KINECT SPORTS RIVALS

KINECT SPORTS RIVALS

6.5

Pokračovanie Kinect športov na Xbox One

Recenzia na Xbox One verziu

Kinect zažil veľký boom na Xbox One a jedným z najväčších ťahákov bola Kinect Sports séria, ktorá priniesla na konzolu ako jednoduchých Avatarov, tak aj ich ovládanie telom. Teraz sa to Rare na Xbox One všetko snažia posunúť do novej generácie v Kinect Sport Rivals. Tvorcovia vytvorili komplexnejšie postavičky, výrazne vylepšili grafiku a ponúkli sériu  športov, z ktorých sme už síce väčšinu videli v predošlých hrách, ale dopĺňa ich aj niekoľko nových a zábavných disciplín.

Autori sa pokúsili opustiť pôvodný, len jednoduchý koncept Kinect Sports a viac sa sústredili na súperenie s ostatnými hráčmi online. Práve preto má hra podtitul Rivals. V každom zápase a preteku vás hra postaví proti avatarom vašich priateľov alebo iných hráčov, ktorých rekordy skúsite prekonať a môžete ukázať, že ste najlepší. Vývojári na to využili štýl Drivatarov z Forzy, kde to funguje podobne a postavy sa snažia napodobiť správanie samotných hráčov. Bonusom je, že postavy aj vyzerajú ako samotní hráči. Hra totiž posunula Avatarov o krok vpred a ponúka teraz možnosť detailne naskenovať postavu a tvár hráča a následne z toho vytvorí superhrdinskú podobu. A podoba tam skutočne je.

Autori tentoraz umiestnili hru do prostredia tropického ostrova, na ktorom sú rozmiestnené jednotlivé disciplíny. Preto je naozaj škoda, že štyri z disciplín sú uzavreté na ihriskách a nedovolia vám spoznávať nádhery ostrova. Možno pôvodne mali autori vyššie ciele, ale akoby ich blížiace sa vydanie konzoly odstrihlo a to napriek posunutiu dátumu vydania na jar.

Kinect Sports Rivals
Kinect Sports Rivals Vitajte v nových Kinect športoch, kde excelujú vodné skútre.
Vitajte v nových Kinect športoch, kde excelujú vodné skútre.

Kinect Sports Rivals Kinect z vás tentoraz spraví superhrdinu.
Kinect z vás tentoraz spraví superhrdinu.

Kinect Sports Rivals Streľba na ciele oživuje ponuku športov, žiaľ, samotné strielanie je automatické.
Streľba na ciele oživuje ponuku športov, žiaľ, samotné strielanie je automatické.

Hra ponúka dokopy šesť športov - futbal, tenis, bowling, streľbu na terče, lezenie na skaly a preteky na vodných skútroch. Niektoré sú kvalitnejšie, iné slabšie, ale každý poskytne zábavu a súperenie. Môžeme si ich zhodnotiť samostatne:

Futbal - Rare skopírovalo a len mierne vylepšilo futbal z prvého Kinect Sports. Je to stále statický futbal, v ktorom kopete loptu od jedného hráča k druhému a nakoniec sa snažíte dať gól. Plus pri útokoch na vašu bránku môžete vyrážať a občas dať hlavičku. Bohužiaľ, chýba tomu dynamika alebo pocit zo skutočného futbalu. Navyše detekovanie pohybov nôh je dosť slabé a často sa mi stávalo, že kopnutie šlo mimo lopty.

Tenis - Ten sa rovnako od pôvodnej verzie príliš nelíši, nakoniec ani nemá ako, stále je to len nadhadzovanie loptičky a následne už len snaha o odrážanie. Väčšinou ťarbavá a nepresná. Hlavne teraz akoby hra potrebovala veľmi presné načasovanie a ak nevystihnete správny okamih, netrafíte a loptička preletí. Ovládanie je slabšie ako v pôvodnej Xbox360 verzii.

Bowling -  Je to tiež čistá kópia pôvodného bowlingu a funguje presne tak isto. Nastavíte si približný smer, hodíte guľu a prípadne ju popritom aj zatočíte. Táto disciplína funguje relatívne dobre, ale postava stále nehádže guľou tak presne ako by mala.

Streľba -  Streľba na ciele je zameraná na rýchle reakcie a pozornosť. Na ihrisku sú dvaja hráči rozdelení silovým poľom s vlastnými terčmi, ktoré musia zasiahnuť. Malým bonusom je možnosť zostreliť aj protivníkove terče, aktivovať elektrické delo na jeho strane poľa a zasiahnuť ho. Dôležité je strieľať rýchlo, vyhýbať sa terčom s bombami a ak je to potrebné, tak terče likvidovať v určitom poradí. Nechýbajú ani obmeny s miznúcimi a pohybujúcimi sa terčmi. Celkovo je to dobrá disciplína, ale škoda automatickej streľby, keďže stačí na terč len namieriť. S novým Kinectom už autori  mohli skúsiť aj detekovanie zatvorenej a otvorenej päste.

Lezenie - Je to jeden z dvoch najkvalitnejších športov. Lezenie je skutočne dynamické a konečne vás vyšle mimo arén na najvyššie vrchy ostrova. Budete liezť na vrchol a to bez istenia, len so spoliehaním sa na vaše ruky. Bude potrebné takticky zachytávať rukami úchopy, dávať si pozor, aby ste neviseli na jednej ruke príliš dlho, niekedy vyskočiť, inokedy dávať pozor na elektrické výboje alebo rozpadávajúce sa úchytky. Je to zábavné a prekonávanie svojich časov alebo výkonov priateľov je motivujúce.

