COUNTER STRIKE: GLOBAL OFFENSIVE

COUNTER STRIKE: GLOBAL OFFENSIVE

Aký bude nový Counter Strike?

Valve na výstave PAX predviedli a predstavili prichádzajúci Counter Strike: Global Offensive, ktorý budúci rok uvidíme na PC, Xbox360 aj PS3. Tento sťahovateľný titul bude niečo ako medzistupeň ku Counter Strike 2 a zároveň skúškou, či tento hardcore štýl multiplayeru padne aj hráčom na konzolách.

Prvé obrázky a videá nám ukazujú vylepšenú grafiku a informácie nám približujú nové zbrane a úpravy. Global Offensive je prakticky HD verzia klasického CS-ka. Nečakajte žiadne veľké zmeny, žiadne Call of Duty kill streaky, žiadne delostrelectvo alebo bonusy zvyšujúce silu. Znovu pôjde o spoznanie možnosti každej zbrane a dokonalý prehľad o mapách. Ďalej je to už len o spolupráci tímu a reflexoch. Teroristi budú stále bojovať proti protiteroristickej jednotke, budú znovu ukladať bomby, respektíve zachraňovať rukojemníkov a zarábať si na silnejšie zbrane do ďalšieho kola.

Global Offensive podporuje 5 vs 5 hráčov v dvoch tímoch, pridáva ranking systém, aby bolo jasnejšie, s kým vlastne hráte a pribudnú aj boti, ktorí môžu doplniť živých hráčov, aby zaplnili tímy. Pre PC hráčov Valve nechá možnosť vlastných nastavení rôznych parametrov servera podobne ako je to pri Counter Strike Source, konzoloví hráči budú môcť využívať len preddefinované možnosti.

Systém hrateľnosti sa zachováva, hrá sa na kolá a za likvidácie protivníkov sa zarábajú peniaze. Za zarobené peniaze si môžu hráči do ďalšieho kola nakúpiť nové zbrane, tentoraz však s malou obmenou, napríklad za nepriestrelnú vestu sa bude platiť a kit na zneškodňovanie bomby dostanú náhodne dvaja hráči na začiatku kola. Ak by pre nových hráčov bolo nakupovanie a stráženie peňazí náročné, hra bude mať Casual mód, ktorý ponúkne voľný výber zbraní.

Ale čo je hlavné a s čím musia COD hráči rátať, Counter Strike nemá automatickú regeneráciu zdravia ani lekárničky, zdravie ubúda každým zásahom. Preto sa treba pohybovať s tímom, poznať mapy, využívať taktiku, držať sa pri stenách a napríklad sa aj vyhýbať dreveným krytom, keďže tie môžu byť prestrelené. Rovnako tu nie sú žiadne respawny, ak zomriete, musíte čakať, kým sa neskončí celé kolo.

Do ponuky zbraní tentoraz pribudnú molotovove koktaily, ktoré dokážu vytvoriť horiacu plochu na mape, na ktorej hráči strácajú zdravie. To sa bude dať takticky využívať a oslabovať tak protivníkov, ktorí musia prejsť cez niektorú chodbu, alebo ak sú natlačení niekde v rohu, môže to plne odstaviť aj niekoľko nepriateľov. Zeus stun gun je ďalší prídavok, ktorý nie je ani tak o taktike ako o potupení protivníka. Vyžaduje totiž zásah zblízka a má len jednu ranu. Je pritom drahší ako molotov. Tretí z výraznejších z prídavkov je Decoy grenade, ktorý vytvorí zvuk zbraní a môže odlákať protivníkov na dané miesto a vy si na nich počkáte s molotovovom.

Mapy preberie Global Offensive klasické, ktoré ostali poväčšinou nezmenené, len upravené do krajšej grafiky a pridané sú aj malé zmeny ako napríklad upravené spawn zóny, niektoré priestory boli rozšírené, niektoré zúžené a pridané možnosti úniku z určitých miest. Napríklad mapa Dust dostane schodíky pod jedným z podchodov v hre, kde boli hráči odkázaní na milosť sniperov.

Z nových zbraní zatiaľ vieme o:

Decoy Grenade
Molotov
IMI Negev
Zeus stun gun
Tec-9
Mag-7
Sawed-Off
PP-Bizon

Mapy:

dust
dust2
aztec
nuke
inferno
italy
office

Valve však zatiaľ neohlásili všetko okolo Global Offensive, má pripravené nové módy a aj ďalšie mapy, či už budú v základnej ponuke alebo budú na stiahnutie je otázne. Zatiaľ síce bola ukázaná len Xboxová verzia s upraveným menu na nákup zbraní doladeným pre ovládač, ale PC hráči sa nemusia báť, dostanú štandardné PC menu a vyskúšajú si ho už v októbri, kedy začne beta test tejto verzie. Beta ponúkne kompletné mapy a zbrane.

Počas bety ešte Valve povedie dialóg s hráčmi a rozhodne sa napríklad, či bomby vybuchnú po 45 sekundách alebo 30 sekundách, či zneškodnenie bomby bude trvať 10 sekúnd a či decoy vydrží 5 sekúnd.

Global Offensive vyjde v roku 2012 na stiahnutie pre PC, Xbox360 a PS3, autori sľubujú aj crossplatform multiplayer, ktorý zatiaľ plánujú na PC a PS3, kde na PS3 budú môcť hráči hrať aj Move, alebo myšou (hra však nebude dávať dokopy hráčov podľa ovládača, ale podľa rankov). Valve sa snaží tlačiť aj na Microsoft, aby uvoľnil Xbox pre ich Steam, ale zrušeniu konzistentnosti Xbox Live zatiaľ firma nie je naklonená.

Podľa prvých informácií môžeme od Counter Strike: Global Offensive čakať malý update klasického CSka, podobný ako sme už zažili pri Counter Strike Source. Teda vylepšenia v grafike, optimalizácie a úpravy v zbraniach, plus casual mód pre nováčikov, keďže tentoraz titul bude vydaný multiplatformovo.  V zásade je to však starý dobrý Counter Strike.

napísal saver 26.8.2011
COUNTER STRIKE: GLOBAL OFFENSIVE

Free2play