YOUNG JUSTICE: LEGACY

YOUNG JUSTICE: LEGACY

5.5

Stredná škola pre superhrdinov

Young Justice je súčasťou komiksového univerza DC Comics. Ide o akúsi juniorku pre mladých superhrdinov, kde by mali preukázať svoje schopnosti, tímového ducha, aj morálne hodnoty predtým, než budú prijatí do elitnej Justice League. Young Justice sa najprv dočkala úspešného spracovania v kreslenom seriáli, ktorý by fanúšikovia komiksov ani vyznávači kreslených seriálov rozhodne nemali obísť. A teraz sa séria dočkala aj hernej adaptácie v podobe Young Justice: Legacy od Freedom Factory Studios.

Young Justice: Legacy je akčná RPG, v ktorej dostanete hneď na úvod na výber zo šestice mladých hrdinov. Sú medzi nimi Artemis - tínedžerská napodobiteľka Green Arrowa, Superboy - pekne hustý vývar zo Supermana, ale aj zelená Miss Martian, neter jedného menej známeho zeleného Marťana - Manhuntera. Počas hrania pribudnú ďalší podarení adolescenti, napríklad Batmanov parťák Robin. Z tejto ponuky si budete na misie brať vždy trojicu hrdinov. Vodca je pre danú misiu určený vopred, zvyšných dvoch si vyberáte sami tak, aby trojica mohla čo najefektívnejšie spolupracovať.

RPG zložka hry síce nie je zložitá, ale je prehľadná. Každý hrdina má štyri schopnosti, ktoré vylepšuje za body získané spolu zo zvyškom tímu. Bodov napriek tomu nie je nazvyš, takže musíte vyberať, ktoré schopnosti rozviniete a ktoré nie. U Miss Martian môžete napríklad vylepšiť jej kúzla na plošné zraňovanie alebo môžete radšej podporiť jej vzácne liečiteľské schopnosti. K tomu pripočítajte dva sloty, do ktorých smie každý hrdina umiestniť zakúpené vybavenie, napríklad ergonomický plášť od Queen Industries či bojový kit Black Canary.

Young Justice: Legacy
Young Justice: Legacy Takmer vždy bojujete proti presile.
Takmer vždy bojujete proti presile.

Young Justice: Legacy Never mess with Artemis!
Never mess with Artemis!

Young Justice: Legacy Na misie sa vydávate zásadne v trojici.
Na misie sa vydávate zásadne v trojici.

Young Justice: Legacy je vyzbrojená jednoduchým bojovým systémom. Počas misie sa od vás nežiada nič viac než prostý postup vpred. V boji sa môžete ľubovoľne prepínať medzi hrdinami, o zvyšných dvoch sa stará AI. Prvotný prieskum a vylákanie pár ozbrojencov prevediete napríklad vďaka šikovnej Artemis, s obľúbenou hláškou: “Never miss with Artemis”. Keď sa však boj rozhorí naplno, je vhodnejšie prepnúť na niekoho, kto si poradí s vlnami nepriateľov. Počas bojov máte k dispozícií na ľavom myšítku rýchly, no slabý útok, na pravom zase pomalý a silný. Hojne využijete aj útoky spomedzi špeciálnych schopností, ktoré však stoja energiu - čo je v tejto hre obmena many. Body života aj energie sa vám pri dlhšom zotrvaní mimo nebezpečenstva samé doplnia.

Príbeh je rozdelený na misie, na ktoré vás posiela spravidla samotný Batman. Misie sa zas delia na kratšie úseky, medzi ktorými môžete oddychovať, meniť zloženie tímu či prideľovať skúsenostné body. Samotné dobrodružstvo tejto mladej partičky sa nijako nevymyká z bežného rámca komiksového boja dobra proti zlu, v mene ochrany ľudstva. Príbeh o záchrane dôležitej doktorky a hľadaní mýtického artefaktu plynie skôr na pozadí prechádzania jednotlivých misií. Divákov už spomínaného seriálu poteší zasadenie hry medzi prvú a druhú TV sériu.

Počas hrania Young Justice: Legacy narazíte na viacero známych zloduchov, ktorých budete prenasledovať po celom svete. Vďaka tomu na vás čakajú ich rozmanití prisluhovači, od bežných bitkárov cez špeciálne komandá až po humanoidných aj šesťnohých bojových robotov.