Vodné skútre - Jedná sa o jednoznačne najlepšiu disciplínu. Skútre už Rare predviedli ako demo pri vydaní konzoly a v plnej hre tvorcovia pridali viac tratí a typov pretekov. V zásade sa však preháňate nádhernou zátokou, či už cez deň alebo v noci, pričom musíte prechádzať checkpointmi, vyhýbať sa vrakom, explodujúcim mínam, ale aj aj súperom, ktorí do vás radi vrazia alebo vás odkopnú. Je to veľmi pekné a nechýba adrenalín a zábava. Autori však mohli pridať aj ovládanie v štýle klasického volantu, na ktorý sú Kinect hráči zvyknutí. Ovládanie priťahovaním a odťahovaním rúk je síce rovnaké ako na vodných skútroch, ale je potrebné si na to zvyknúť.

Mix športov je síce pekný a zahrňuje všetko dôležité, ale chýba väčšie využitie ostrova. Napríklad na artoch sme videli aj parašutistov, prípadne pri tomto prepracovaní vody by nebolo zlé potápanie. K tomu si hra priam pýta športy z Kinect Adventures, hlavne splav rieky alebo prekážkové dráhy v divočine.

Napriek zmenenému počtu športov hra ponúka dostatok zábavy, či už hráte ako jednotlivec proti avatarom priateľov alebo dvaja v splitscreene. Nakoniec je tu množstvo alternatív a súťaží v každej z disciplín, kde sa mierne menia ciele. Navyše pri lezení a vodných skútroch sú rôzne trasy a tak ponúkajú pestrejší obsah. Vaša postava sa pritom postupne vylepšuje a za získané body vo vyhraných zápasoch môžete kupovať ako nové oblečenie, tak aj kvalitnejšie vybavenie, ktoré vám dopomôže k lepším výkonom.

Kinect Sports Rivals
Kinect Sports Rivals Futbal je znovu statický a len kopete loptu a vyrážate.
Futbal je znovu statický a len kopete loptu a vyrážate.

Kinect Sports Rivals Tenis sa rovnako nemení, navyše má problémy s ovládaním.
Tenis sa rovnako nemení, navyše má problémy s ovládaním.

Kinect Sports Rivals Bowling má štýl, je však rovnaký ako predtým,  len s lepšej grafike
Bowling má štýl, je však rovnaký ako predtým, len s lepšej grafike

Po technickej stránke je hra veľkým prekvapením. Už začiatkom roka dokázala vyťažiť z konzoly 1080p pri 30 fps a to pri zapnutom Kinecte a v jedinečnej grafike, ktorú ukazujú hlavne vodné skútre s dokonalým spracovaním mora a bohatými detailmi prostredia. Unreal Engine 4 sa tu skutočne vytiahol a je len škoda, že väčšina športov je v uzavretých arénach, kde sa engine nemôže viac realizovať. Aj keď ani tie nevyzerajú zle a autori sa ich snažili obohatiť o čo najviac detailov a aktívne publikum na tribúnach.

Hra sa pekne predvádza aj pri samotných avataroch, kde autori ukázali, ako by mohli vyzerať avatari na Xbox One. Tých síce Microsoft ešte nepredstavil, ale nový Kinect a výkon konzoly umožňujú vytvoriť detailnejšie postavičky ako pri starom Xboxe a skutočne to na tých animáciách vidieť. Sú ako vystrihnuté z Pixar rozprávok. Navyše je ich vytváranie nesmierne efektné a postavy sa vám doslova zliepajú z DNA.

Je škoda, že popri tlačení na vizuál akoby autori zabudli na lepšie detekovanie pohybu postáv, čo má, ako sme už pri niektorých športoch spomínali, negatívny vplyv na samotnú hrateľnosť. Zrejme sa Rare so starými športmi veľmi nebabrali a iba ich skopírovali z predošlých hier aj so systémom ovládania na starom Kinecte. Pri nových disciplínach už cítiť vylepšenia, ako napríklad detekciu otvorenej a zatvorenej ruky pri lezení. Veľkým plusom je pridanie ovládania gamepadom v menu, ktorým sa takto preťukáte oveľa rýchlejšie.

Kinect Sports Rivals
Kinect Sports Rivals Všetky hry sú na ostrove, no citeľne mu chýba viac disciplín.
Všetky hry sú na ostrove, no citeľne mu chýba viac disciplín.

Kinect Sports Rivals Lezenie je adrenalínové a spolu s vodnými skútrami patrí medzi najlepšie športy v hre.
Lezenie je adrenalínové a spolu s vodnými skútrami patrí medzi najlepšie športy v hre.

Kinect Sports Rivals Grafika je jedinečná, škoda, že ju orezávajú uzavreté arény pri väčšine športov.
Grafika je jedinečná, škoda, že ju orezávajú uzavreté arény pri väčšine športov.

Celkovo je vidieť, že Kinect Sports Rivals nie je skutočným pokračovaním série, ale skôr skúškou nového Kinectu a aj nových technických prvkov. Grafika je na titul, ktorý bol pripravený takmer pri štarte konzoly, veľmi dobrá a navyše ešte aj s využitým Kinectom. Na druhej strane, celkom dobre sa zabavíte, Možno nie až tak ako pri prvých dvoch Kinect Sports, ale lezenie a vodné skútre skutočne stoja za to a súperenie s virtuálnymi priateľmi dodáva hre šťavu a adrenalín. Len je škoda, že ostatné disciplíny sú recyklované a poslabšie. Autori ich mohli radšej vymeniť za zábavnejšie športy z Kinect Adventures. Kinect Sports Rivals by však hráči s Kinectom na Xbox One nemali obísť.

napísal saver 24.10.2014
6.5
6.0