MEDIEVAL MOVES

MEDIEVAL MOVES

6.0

Fantasy svet na koľajniciach

Recenzia

PlayStation Move je už v druhej sezóne, no niektorí hráči neustále čakajú, kedy im priamo výrobca alebo nejaký distribútor naservíruje poriadnu akčnú adventúru, v ktorej sa naplno využije potenciál Move. Nehovorím rovno o klone Zeldy, hoci Sony by sa na niečo podobné podujať mohlo, prípadne využiť existujúcu sériu a mierne ju prekopať (napríklad Dark Cloud 3?) Môže to byť obyčajná akčná adventúra v novom svete, kde by sa to presné ovládanie Move konečne využilo ukázalo. A vyšlo to?

Hneď na začiatku si treba uvedomiť podstatný fakt – Medieval Moves nie je trojáčková hra, ale Move titul za polovičnú cenu (od 25 Eur). Lacnejšie pôsobí už samotný príbeh zlého kúzelníka Morgrimma, ktorý sa chce zmocniť kráľovstva a všetkých mení na kostlivcov vrátane nádejného princa Edmunda. Ten mal raz vládnuť, no zrazu stoja pred ním iné úlohy – vzácny Gatestone je preč, aj pôvodná podoba (i premenuje sa na Deadmunda), a ide do boja proti armáde zlých pomocníkov. Cieľom je Morgrimm a amulet, ktorý ho má vrátiť sa do životnej podoby. Príbeh drží pokope a je rozprávaný formou komiksových zošitov. Nie je príliš dynamická, ale má svoje kúzlo a na základné podanie stačí.

Najväčšie prekvapenie Medieval Moves prichádza hneď v úvode, resp. ešte dávno pred ním. To sa tak chystáte, ako si tento plnohodnotný Move titul užijete, vyťahujete zo skrine aj Sub Controller a zrazu zistíte, že v hre sa hrdina príliš nepohybuje. Resp. naopak, pohybuje sa často a ďaleko, no sám a bez vašej pomoci. Medieval Moves totiž nie je akčná adventúra, ale akčná hra na koľajniciach, kde sa pohyb rieši automaticky – hra posúva hrdinu vpred (aj keď v aktívnej časti, t.j. môžete zbierať predmety aj počas cesty) a na podstatných miestach zastaví a hodí vás spravidla na bojisko. Tu musíte potom čistiť priestor od nepriateľov, riešiť občas puzzle a potom vás hra pustí ďalej. Je to nečakaná odpoveď na otázku, ako sa v Move a Kinect hrách rieši pohyb a boj – a nie som si istý, ako otrlí hráči prijmú také riešenie. Osobne som bol tiež spočiatku prekvapený, že hra určená pre Move nemá možnosť využiť oba ovládače na bežnú akčnú hru. Na druhej strane má toto spracovanie jasnú devízu: vyššie tempo.

Medieval Moves
Medieval Moves Skeletonmi sa to v hre len tak hemží. Ale v niektorých fázach stráca hra kvôli štylizácii na svojej prehľadnosti.
Skeletonmi sa to v hre len tak hemží. Ale v niektorých fázach stráca hra kvôli štylizácii na svojej prehľadnosti.


Medieval Moves Fantázii arzenálu sa medze nekladú – kostlivci majú rôzne nápady, zbrane a rovnaký cieľ.
Fantázii arzenálu sa medze nekladú – kostlivci majú rôzne nápady, zbrane a rovnaký cieľ.


Medieval Moves Zatiaľ čo Kinect hry majú radšej súboje na férovku (jeden proti jednému), pri Move akciách ako táto sa bojuje zväčša proti presile.
Zatiaľ čo Kinect hry majú radšej súboje na férovku (jeden proti jednému), pri Move akciách ako táto sa bojuje zväčša proti presile.





Absencia pohybu je vhodne kompenzovaná hlavnou náplňou – bojom so solídnymi možnosťami. Keď sa hrdina konečne zastaví a proti vám povstane časť arény, začína pohyb a tanec v obývačke s Move. Jediný ovládač prekvapivo supluje defenzívu i útok; keď držíte tlačidlo T a zdvihnete Move nahor, ovládate svoj štít a bránite sa úderom či šípom nepriateľov. Keď začnete Move švihať, prechádzate do ofenzívy a rozdávate údery vy. Oba módy vám budú povedomé, ak ste vlani hrali Sports Champions od rovnakých tvorcov (ktorí existujúci mechanizmus dodali do fantasy prostredia). Možnosti však nekončia, ak Move dáte za hlavu simulujúc pohyb výberu šípu z tulca, aktivuje sa mechanizmus na strieľanie z luku, čo je ideálny spôsob na zneškodnenie vzdialenejších nepriateľov. Lukostreľba je solídna, aj keď na ňu nemáte často toľko času ako v Sports Champions.

