WWE IMMORTALS

WWE IMMORTALS

8.0

Hviezdy wrestlingu trochu inak

Recenzia na Mobil verziu

Štúdio Warner Bros. Interactive sa rozhodlo prísť na trh so svojou vlastnou mobilnou verziou známych wrestlingových hier. Z tejto myšlienky vznikla hra WWE Immortals, od ktorej však nečakajte klasické súboje v ringoch na milión spôsobov. Nikde neuvidíte rozhodcu a už vôbec nie obrovské publikum ľudí, ktorí by vás hnali k lepšiemu výkonu. Vo WWE Immortals je to iné, štýlom boja skôr pripomína Injustice: Gods Among Us, no proti sebe sa nepostavia známi superhrdinovia, ale zástup skutočných wrestrelov, ktorí očividne museli prejsť hneď niekoľkými plastickými operáciami.

WWE Immortals ponúka klasický režim pre jedného hráča s vopred pripravenými zápasmi a online režim. Ten nebol prvých pár týždňov od vydania prístupný, kedže autori dolaďovali niektoré detaily, aby všetko fungovalo podľa ich predstáv. No a ako som už spomenul v úvode, samotné súboje vôbec nepripomínajú wrestling. Zápasníci sa nestretávajú v ringoch, ale na jednoduchých mapách – opäť ako z Injustice. Prostredie týchto máp sa pritom mení od zápasu k zápasu - ich počet je dostačujúci, no po pár zápasoch sa predsa len začnú opakovať. Každopádne, vzhľadom na to, že medzi postavami a prostredím neprebieha žiadna interakcia, popravde vás ani nebude zaujímať, kde práve bojujete a skôr sa maximálne sústredíte na vášho súpera. Zdalo by sa, že prísť s týmto štýlom hry na mobily nebol príliš dobrý nápad, kedže ovládanie by mohlo robiť veľké problémy. No nie je to vôbec tak. Všetky pohyby postáv vykonávate ťahmi na dotykovej obrazovke.

WWE Immortals
WWE Immortals K úderom patria aj poriadne ohnivé efekty.
K úderom patria aj poriadne ohnivé efekty.

WWE Immortals Za dokončenie každého zápasu získavate skúsenosti.
Za dokončenie každého zápasu získavate skúsenosti.

WWE Immortals The Rock si zjavne prešiel ťažkým obdobím.
The Rock si zjavne prešiel ťažkým obdobím.

Do každého súboja idete s trojicou zápasníkov, pričom každý z nich má vlastné parametre a schopnosti. Hlavnými parametrami sú zdravie a sila, no a tie získavate hlavne so zvyšovaním levelu postavy. Ku každej z postáv si ďalej môžete dokúpiť takzvané talentové kartičky, ktoré zlepšia ich odolnosť voči úderom alebo im naopak zvýšia silu. Okrem toho ale môžete postavám dokúpiť aj špeciálne útoky. Tie má každá z postáv jedinečné, takže práve toto je ten hlavný znak, s ktorým sa postavy od seba odlišujú. Špeciálne útoky sú ďalej rozdelené na tri stupne, pričom ten tretí sa vám odomkne až po dosiahnutí 20 levelu postavy. Ich kúpou to však ani zďaleka nekončí. Môžete si ich totiž ďalej vylepšovať – a to opäť za kredity, ktoré získate za vyhraté zápasy. Samozrejme tu nemôže chýbať možnosť pre kúpenie kreditov za skutočné peniaze, no hra vás do toho vôbec nenúti a bez problémov si vystačíte s tým, čo nazbierate hraním.

Svoje nahrané, prípadne kúpené kredity môžete míňať aj na ďalšie predmety v obchode. Mimo talentových kartičiek si môžete kupovať napríklad nové postavy. Tie sú rozdelené do troch kategórií – bronzové, strieborné a zlaté. Od toho sa, pochopiteľne, odvíja aj ich cena a vyššie spomínané parametre. Každopádne, opäť je len na vás, či sa rozhodnete pre kúpu niektorej z nich. Ja som napríklad kúpil novú postavu hneď zo začiatku, no aj tak som nakoniec hral zvyšok hry s tou istou trojicou postáv, s ktorou som začínal. Predsa len, na svoje postavy som si zvykol, mali už nejaký ten level (aj keď len malý) a rovnako tak som do nich stihol investovať pár drobných. Samozrejme, mohol som si nového borca zobrať a „vyexpiť“, no pripadalo mi to zbytočné a skôr je to pre hráčov, ktorí by si chceli spraviť nejakú peknú zbierku postáv. No a keď už sme pri postavách, tak aj napriek tomu, že štýl súbojov vo WWE Immortals vôbec nepripomína wrestling, skutočných wrestlerov je v hre požehnane – nechýbajú ani také mená ako The Rock, John Cena, Big Show alebo Triple H.

Obtiažnosť je pomerne dobre vyvážená a síce sa hlavne v neskorších fázach hry zapotíte, ale súboje sa dajú zvládnuť. Zásluhu na tom, samozrejme, má už spomínané ovládanie – poklepaním po obrazovke rozdávate jednoduché údery, pričom ťahmi doľava alebo doprava už vykonávate pokročilejšiu zostavu útokov, ktorá súperom uberie aj viac života. Pre použitie špeciálnych útokov musíte mať dostatok adrenalínu, ktorý sa vám dopĺňa pri boji. Ak údery rozdávate vy, adrenalín vám stúpa pomalšie, ak ich ale naopak dostávate, stúpa podstatne rýchlejšie. Na druhej strane, so stúpajúcou obtiažnosťou ide skôr o motiváciu prekonávať samého seba, no veľmi rýchlo narazíte na jeden podstatný problém. Pri každom súboji totiž postavy strácajú staminu, bez ktorej nemôžu ísť bojovať. Zo začiatku máte k dispozícií aj niekoľko „náhradných“, takže si ju môžete hneď po vyčerpaní doplniť a pokračovať ďalej. Každopádne, veľmi rýchlo si ich miniete a potom vám nezostáva nič iné, len čakať – alebo si staminu obnoviť za peniaze. Čakanie sa počíta na minúty, takže nejde o nič hrozné. Aspoň pri hre nestrávite niekoľko hodín v kuse. Kto ale nechce čakať, môže vytiahnuť peňaženku a platiť, hra vám v tom rozhodne brániť nebude.

Ak vás omrzí časť pre jedného hráča, môžete sa vrhnúť na multiplayer. Ten je akoby samostatnou časťou hry, v ktorej využívate vaše postavy so všetkými vylepšeniami. Dá sa teda povedať, že hra pre jedného hráča je akousi prípravou na súboje v multiplayeri. Aby ste sa však vôbec mohli dostať do režimu pre viacerých hráčov, musíte sa najskôr registrovať. Registrácia je pritom krátka, zaberie skutočne iba niekoľko sekúnd. Pri registrácii ste si ale vytvorili svoju vlastnú identitu, ktorá má rovnako svoj level – ten sa, pochopiteľne, zvyšuje s každým vyhratým zápasom. Aby to však v režime pre viacerých hráčov nebolo iba o nezmyselných súbojoch, súčasťou sú úlohy. Tie sa každý deň obmieňajú a za ich dokončenie získavate peniaze.

WWE Immortals
WWE Immortals Zvodný tanec pre zblbnutie súpera.
Zvodný tanec pre zblbnutie súpera.

WWE Immortals Pred zahájením zápasu si ešte môžete upraviť váš tím.
Pred zahájením zápasu si ešte môžete upraviť váš tím.

WWE Immortals Kúpou talentových kartičiek si môžete vylepšiť niektoré atribúty postáv.
Kúpou talentových kartičiek si môžete vylepšiť niektoré atribúty postáv.

Pri zápasoch, ktoré som odohral cez internet, som ani raz nepocítil žiadnu spomalenú odozvu. Všetko bežalo maximálne svižne a plynulo. Musím priznať, že som mal mierny strach z matchmakingu, respektíve z počtu hráčov. Na moje prekvapenie som však na svojich spoluhráčov nemusel prakticky vôbec čakať a vždy som sa s niekym spojil do pár sekúnd. Pri spúštaní hry pre viacerých hráčov máte na výber z troch režimov. Tie sa však od seba líšia iba počtom zápasov, ktoré môžete naraz odohrať a, samozrejme, výškou odmien. Môžete si vybrať súboj vytvorený z jedného zápasu, z troch alebo až z piatich. Keď si teda zvolíte tri alebo päť zápasov a vyhráte, automaticky pokračujete ďalej s ďalším súperom, ak ale prehráte, hra sa pre vás automaticky končí. Hlavný kľúč k víťazstvu je dobrá taktika - ktorú postavu kedy použiť, kedy udrieť a kedy sa naopak brániť. Ak náhodou máte hneď niekoľko kvalitných postáv, musíte si svoje trio bojovníkov zostaviť ešte pred spustením hry, kedže potom si ich nebudete môcť meniť ani medzi zápasmi.

WWE Immortals nie je obyčajný wrestling. Ide skôr o bitky na štýl Injustice alebo Mortal Kombat, no v podstatne jednoduchšom prevedení a, pochopiteľne, s wrestlermi. Aj napriek tomu ale ide o výbornú zábavu, ktorá keď vás raz chytí, iba ťažko sa jej budete vzdávať. Zapracovanie mikrostransakcií nie je navyše vôbec okaté, takže si bez problémov zahráte aj bez toho, aby ste otvárali peňaženku. Ak teda hľadáte nejakú mobilnú hru v tomto štýle, WWE Immortals dajte určite šancu. Je to predsa zadarmo.

WWE Immortals
WWE Immortals Ak sa budete snažiť, tento nápis budete vidieť veľmi často.
Ak sa budete snažiť, tento nápis budete vidieť veľmi často.