RESISTANCE BURNING SKIES

RESISTANCE BURNING SKIES

Chiméra infikovala Vitu

Dojmy

Jedným z prekvapení tlačovky Sony na GamesCom bolo ohlásenie Resistance Burning Skies, v celkovom poradí piaty diel série a druhá hra pre handheld. Druhým prekvapením bola výmena vývojárskeho tímu. V priateľskom rozhovore nám Ted Price, prezident Insomniac Games, povedal, že v Burning Skies nemajú vôbec prsty, ale ide o titul, nad ktorým kreatívne dozerajú a vyvíja ho Nihilistic Software, zodpovedné napríklad za PlayStation Move Heroes.

„Našim cieľom je spraviť FPS pre Vitu, ktorú ocení každý hard core hráč a fanúšik Resistance," hovorí Robert Huebner, šéf Nihilistic. „Z pohľadu vývojára, pôsobí Vita ako keby bola navrhovaná pre FPS hry. Má obrovský displej s vysokým rozlíšením, analogy na správnom mieste, dostatok tlačítok, nemôžeme byť šťastnejší. Ani neviem, čo viac by sme od handheldu chceli." Resistance Burning Skies má byť hrou bez kompromisov a to ako po stránke odboja proti Chimére, tak aj po stránke zážitku zo strieľačky. Na základe krátkych dojmov z dema sa to hodnotí ťažko, ale Nihilistic nie je ďaleko od svojho tvrdenia.

Burning Skies nepôsobí vôbec ako spin-off, ale regulárny diel, resp. medzistupeň, keďže je príbehovo umiestnená medzi Resistance 2 a 3 a nadväzuje na udalosti, v centre ktorých bolo Nathan Hale. V hre sa chopíme nového hrdinu z ľudu, newyorského hasiča, ktorý sa preberá na lôžku na ostrove Ellis Island. Kedysi šlo o miesto, kam prichádzali všetci imigranti, dnes je to obľúbená turistická destinácia, no v hre využíva ostrov SRPA pre tajný výskum. „Vo vnútri majú tajné laboratórium, kde sa pracuje so záhadnou technológiou, ktorá sa v hrách spomína iba letmo. My ju využívame ako komponent príbehu, ale aj ako substanciu pre upgradovanie zbraní." vysvetľuje agresívne útoky Chiméry na východnom pobreží.

Na pokraji konca

Chiméra si brúsi zuby na technológiu a hasič chce prežiť. Demo začína relatívne pokojne, postupne sa na scéne objavujú početnejšie hliadky a keď sa hrdina dostane na strechu, kde ste svedkami totálnej invázie nad Manhattanom, berie opraty osudu do vlastných rúk a stáva sa ústrednou postavou nového odboja. Hasič má vo výbave sekeru, ktorá je neustále k dispozícii na dotykovom displeji pre quick melee útok bez ohľadu na to, akú zbraň máte zvolenú. Surovosť sekery nechávajú vyniknúť finiše od chrbta na nič netušiacich nepriateľoch.

Zvyšok zbraní si vyberáte v kruhovom menu dotykom alebo tlačítkom a ak ste v zápale boja, môžete ťuknúť dvakrát do trojuholníka pre voľbu zbrane, ktorú ste mali predtým v rukách. Ovládanie Burning Skies je hybridné, keďže Vita nemá dva párty shoulder tlačítok ani pod analogmi nemá mikrospínače, ich funkcie suplujú dotykové plochy a sixaxis. Nakláňaním handheldu môžete vykúkať spoza krytia, no ideálnejšie je použiť klasické mierenie alebo zostať čupieť a hádzať granáty presne tam, kam ukážete, aby dopadli.

Displej takisto slúži vo veľkej miere na aktiváciu alternatívnej streľby. Obľúbená útočná puška Carbine pľuje granáty, kam ukážete, CRG, čo je jedna z noviniek, zase dokáže vystreliť naraz na viacero cieľov, ktoré predtým označíte prstom. „CRG je technológia Chiméry, strieľa sklenené projektily, ktoré spôsobujú vnútorné zranenia,“ popisuje novú zbraň Huebner. V arzenáli Burning Skies by malo byť 40% nových smrteľných nástrojov, medzi ktoré patrí aj mohutný rotačný guľomet. Upgrady u zbraní zmenia charakteristiku pálenia, účinnosť aj skrátia čas na prebíjanie.

Zbrane nadovšetko

Využijeme mnohé aspekty Vity, ktoré majú zmysel pre hru,“ odpovedá Huebner na otázku, do akej miery využijú potenciál handheldu. „Experimentujeme veľa so zbraňami na dotykovom displeji, ale existujú aj ďalšie využitia, o ktorých zatiaľ nehovoríme ako napríklad zapojenie zadného panelu.“ Šéf vývoja je skúpi na slovo aj keď sa ho pýtame na online komponent, podporu multiplayeru alebo akéhokoľvek prepojenia s PS3 verziou. Dozvedáme sa však, že o všetkom budeme v dohľadnej dobe počuť.

Demo sa zo strechy presunulo cez balkón do laboratória, kde sa ujal slova rotačák a vyčistil jednu vlnu nepriateľov za druhou prichádzajúcich dnu cez stenu. A ako každá hrateľná ukážka aj Burning Skies bola ukončená cliffhangerom, keď sa do miestnosti vkradlo s hukotom monštrum, zdraplo hrdinu do smradľavých pazúrov a už už sa ho chystalo ochutnať.

Resistance Burning Skies pôsobí naozaj ako skutočná FPS, uvidíme, čo sa z potencionálne kvalitnej akcie vykľuje, keď sa priblíži dátum vydania niekedy budúci rok. Huebner hovorí, že sa snažia dokončiť hru čo najskôr a vydať ju krátko po premiére Vity.

napísal spacejunker 31.8.2011
RESISTANCE BURNING SKIES

PS Vita