DR. LUIGI

DR. LUIGI

6.0

Doktor kto?

Recenzia na WiiU verziu

Koncept, ktorý pred 30 rokmi predstavil Rus Alexej Pažitnov v Tetrise, je dodnes neprekonaný. Tie kvantá logických rýchlikov, ktoré sa za roky vyrojili a snažili sa prísť s niečím podobným, vždy vychádzali z jeho základov a ak náhodou priniesli nový koncept, ten sa príliš neuchytil. Dokonca ani sám Pažitnov tento úspech už nikdy neprekonal a Tetris je dnes stále jednou z najpopulárnejších hier. To však neznamená, že by niektoré z variant tohto konceptu nezabavili. A medzi najobľúbenejšie a najmilšie variácie na Tetris sa zaradil Dr. Mario.

Mario sa síce za 24 rokov dočkal troch nasledovníkov, ale žiadny z nich nebol pokračovaním, skôr len vizuálnym vylepšením tej istej staručkej hry. Až teraz sa javila možnosť, že by sme sa mohli dočkať plnohodnotného pokračovania. A keďže Luigi ešte stále oslavuje, tak je najnovšia časť logického rýchliku venovaná práve jemu. Oblieka na seba biely plášť a v titule  Dr. Luigi bojujete po jeho boku s bacilmi z vesmíru.

Koncept sa za všetky tie roky vôbec nezmenil. Stále je to len prezlečený Tetris, v ktorom pred sebou vidíte veľkú klasickú farmaceutickú fľašu. V nej sa nachádza množstvo bacilov v troch rôznych farbách a na rôznych pozíciách. Vašou úlohou je zobrať do rúk kapsule s liekmi, s tromi rovnakými farbami v rôznych kombináciách a spúšťať ich do fľaše tak, aby ste s bacilmi vytvorili reťaz 4 bodov rovnakej farby. Kapsule môžete otáčať a umiestňovať ich vertikálne aj horizontálne. Takto vyhubíte plnú fľašu bacilov a môžete sa pustiť do ďalšieho boja s chorobami. Náročnosť hry rastie ako zvyšovaním rýchlosti padania kapsúl, tak aj zvyšovaním počtu bacilov vo fľaši, kde je ich stále viac, sú rozmiestnené hustejšie a taktiež čoraz vyššie. Hra pre vás končí v momente, akonáhle sa s kapsulami nezmestíte do fľaše.

Dr. Luigi
Dr. Luigi Kapsule do L sa ukladajú o niečo ťažšie a prinášajú novú výzvu na najvyšších obtiažnostiach.
Kapsule do L sa ukladajú o niečo ťažšie a prinášajú novú výzvu na najvyšších obtiažnostiach.

Dr. Luigi Multiplayer si vás vie získať.
Multiplayer si vás vie získať.

Dr. Luigi Do hry sa vracia aj klasický režim z pôvodnej hry.
Do hry sa vracia aj klasický režim z pôvodnej hry.

Koncept naozaj nie je nijako zvlášť zložitý. Prakticky okamžite vám sú herné pravidlá zrejmé. Najdôležitejšie však je, že tento štýl stále funguje a dokážete sa pri ňom obstojne zabaviť. Variabilitou sa v tomto prípade tak trochu šetrilo a viac ako ukladanie farieb v hre skutočne nemôžete čakať, no na chvíľkové hranie Dr. Luigi poslúži veľmi dobre. Problém však môže nastať v momente, keď za svoje peniaze (hra v Európe stojí €14.99) budete chcieť niečo viac. Niečo, čo ste pred 24 rokmi nehrali.

