TWO WORLDS II - PIRATES OF THE FLYING FORTRESS

8.5

S pirátmi za tajomným pokladom

Recenzia

Koncom minulého roka sme si vychutnali prekvapivo kvalitné pokračovanie RPG Two Worlds. Možno vás poteší návrat do fantasy sveta, tentoraz pod zástavou s lebkou a prekríženými hnátmi. Nalodili sme sa, aby sme vám priblížili plavbu s posádkou páchnucou rumom a vydali sa po stopách záhadného pokladu.

Možno ste aj vy niekedy zaváhali pri kúpe expanzie, ktorá vyšla s odstupom času, pretože ste si už len matne spomínali na pôvodnú hru. V prípade prídavku Pirates of the Flying Fortress k Two Worlds II vás nemusí trápiť, čo sa predtým udialo, pretože sa neviaže na predošlý dej. Môžete síce importovať pôvodného hrdinu, ale aj vytvoriť novú postavu, ktorá začína s pekne nadupaným levelom a preplneným inventárom.

Two Worlds II - Pirates of the Flying Fortress Pohyb na ostrove urýchli kôň s novým brnením.
Pohyb na ostrove urýchli kôň s novým brnením.
Two Worlds II - Pirates of the Flying Fortress Bojuje sa za premenlivého počasia vo dne aj v noci.
Bojuje sa za premenlivého počasia vo dne aj v noci.
Two Worlds II - Pirates of the Flying Fortress Medzi ostrovmi sa premiestňujete člnom.
Medzi ostrovmi sa premiestňujete člnom.

Nové dobrodružstvo je vlastne samostatným príbehom s tuctovým úvodom a prostým cieľom, nájsť ukrytý poklad. Našťastie fádny je len rozbeh. Honba za pokladom a hľadanie ženy pre kapitána Teala znie síce dosť banálne, ale príbeh sa postupne rozvinie a prinesie zaujímavé momenty a zvraty. To, čo sa zdalo prosté a priehľadné, sa ukáže v celkom inom svetle a začnete byť zvedaví, ako sa veci ďalej vyvinú. Väčšina úloh je vtlačená do hlavnej dejovej línie a vždy, keď úspešne splníte jedno zadanie, pribudne nové. Cesta k cieľu obvykle vedie cez mŕtvoly nepriateľov, ale to neznamená, že početné zadania sú plytké a jednostranné. Budete hľadať ingrediencie, vystopujete zmiznutú truhlicu a pomôžete pri záchrane stratených duší. Prekabátite smrtiaceho baziliška, zúčastníte sa burzy nemŕtvych, budete pátrať po tajných záznamoch strateného kartografa a mnoho ďalšieho. Niekedy si môžete vybrať, akým spôsobom úlohu zavŕšite.

Pomyselnou základňou, kam sa často vraciate, je pirátska loď kapitána Teala, odkiaľ vyrážate na ostrovy rozmiestnené v okolí. Príbeh vás postupne povodí po všetkých pevninách, aby ste napokon našli to, čo hľadáte, v celkom inom svete, ktorý je prepojený s lietajúcou pevnosťou. Je škoda, že sa žiadne úlohy neodohrávajú priamo na mori, čo sa expanzii s pirátmi priam natíska. Morské vlny slúžia len ako kulisa a bariéra medzi ostrovmi a do istej miery naťahujú herný čas člnkovaním. Nečakajte žiadnu streľbu z kanónov a konfrontácie s inými loďami. Okrem korábu kapitána Teala žiadne v hre nie sú. Trochu adrenalínu by prinieslo aspoň stretnutie so žralokom, ale ani nič také tu nenájdete.