Z menej tradičných, no zaujímavo využiteľných zbraní sa rysujú hviezdice, ktoré hádžete pohybom vpred a celkom zaujímavý je aj dynamit, ktorý aktivujete veľmi originálnym spôsobom – zakryjete si rukou svetelnú guľu na Move a potom ju odkryjete. Je to originálna forma, aj pre komunikáciu Move s PlayStation Eye, ale prekvapivo vždy funguje. Poslednou užitočnou vecou je hák, ktorým sa môžete dostať na nedostupné miesta, akurát ho treba vždy vedieť zachytiť.

Variabilita arzenálu nie je zlá, skôr naopak, možnosti Move (a fakt, že všetko ovláda jediný ovládač) sú solídne. Na rozdiel od Sports Champions či iných minihier sa však musíte pri zvýšenom tempe hry pripraviť na určité nepresnosti. Najmä, keď štít a zbrane ovládate tou istou rukou. Takto si treba v prvých leveloch zvykať ani nie na pohyby, tie sú zrejme, ani nie na držanie tlačidla T na Move (to držíte takmer neustále), ale na prepínanie z ofenzívy do defenzívy, pretože postupom času vás nepriatelia chcú dostať jasným spôsobom – presilou, hromadným a občas koordinovaným útokom. Alebo na vás vybehnú celá kopa.

Boj tvorí prakticky 70-80% náplne hry. Zvyšok vám ostáva na objavenie pár skrytých miest (pomocou háku), riešenie jednoduchých puzzle a hádaniek (zväčša prepínate páky a dostávate sa ďalej) a na zber rôznych predmetov: zvitkov, mincí či vzácnych kameňov. Je to síce vedľajšia, a stále dobrá motivácia, prečo ostať v leveloch aj o chvíľu dlhšie. Faktom je, že náplň sa po niekoľkých leveloch začne opakovať a samotní autori riešia tento fakt jednoducho – v druhej polovici mierne zvýšia obtiažnosť, čo predĺži súboje, ale inak sa hrateľnosť príliš nemení.

Medieval Moves

No napriek nižšiemu rozpočtu a nie príliš bohatej náplni majú Medieval Moves svoje kúzlo, najmä vďaka zaujímavému vizuálu, ktorý sa neberie príliš vážne. Fantastické prostredia, zaujímavé farby či niektoré nápady vo vybraných leveloch sa vám budú páčiť, aj keď máte odohraných x fantasy akcií. Je tu snaha ponúknuť odľahčenú akciu, a tá väčšinou funguje, aj keď ste si ju azda inak predstavovali.

Núka sa aj multiplayer, kde zaujmú dva módy: Invasion je boj proti všetkým, fantasy verzia súčasných hitov, kde sa na vás valia vlny nepriateľov a vy sa snažíte vydržať čo najdlhšie. Dobrý nápad, keď sa oháňate Move päť-šesť minút, začínate už únavu pociťovať aj sami a mód má hneď lepšie prevedenie. Pri Cauldron Chaos napĺňate veľké kotle porazenými nepriateľmi a potom ich chcete prevrhnúť a naštvaní nepriatelia sa vyhrnú na súpera. Multiplayer je bohatší aj o jednu devízu – obmedzený pohyb, vďaka ktorému ste odkázaní iba na boj, prípadne použitie háku v poslednej sekunde.

Na jednej strane neprináša Medieval Moves do žánru akcie, pohybových hier či zoznamu PS3 hier tak veľa. No za svoju nízku cenu veľa nekazí a núka solídnu porciu pre jedného i viac hráčov. Je zrejmé, že chlapci od Sports Champions museli urobiť hru na tieto Vianoce, inak by sa jej venovali určite viac a vymysleli aj nové pohybové techniky, ale takto je hra vo svojej jednoduchosti celkom dobrá pre mladých hráčov, čo chcú cez vianočné prázdniny šermovať s kostlivcami. A vás zas veľa nebude stáť. Ťažko nájsť alternatívu v žánri, snáď vlaňajší Aragon’s Quest, ktorý je kvalitatívne prakticky zhodný.


napísal korec 22.12.2011
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
6.0
Vo svete
6.0
Používatelia
3.8
Ohodnotiť
MEDIEVAL MOVES
+ dynamické tempo
+ solídne možnosti súboja
+ dobrý vizuál
+ pár módov v multiplayeri
+ polovičná cena
- príliš jednoduchý príbeh
- nízka variabilita
- absencia pohybu


RECENZIE HRÁČOV
PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Zindagi Games
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 18. november 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #120


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Najlepšia pasáž z filmu (1)
Sem píšte pridávajte najlepšie pasáže z vašich obl...
| Herný monitor (15)
Zdravím chcem sa tu opýtať znalcov idem si kúpiť n...
| Hra a najlepšia misia z hry (1)
Sem možťe písať svoju najoblubenejšiu misiu z akej...
| Trailer for all times (4)
Sem možete pridávať traileri ktoré sa vám páčia al...
| Kód chyby 80710016 (1)
Čaute neviete mi poradiť od včera ako nejde on-lin...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk