SECRET PONCHOS

SECRET PONCHOS

7.0

Multiplayerové prestrelky z divokého západu

O hre Secret Ponchos ste toho, pravdepodobne, veľa nepočuli. Nebojte sa, určite nie ste sami, no ak sledujete hernú scénu skutočne pozorne a hráte prevažne na PC, možno ste si už tieto westernové súboje predsa len všimli. Secret Ponchos sa totiž dostalo začiatkom leta sa na Steam, no iba vo verzii s predbežným prístupom. Z hry sme vám následne priniesli aj dojmy, ktoré boli skôr pozitívne, no hlavne z toho dôvodu, lebo sme dúfali, že autori väčšinu nedostatkov do vydania plnej verzie dokážu odstrániť. Základ hry vyzeral celkom dobre, potenciál tam určite bol, no okrem iného chýbali hráči, ktorí by dokázali priniesť potrebné tempo. V early access sa ich nízky počet dal pochopiť, no na ten istý problém hra naráža aj v plnej verzii na PS4.

Secret Ponchos je multiplayerová prestrelka z prostredia divokého západu. Ide teda hlavne o online záležitosť, no môžete si zmerať sily aj s vašim spolubývajúcim/priateľkou na rozdelenej obrazovke. Po prvom spustení hry si musíte vybrať niektorú z piatich dostupných postáv, pričom každá z nich vyniká v niečom viac a v niečom zase menej. Napríklad taký Deserter vie uštedriť poriadne silné rany, ale jeho slabinou je pomalá streľba. Na druhej strane, mladík Kid Red v sile príliš nevyniká, no je skutočne rýchly - a to ako v behu, tak ja v streľbe. Tieto odlišné vlastnosti sa, pochopiteľne, prenášajú aj do samotného systému hry, čo znamená, že vybranému pištoľníkovi musíte prispôsobiť aj váš herný štýl. Ku každej postave, ktorá stojí proti vám, treba pristupovať celkom inak, aby ste ju mali šancu poraziť.

Secret Ponchos
Secret Ponchos Niekedy je najlepšia obrana útek.
Niekedy je najlepšia obrana útek.

Secret Ponchos Na úvod si musíte zvoliť jednu z piatich postáv.
Na úvod si musíte zvoliť jednu z piatich postáv.

Secret Ponchos Neraz sa vám naskytnú zaujímavé pohľady.
Neraz sa vám naskytnú zaujímavé pohľady.

Po zvolení vašej preferovanej postavy sa môžete pustiť rovno do prvého súboja. No treba podotknúť, že ak by sa vám vybraná osoba nepáčila, kedykoľvek si môžete vytvoriť ďalšiu, pričom pôvodná vám zostane a môžete si medzi nimi jednoducho prepínať v menu hry. Už vyššie spomínané schopnosti každej z postáv síce predstavujú základ, ale nie sú fixné. Postupným hraním, hlavne ak nazbierate určité skúsenosti a budete v súbojoch prevažne vyhrávať, získavate body, pomocou ktorých si môžete vylepšovať schopnosti vášho zabijaka. Nadobúdanie bodov je teda celé postavené na získavaní reputácie. Kedže ste pištoľník z divokého západu, na vašu hlavu je vypísaná odmena, no a čím lepším zabijakom ste, tým vyššiu cenu má vaša smrť. Po dosiahnutí určitej sumy dostávate za odmenu už spomínané body pre zlepšenie schopností, čiže táto suma je akýmsi „levelom“ vašej postavy.

Do samotných súbojov sa dostávate pomocou matchmakingu, no ešte pred jeho spustením by ste si mali v menu hry zvoliť, aký z dostupných režimov chcete hrať. V prvom rade si vyberáte typ hry, respektíve jej obtiažnosť. Tu máte na výber z rookie – režim pre nováčikov, kde môžete získavať reputáciu, no ste chránení proti jej strate, rank – režim pre skúsenejších hráčov, kde získavate väčšie skóre, ale ochrana proti strate reputácie už nie je aktívna, private – súkromná miestnosť, v ktorej si môžete zahrať iba so svojimi známymi, no hraním v tomto režime nestrácate a ani nezískavate žiadnu reputáciu, local play – v tomto režime môžete hrať s vašim kamarátom na rozdelenej obrazovke. Platia tu však rovnaké pravidlá, ako pre privátnu miestnosť, pričom k dispozícii je iba hra jeden na jedného.

Z herných módov nám autori ponúkli klasický a dobre známy Deathmatch. Ďalej si môžete zmerať sily v režime Domination, kde vyhráva ten, kto ako prvý dosiahne päť zabití – alebo ten, kto má po vypršaní časového limitu lepšie skóre. No a v poslednom režime - Free for All, sa proti sebe postaví osem hráčov, pričom každý bojuje sám za seba. Každý z týchto režimov je možné hrať v 1 vs 1, 2 vs 2 alebo 4 vs 4.

Súboje prebiehajú pri pohľade zhora na jednej zo štyroch máp. Ich počet je teda skôr sklamaním, no spracované sú veľmi dobre. Či už ide o ich dizajn alebo grafický vizuál, po oboch stránkach im nie je čo vytknúť. Prostredia sú prepracované, plné rôznych efektov a skutočne dobre sa na ne pozerá. Nechýbajú efekty vetra, v prostredí sa víri púštny prach a po okolí krúžia supy. Za vizuálnu stránku treba autorov rozhodne pochváliť, no hra si doslova pýta aspoň raz toľko máp. Možno aj to je jeden z dôvodov, prečo vás môže Secret Ponchos veľmi rýchlo omrzieť.

Ako som už spomenul hneď v úvode, aj plná hra má problém s počtom hráčov, ktorí ju hrajú. Takže predtým, ako sa vôbec zapojíte do súbojov, si často počkáte aj niekoľko minút. Najhoršie to bolo pár dní po vydaní hry, kedy som si po spustení vyhľadávania mohol ísť s pokojom spraviť kávu alebo sa ísť najesť. Momentálne je na tom hra už po tejto stránke lepšie, pričom vyhľadávanie trvá približne dve minúty, aj keď dosť záleží na zvolenom hernom režime. Aj to je však pomerne dlhá doba, kedže v priemere strávite hraním rovnaký čas ako pri vyčkávaní. A to je určite škoda. Hrateľnosť je totiž dosť chytľavá.

Secret Ponchos
Secret Ponchos Päť zabití znamená výhru.
Päť zabití znamená výhru.

Secret Ponchos Pred strelami súperov sa môžete aj kryť.
Pred strelami súperov sa môžete aj kryť.

Secret Ponchos Pri hraní na rozdelenej obrazovke sa zábava ešte zväčšuje.
Pri hraní na rozdelenej obrazovke sa zábava ešte zväčšuje.

Secret Ponchos sa ovláda ako twin-stick strieľačka, čiže ľavým analógom ovládate postavu a pravým analógom mierite. Okrem hlavnej zbrane máte k dispozícii aj sekundárnu (bomba, nôž...), takže o to viac si môžete prispôsobiť váš štýl hry. Secret Ponchos sa nesnaží súboje príliš uľahčovať, kedže napríklad po vyprázdnení zásobníka si musíte zbraň poctivo prebiť a vďaka tomu nemôžete strieľať len tak, ako sa vám zachce. Čo taktiež znamená, že si musíte skutočne dobre premyslieť, kam práve mierite a kedy je tá správna chvíľa na streľbu. Každý jeden náboj má pre vás cenu zlata.

Secret Ponchos je vo svojej podstate skvelá hra na zabitie voľného času – a to doslova. Ak si totiž práve nezmeriavate sily s ostatnými hráčmi, tak znudene pozeráte na obrazovku vášho televízora, zatiaľ čo sa hra silou-mocou pokúša nájsť vášho súpera. Autori sa snažili zaujať jednoduchým konceptom, čo sa im aj podarilo, no titulu skutočne chýba väčšia komunita hráčov, ktorá by do hry priniesla potrebné tempo.

napísal play3man 22.1.2015
7.0
6.5