Na prepravu po vode slúži malý čin, na ktorom sa plavíte z miesta na miesto. Veslovať budete často a preto zamrzí neobratnosť člna, najmä keď manévrujete v úžinách. Niekedy nepomôže ani klávesa, ktorou plavidlo okamžite premiestnite na otvorené more. Postup na zemi urýchli kôň a aktivované teleporty, ktoré po zoznámení s ostrovmi pohodlne nahradia transport člnom. Vaše kroky povedú na pláž, na vrak lode, na cintorín, do džungle, jaskýň, nepriateľských osád a tajných zákutí. Neskôr sa v špecifickej podobe vrátite aj do lokalít pôvodnej hry a čaká vás doslova spirituálny zážitok. Pirátske dobrodružstvo náhle úplne zmení formu a pokročilé udalosti pripomínajú lov démonov v Dragon Age. Nie každému môže taký obrat vyhovovať, obsah ale neutrpí na kvalite, aj keď je trochu psycho, a poženie vás honba za rozuzlením príbehu. K finále sa prebojujete za viac ako 10 hodín a tento čas je nabitý bojmi a úlohami. Na expanziu veľmi slušné.

V boji na ostrovoch sa rozhodne hodí mágia a vyvolaní pomocníci.

Pri postupe fungujú tradičné prvky z originálu. Boje sa dočkali vylepšených pohybov a nepôsobia už tak kŕčovito. Porcovať budete najmä kmene primitívnych bytostí olorum, občas vás napadne divá zver, zabojujete si proti nemŕtvym, fóbiám a bossom, na ktorých platia rôzne finty. Mágiu si opäť vychutnáte a vytváranie a aplikovanie kúziel rozhodne patrí medzi najlepšie v RPG žánri. Užil som si modifikovanie magických setov a prejsť hru s čarodejníkom, ktorý môže súčasne privolať 11 bytostí rôzneho druhu, je rarita. Zachovalo sa aj otváranie truhlíc pakľúčmi, mixovanie ingrediencií do nápojov, minihry a vytváranie vlastných receptov. Priestor dostali aj dialógy. Vzhľadom na menej zaľudnené ostrovy ich nie je až také množstvo, ale ani ich nie málo a slušný český preklad rozhodne príde vhod. Nanešťastie zostali aj niektoré nedostatky z minulosti ako je zasekávanie postáv, slabšia AI a neprehľadný inventár.

Flying Fortress sa nie len pohodlne hrá, ale dobre sa naň aj pozerá. Exteriéry sú plné objektov s vysokými detailmi. Na lúke môžete počítať steblá trávy a vo vlnách speneného mora sledovať ryby. Interiéry nezaostávajú, ale útroby jaskýň pôsobia klaustrofóbne a trochu mätúco. Pohyby postáv sú plynulejšie v boji aj mimo neho. Atmosfére nahráva denný a nočný cyklus a zmeny počasia. Slnečné pobrežie náhle nahradí depresívny dážď a naopak. Ozvučenie nijako zvlášť nevyniká, ale texty sú v češtine, ktorá je súčasťou PC verzie a bude obsiahnutá aj v konzolovej GOTY edícii. Aktuálna verzia prekladu je kvalitná a v tejto podobe sa dostane na PS3. Na Xbox 360 sa stihol implementovať len prvotný preklad, ktorý môže obsahovať určité chyby. Aj tak je to však ústretový krok a prispeje k pohodlnejšiemu hraniu.

Aj keď piráti hrajú v expanzii druhé husle a priamo na mori sa nič nedeje, Pirates of the Flying Fortress splnila očakávania. Vzhľadom na to, že príbeh nie je priamo prepojený s predošlými udalosťami, mohol byť samostatne funkčným produktom. Nestalo sa tak a preto si musíte pohľadať pôvodnú hru. Viac ale mrzí, že sa nedostavila náprava inventáru a AI a postavy (a čln) majú tendenciu zasekávať sa. Obsah hry je však nabitý udalosťami a bojmi, pri ktorých strávite kopu zábavy, hodnej vašich peňazí.

Two Worlds II - Pirates of the Flying Fortress Horda hrozivých škorpiónov. Našťastie sú moje!
Horda hrozivých škorpiónov. Našťastie sú moje!
Two Worlds II - Pirates of the Flying Fortress Príbeh je prerozprávaný v lokalizovanej forme.