TALES FROM THE BORDERLANDS: EPISODE 1

TALES FROM THE BORDERLANDS: EPISODE 1

8.5

Adventúra s akčnými hrdinami

Telltale Games je štúdio, ktoré vlani oslávilo desaťročnicu a neprestáva chrliť kvalitné tituly z rôznych svetov. Dajte týmto vývojárom licenciu, dostatočný čas a prídu s adventúrami ako lusk. Obľúbili si formát vydávania hier v epizódach, ktoré môže distribútor vypustiť ako kompaktný celok. Oživili hrdinov Sama & Maxa, Monkey Island, Back to the Future a dobré meno im urobila famózna The Walking Dead: Season One. Už sa na nich môžete spoľahnúť, a preto získali možnosť pracovať na Game of Thrones, pripravia Story Mode zo sveta Minecraftu a teraz fušujú aj do Borderlands.

Prvá epizóda Tales from the Borderlands podľa autorov trvá dve a pol hodiny a je ideálne odohrať ju počas jedného večera. Hutný dej, do ktorého autori vložili viaceré zaujímavé postavy a retrospektívne rozprávanie, ponúka nový pohľad na Pandoru, korporáciu Hyperion a uháňa ako šialený. Na začiatku vidíte, ako je nejaký mladík ťahaný po púšti, potom sa vrátite v čase k hrdinovi Rhysovi, ktorý už-už siahol po poriadnom fleku, no udalosti sa zvrhli, jeho degradovali, no zacítil novú šancu na rýchly biznis. Stačilo zísť dolu s kamošom Vaughnom na Pandoru a vyplatiť "prašule" za vzácny artefakt. A keby sa malo niečo zomlieť, kolegyňa Yvette im vie z centrály pomôcť. No fakt je, že za prvú polhodinu sa toho odohrá veľa. A neskôr sa do diania zapojí ďalšia postava - Fiona a jej časť rozprávania prináša nový pohľad na dianie na Pandore. Narácia pritom graduje, po hodine a pol zistíte, že trampoty Rhysa a Vaughna sú síce akčné i zábavné, ale Fiona má lepšiu časť.

Tales from the Borderlands: Episode 1
Tales from the Borderlands: Episode 1 Loader Bot je perfektný ničiteľ a zábavná vedľajšia postava.
Loader Bot je perfektný ničiteľ a zábavná vedľajšia postava.

Tales from the Borderlands: Episode 1 Akcia je často v pohybe, autá sa hádžu ako nič, zloduchovia odskakujú či schytajú v lufte...
Akcia je často v pohybe, autá sa hádžu ako nič, zloduchovia odskakujú či schytajú v lufte...

Tales from the Borderlands: Episode 1 Vasquez je pekný had od prvých minút, ale na záporáka dobre vykreslená postava.
Vasquez je pekný had od prvých minút, ale na záporáka dobre vykreslená postava.

Telltale rozhodne vedia rozprávať príbeh, držia vás v strehu a nenechajú zdriemnuť, pretože vás zapoja do diania. Je tu briskný humor a brutalita na každom kroku, ktorú si interpretácia Pandory priam vyžaduje. Sú tu westernové zátišia a štylizovaný soundtrack i jednotlivé lokality dýchajú tou jedinečnou atmosférou, ktorú ste nasali pri troch minulých tituloch Borderlands. Ale pozor, hra Tales from Borderlands je paralelne prístupná aj nováčikom, ktorí strieľačke s tonami koristi nikdy neprepadli. Tí skôr ocenia štýl rozprávania, na ktorý sú azda zvyknutí z iných Telltale hier, a ľahšie sa ponoria do originálneho sveta. Cieľová skupina hráčov teda nie je podmienená znalosťou postáv. Ešte aj laici sa dovtípia, kto to bol ten Handsome Jack. Imponovať im bude solídna cell-shade grafika, dabing a celá produkcia.

V jadre sú Tales from Borderlands poctivou adventúrou so solídne strihanými animáciami, ktoré neraz čakajú na vašu interakciu - rozhodnutia s niekoľkými voľbami v dialógoch. Na základe odpovedí sa dej rozvíja ďalej a z kľúčových momentov blikajú poznámky, čo si postava zapamätala. Voľby sú celkom odlišné, čo môžem po dvojnásobnom dohraní potvrdiť, paralelné línie zaujímavé. Zápletka je dobre pripravená a minimálne v dvoch bodoch vás dokáže zmiasť. Konkrétne pri rozprávaní prvej polovice deja (Rhysov part) inej osobe a Fionina časť, ktorá môže vyviesť z konceptu.

Dialógová časť je mohutná, ale postavy sa dostanú aj do sekvencií, kde majú voľnejšie možnosti pohybu. Napríklad Rhys má špeciálnu vlastnosť skenovania okolia, ktorá odhaľuje nejeden zaujímavý poznatok. Pritom komentuje dianie pri sledovaní postáv a vedie dialógy, čo môžu skončiť zle. Voľnosť sa dá využiť na skúmanie lokalít, hoci vzápätí nastupuje buď súboj podporovaný QTE sekvenciami, alebo zbrojenie veľkého robota a hľadanie cieľov na obrazovke. Je to stále rovnaká hra v rýchlom tempe, či strieľate rakety alebo šikovné odpovede. Uhýbate sa guľkám, smerujete svoje údery či náboje.

Na rozdiel od iných Telltale hier mám pocit, že mierne stúpol podiel akcie a klesol počet puzzle, no v jadre je to stále adventúra. Čím ďalej hráte, tým viac akčných sekvencií objavíte, skáčete na autá v pohybe alebo sa snažíte páliť zo zbraní. V druhej polovici nastupuje totálna naháňačka s explóziami a počet obetí za celú hru dosahuje solídne dvojciferné číslo. Drsné miesto si žiada drsné prostriedky.

Tales from Borderlands v rámci voľných sekvencií predstavuje aj menší úlet. Fanúšikom pôvodných hier predstavuje systém meny a zbierania peniažkov, ktorý nenápadne odkazuje na legendárny lov za korisťou. Je to zaujímavé obohatenie, kde Fiona zhromažďuje peniaze za svoje rozhodnutia i akcie, hľadá skryté škatule, prípadne okradne pár mŕtvych úbožiakov. Peniaze sa však zatiaľ nedajú minúť na nič účelové, čo je zrejme otvorená cesta pre využitie systému v ďalších epizódach.

Takže Tales from the Borderlands začína dobre. V úvodnej epizóde ponúka dve a pol hodiny napínavej akčnej jazdy s dobrým humorom a solídne napísanými postavami. Prináša retrospektívne i paralelné skladanie dejovej línie, bohaté možnosti dialógov, angažovanie sa v akcii a predovšetkým chuť hrať ďalej.

Tales from the Borderlands: Episode 1
Tales from the Borderlands: Episode 1 Loader Bot má odlišné ovládanie a v záplave akcii si niekedy nestačíte naštudovať arzenál.
Loader Bot má odlišné ovládanie a v záplave akcii si niekedy nestačíte naštudovať arzenál.