Herná ponuka nie je nijako zvlášť široká. Pôvodný koncept je pretavený do režimu Retro Remedy. Jedným tlačidlom točíte kapsulami a smerovým krížom ich umiestňujete. Kapsule sú len v základných troch farbách (modrá, žltá, ružová) rôzne kombinované, avšak vždy len v dvoch bodoch. Môžete hrať sami, proti priateľovi vedľa seba, proti CPU, alebo v bleskovej hre iba s niekoľkými bacilmi, pričom vyhráva ten, čo sa ich najskôr zbaví. Germ Buster je taktiež už skôr známy režim. Tento je však len pre jedného hráča a padanie kapsúl sa v ňom ovláda dotykom. Počet kôl je neobmedzený a je len na vás, ako dlho vydržíte.

Skutočné pokračovanie by si však vyžadovalo viac a hlavne niečo svieže. Hlavným režimom v Dr. Luigi je Operation L - ako Luigi. Jediný rozdiel oproti klasickému režimu je ten, že kapsuly s liekmi majú tvar písmena L a tým pádom sa s nimi horšie pracuje. A to je bohužiaľ asi tak všetko. Je to o niečo málo náročnejšie a pri vysokej rýchlosti a mnohých baciloch sa skutočne zapotíte, no nič, čo by sme od hry očakávali. Stále je to zábavné, stále môžete hrať sami, s kamarátom, proti CPU alebo aj bleskovo, no je to veľmi málo.

Prekonávanie rekordov v tabuľkách taktiež nie je zázračnou motiváciou, ktorá by vás nakopla k nekonečným hodinám stráveným s hrou. Čo vás ale pri nej dokáže skutočne veľmi dlho udržať, je kvalitne spracovaný online komponent. Všetko beží svižne, online režim je jednoduchý a veľmi prehľadný. Môžete si tu pozerať globálne multiplayerové rebríčky, sledovať priateľov, vytvárať s nimi súkromné hry, alebo sa aj vrhnúť na zápolenie s hráčmi z celého sveta. A tých je prekvapivo skutočne veľa. Často nemáte problém okamžite nájsť súpera a pustiť sa do hrania.

V online súbojoch si môžete vybrať z dvoch režimov a to Operation L a Retro Remedy. Prívrženci klasiky aj tí, ktorí hľadajú novú výzvu, si tak dokážu pohodlne vybrať.  Navyše v každom z nich máte na výber klasické hranie a bleskové hranie. V online hre začínate s ratingom 5000 a vôbec to nie je veľa. Je tu totiž veľký predpoklad, že pôjdete dole. Minimálne aspoň zo začiatku, kým sa aklimatizujete v bleskovom tempe online hry. Tu sa na pohodu nehrá, všetky riešite okamžite a ak to ešte nemáte v oku, tak aj s rizikom chyby.

Grafika hry je veľmi jednoduchá a ani v nej nemá čo byť náročné. Tých pár 3D modelov na scéne ani nestojí za reč. No vyzerá pekne a spadá do vizuálneho konceptu maskotov Nintenda. Taktiež hudba sa skladá z niekoľkých jednoduchých melódií, variácií na už známe z predchádzajúcich hier, ktoré sa ale príjemne počúvajú. Možnosti ovládania hry sú široké. Môžete použiť tablet, Pro gamepad, ale taktiež aj Wiimote ovládač. Dr. Luigi samozrejme podporuje aj Off-TV Play režim. A v tom asi aj spočíva sila produktu.

Výsledok je dobrý, ale nie výnimočný. Za toľké roky by si notoricky známa hra skutočne zaslúžila podstatne viac nových a čerstvých nápadov. Takto poskytne zábavný koncept, s ktorým sa dokážete rýchlo skamarátiť, no prinesie len pár pohodových chvíľ. Ideálne večer, keď prídete z práce, iba chytíte do rúk ovládač a ani neprepnete TV. Strávite s hrou 20 minút, uvoľníte sa a môžete ju zase dať bokom. Dr. Luigi nakrátko zabaví a zaboduje v multiplayeri, no viac vám skutočne neponúkne.

napísal matus_ace 25.3.2014
6.0
6.5