Nechýba možnosť pustiť sa do hry v co-op móde, kde pozvaní hráči preberajú rolu vašich parťákov miesto AI. Takto sa síce o trojicu vybraných hrdinov delíte, no pomoc živých spoluhráčov oceníte v bojoch s bossmi, kde zohráva rolu správne načasovanie využitia najsilnejších stránok každej postavy, v čom AI trochu zaostáva. Bohužiaľ, co-op na jednej klávesnici v štýle LEGO Marvel Superheroes nie je zakomponovaný.
 Ďalšou možnosťou okrem single a multiplayerovej kampane je mód výzvy, kde sa pokúšate čo najdlhšie vzdorovať vlnám nepriateľov alebo ich budete v časovom limite posielať k zemi.

Young Justice: Legacy pôsobí svižným a príjemne oddychovým dojmom, s množstvom takmer nepretržitej akcie a pár jednoduchými puzzle úlohami. Freedom Factory Studios bohužiaľ akčnú RPG vybavili odpudivým grafickým kabátom a s portovaním na PC si Španieli evidentne tiež veľa práce nedali. Akokoľvek je hra zábavná, dnes sa len bolestivo zmierite s rozlíšením 1280 x 720. Na túto ranu nedostanete ani náplasť značky antialiasing, vlastne v hre absentuje položka pre grafické nastavenia. Ladné krivky Artemis v rozpuku ženskosti preto nahrádza panelákové schodisko, vedúce od špičiek topánok až ku končekom jej blond vlasov.

Ďalším sklamaním je prispôsobenie hry klávesnici a myške. Napríklad príkazy “uhýbanie stranou” a “ zablokovanie nepriateľovho úderu” by ste svojmu hrdinovi mali zadávať jedine ľavým malíčkom a to prosím na klávesoch “Ctrl” a “Tab”. Skúste si to v rýchlosti tak, aby susedné prsty aspoň zostali na WASD! V porovnaní s týmto, chýbajúce ovládanie menu hry či vývoja hrdinov pomocou myšky už pôsobí ako banalita.

Young Justice: Legacy
Young Justice: Legacy Akí by to boli superhrdinovia bez superschopností?
Akí by to boli superhrdinovia bez superschopností?

Young Justice: Legacy Grafické spracovanie hry neoslní, zato prostredia sú pestré.
Grafické spracovanie hry neoslní, zato prostredia sú pestré.

Young Justice: Legacy Zasahovať budete po celom svete, užijete si púštny kaňon aj sibírsku pustinu.
Zasahovať budete po celom svete, užijete si púštny kaňon aj sibírsku pustinu.

Ku grafickému spracovaniu a ovládaniu sa pridala kamera. Tá sa s vami občas hrá úmyselne, aby ste nemali potuchy, do čoho sa vlastne rútite, presne v štýle Crash Bandicoota. Nie raz sa stane, že kamera zapadne za väčšiu skalu alebo za provizórnu stenu a zostane tam trčať, vďaka čomu ani len netušíte, čo sa na bojisku práve odohráva. V takom prípade je nutné, kameru vyhrabať ručne pomocou pohybov myšky, čo by bolo pohodlnejšie, keby sa dala citlivosť v hre nastaviť. Nájdu sa aj iné chybičky krásy ako problematická streľba lukom na pohyblivé ciele či chýbajúce intro.

Vizuálnej stránke hry sa nedajú uprieť aspoň rôznorodé prostredia každej misie, ktoré sa vďaka jednoduchšej grafike neboja zaviesť vás na zmrznutú Sibír, do múzea či do Gothamu. Audio zložka sa tiež na nič nehrá. Zvuky sú jednoduché, soundtrack k misiám je však vhodne zvolený, neruší a nepôsobí otravne.

Young Justice: Legacy trpí otrasným technickým spracovaním, ktoré kazí zážitok z inak príjemnej a nenáročnej zábavy. Ak raz podľahnete čaru nakopávania zlých zadkov pomocou svojich superschopností, hru pravdepodobne zhltnete na posedenie.

napísal Roberto 20.1.2014
5.5
YOUNG JUSTICE: LEGACY