliare!" Vracia úder Ries, keď sa mu na stole objavilo niekoľko diktafónov pripravených zaznamenať každý jeden jeho nádych. Prezentácia nebola oslepujúca ani veľký 46" Samsung zavesený na stene nemal jas a kontrast nastavený za hranicu únosnosti, Halo Anniversary bude podporovať 3D. Preto tie okuliare. 343 Industries sa veľmi týmto módom nevyznamenali, ide o najhoršiu integráciu priestorového obrazu, akú som mal kedy možnosť vidieť. HUD (údaje o počte nábojov, minimapa, stav štítov) pláva približne na úrovni uší, teda vystupujú takmer za úroveň periférneho videnia.

HUD je nečitateľný, pokiaľ nechcete preostrovať z jednej vrstvy na druhú a potom späť. Mieridlo a zbraň sú takisto vo zvláštnom nepomere, zbraň je v obraze nie pred ním, ako keby spolu zdieľali jednu vrstvu. To najhoršie však je, že engine v 3D beží v polovičnom rozlíšení a je to sakramentsky vidieť na každom objekte, ktorý je vykreslený zubato. 3D bolo aplikované iba na nový grafický kabát, nefunguje v klasickom móde, do ktorého sa hra prepína jedným tlačítkom. „3D neexistovalo pred desiatimi rokmi, tak sme to nechceli meniť ani teraz," vtipkuje Reis.

„Vzali sme pôvodný kód a prilepili k nemu upgradnutý grafický engine, ako aj kompletne remastrované audio a hudbu," v skratke popisuje, čo vlastne je Anniversary edícia. Zásadných vylepšení sa nedočkáte, cieľom autorov bol dokonalý prepis pôvodného zážitku so všetkým, čo k tomu patrí, aj s bugmi. „Boli sme v pokušení niečo pridať a vylepšiť, ale počas vývoja sme sa neustále riadili pravidlom Nemeniť to, čo sa podpísalo pod ikonickú hrateľnosť."

Nové vs staré

V porovnaní sú súčasnou produkciou vyzerá pôvodné Halo ako bez textúr, s mizivou viditeľnosťou a minimom farieb. Prechod do HD prebieha ako u adventúr Monkey Island, len s krátkym oneskorením. Jedným tlačítkom sa ocitáte v úplne novej dobe. Generačný skok vidieť na drastickom náraste detailov, na zemi pribudla tráva, hustá flóra, nový svetelný model úplne zmenil scénu aj náladu daného levelu oživili particle efekt a chrochti s Elitármi už vyzerajú ako vystrihnutí z Reach. Grafický skok je pri prepínaní medzi oboma módmi neuveriteľný.

„Snažíme sa, aby nešlo o štandardný remake, chceme viac ako len upgradovanú grafiku a to bez zásahu do gameplayu s pridanou hodnotou ako videá v termináloch, samozrejme, achievementy a kompletne remastrovaný zvuk a hudbu." načína tému terminály Ayoub. „Hľadali sa v pôvodnej hre ťažko a keď ste ich našli, tak ste na obrazovke skončili s textom, ktorý v hádankách hovoril o Halo svete. Pokiaľ ste nepátrali po tom, čo to znamená, význam vám unikal." Pochopiť, prečo Pilier Jesene (Pillar of Autumn) odvádza pozornosť Covenantov od Zeme, nie je ťažké, stačí si prečítať knihy, ale kto nemá túto možnosť, nebude ochudobnený o záhady Halo.

V Anniversary je totiž text nahradený videom. „Ide v skutočnosti o krátky animovaný film, ktorý rozpráva hlbší príbeh z Halo univerza. V každom leveli je jeden." vysvetľuje Ayoub. „Ide o emočnejší spôsob, ako rozprávať príbeh," dodáva. Hra je vybavená nielen novým grafickým kabátom, ale znie lepšie a zvukový prejav je bohatší. Autori hovoria, že ústrednú melódiu nemôžete zmeniť, čo však môžete, je urobiť ju lepšou. „A tak sme šli do Skywalker Sound a s jedným z najlepších orchestrov sme nahrali hudbu pre Halo Anniversary."

Keby sme to mali zosumarizovať, tak dostanete do rúk pôvodný gameplay, ktorý vyzerá a znie moderne. 343 Industries sú presvedčení, že pre Halo Anniversary existujú dve skupiny hráčov, tí, ktorí pred desiatimi rokmi pôvodné Halo hrali a tí, ktorí tú možnosť nemali a chcú vidieť, ako vyzeralo vtedy, keď sa formoval FPS žáner na konzoliach. Nostalgia sa tak mieša so zvedavosťou.

Pre 343 Industries bol príchod desiateho výročia prirodzeným krokom k realizácii remaku, no okrem neho sa v štúdiách pracuje aj na Halo 4 ohlásenom na E3. „Dnes sme tu pre to, aby sme hovorili o Halo Anniversary." diplomaticky sa vyhýba prestrelke Ayoub, ktorá by začala, keby čo i len jeden z producentov cekol niečo o očakávenej štvorke.

Halo Anniversary vychádza 15. novembra a bude sa predávať za 39,99 EUR.

napísal spacejunker 26.8.2011
HALO: ANNIVERSARY